aansluiten nieuwe radio

Forumindex Forums Modellen Corsa aansluiten nieuwe radio

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18404928
    peter de bruin
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 January 2021

      Ik heb het antwoord op mijn vraag nog niet terug kunnen vinden, maar dat kan voor de eerste keer gebruikmakend van het Opel forum ook aan mij liggen natuurlijk B-) .

      Het gaat om het vervangen van een radio door een Pioneer AVH-Z5200DAB bij een Opel Corsa D uit 2010. Nu heb ik netjes een ISO connector aan geschaft, maar doet de radio het nog niet.

      Inmiddels begrijp ik ( na het zien van vele filmpjes) dat je de radio (via rode draad) kan aansluiten op de sigaretten aansteker of direct op het zekeringen kastje (heb dan wel weer speciale kabel nodig), om deze te voorzien van stroom.

      Op de ISO connector zitten 2 niet aangesloten kabels (rood en oranje). Nu wordt de “oude radio” direct voorzien van stroom via de Opel connector.Schermafbeelding 2021-01-15 om 14.51.19

      Bestaat er een mogelijkheid om de rode draad van de ISO connector direct op de stroom aan te sluiten van de Opel connector (via de ISO connector)? Of is er een andere manier waarop ik de radio werkend krijg zoals tot op heden gebruikelijk was?

       

      #18404937
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Kan je de rode en oranje draad niet direct aansluiten op de kabel van de nieuwe radio?

         

        https://catalogs.pioneer-car.eu/Manuals/AVH_Z5200DAB_CRD5128_installation_manual/?page=2

        #18404943
        peter de bruin
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 January 2021

          Dat zou misschien een mogelijkheid zijn. Had al in manuaal zitten bladeren, maar vindt het “lastig” om te lezen/doorgronden. Ik ben meer van Jip&Janneke taal ;-)

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.