Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Aanschaf Omega B1
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 september 2010 om 07:09 #17225756
Beste Omegaliefhebbers,
Ik zit eraan te denken mijn huidige Vectra X1.6XEL B1 in te ruilen voor een Omega Station B1, het liefst een automaat en dan in V6 2,5 uitvoering.
Wat zijn de zwakke punten bij deze auto? En welke motor is beter de V6 2,5 of de MV6 3.0? En hoe zit het met het onderhoud? De distributieriem van deze motoren, is dat ook om de 60.000km?
Hoor graag jullie adviezen en reacties!
Groetjes,
Marc10 september 2010 om 08:41 #17726903Beste Marc,
Is een goede plaats vervanger zo’n Omega, persoonlijk zou ik voor de 2,5 gaan, dit omdat er veel meer van rond rijden en er meer op de sloop staan, is dus makkelijker aan onderdelen komen, en de motoro schijnt wat degelijker te zijn, maar een 3.0 is wel de top natuurlijk, met ruim 210 pk wil het wel.
de onderhoudskosten kunnen oplopen als je heeeeeel veel rijd, indd riempje om de 60.000, verders gewoon olie filter etc. ook zijn de modellen na 97 vaak langer roestvrij, en zijn ook mooier, heldere koplampen etc.!
Veel succes, je kan er beter één kopen met 200.000 en goed onderhoud dan één met 100.000 waarvan de historie niet bekend is.
Gr Chris
10 september 2010 om 09:07 #17726904Bedankt voor je reactie Chris dat helpt mij zeker om een keus te maken, nog een vraagje: hoeveel km kunnen die blokjes hebben eigenlijk? 200.000km is blijkbaar niet veel voor zo’n wagen?
10 september 2010 om 09:33 #17726905een goed onderhouden V6 gaat oeverloos lang mee maar in dat onderhoud zit het nou net.
dat is niet echt goedkoop,,maar je hebt er wel wat voor .
wat veel voorkomt is de kelpdeksels die onzin van kompleet vervangen anders gaat de boel weer lekker (maf hoor bij Opel op zo,n top blok plastick klepdeksels ????) maar ze zitten er nu een maal .
verder is de distributie best aan de prijs .
als je een zware voet hebt lust hij best brandstof en heb je ook achter zeker meer banden slijtage .
verder is het als je een goede uitgezocht hebt gewoon een klasse bak let op na 1998 zij veel delen van de omega gelijmt ipv gelast dus ook beter verzorgd tegen roesten van binnen uit,van de b2 weet ik het zeker maar ook die zijn voor weinig te koop .
ik heb zelf me 3,2 liter v6 -b2 van 2002 met 124.000km weg gedaan werd me veels te duur om mee te rijden en ik doe alle onder houd zelf (beun)
deed me best wel pijn dat ie weg reed ,,:cry:cry:cryben me werk kwijt op 60 jarige leeftijd (reed er ook veel mee voor de baas) dus heb ik nu een vectra b1 station met heel weinig km en de oude man heeft er een betere als nieuw van gemaakt .
veel succes met je keuze en ook ik zou voor een 2.5 v6 gaan meer keuze .
wil je wat weten 2u2 maar .
bert
10 september 2010 om 10:23 #17726906origineel gepost door vectra_bro
Bedankt voor je reactie Chris dat helpt mij zeker om een keus te maken, nog een vraagje: hoeveel km kunnen die blokjes hebben eigenlijk? 200.000km is blijkbaar niet veel voor zo’n wagen?Geen dank jongen :)
Uhm.. mijn buurman heeft een handbak 2.5 v6 uit 96, en die staat nu op bijna 250.000, mits je optijd dingen vervangt en of reviseerd kunnen ze makkelijk een paar ton lopen, heb zelf een senator gereden met een 3.0 12v 6 in lijn en die stond op 273.00 en liep als een zonnetje, en had pk’s ZAT ondanks z’n 20 jaar ;)
automaatjes willen soms nog wel eens opgaan, maar ook die zijn vollop te krijgen, als je een omega rijdt en elk onderdeel nieuw wilt hebben van de dealer betaal je je eigen soms blauw. maar over het algemeen gezien soort klasse auto valt het mee.
Wegenbelasting en verzekering zullen wat duurder zijn dan je Veci, maar geloof me met zo’n 2.5 v6 rijd je makkelijk 1 op 12 op de grote weg! ik zelf heb een astra op het moment, das een 1.8 8v uit 93 en die rijd gemiddeld 1 op12. dus voor zo’n dikke zes pitter is het gewoon zuinig :thumbup
succes, ben benieuwd wat voor Omi je vindt :D
gr Chris
10 september 2010 om 11:12 #17726907Dank voor jullie leuke reacties allemaal, ik ga deze info zeker onthouden! Het zal inderdaad wat meer kosten dan me vec, maar dat geeft niet. Mijn beste maat is automonteur en redelijk Opel minded dus kwa reparatie enz moet dat wel goedkomen en als ik vragen erover heb stel ik ze :)
Ik ga lekker op zoek, zit niet op een schopstoel want me vecje rijd prima, ik laat jullie weten als ik wat gevonden heb! Bedankt!
10 september 2010 om 15:53 #17726908Tip zoek bij onze ooster buren
Gr Jack11 september 2010 om 12:11 #17726909origineel gepost door vectra_bro
Beste Omegaliefhebbers,Ik zit eraan te denken mijn huidige Vectra X1.6XEL B1 in te ruilen voor een Omega Station B1, het liefst een automaat en dan in V6 2,5 uitvoering.
Wat zijn de zwakke punten bij deze auto? En welke motor is beter de V6 2,5 of de MV6 3.0? En hoe zit het met het onderhoud? De distributieriem van deze motoren, is dat ook om de 60.000km?
Hoor graag jullie adviezen en reacties!
Groetjes,
MarcDag Marc,
Je bedoeld de 2.5 V6 of de 3.0 V6, MV6 is het top model kwa uitvoering en standaard met de 3 liter benzine of de 2.5 TD ;)
Anders kom je ook op wat je zo vaak leest ‘Heb een MV6 in mijn Astra gebouwd’ knap als je dat voor elkaar krijgt dat je dit:
Hier in gebouwd krijgt:
:jerry:jerry
Groetjes,
Sjors11 september 2010 om 18:20 #17726910Die MV6 zal iig beter passen in een astra dan mijn 6 in lijn :D
12 september 2010 om 01:40 #17726911:wtf:wtf:wtf
21 september 2010 om 05:20 #17726912Nou heb een Omega B1 uit 97 op het oog met 157.000km, ik ga van de week even kijken en dan de knoop doorhakken :) spannend dus!
21 september 2010 om 11:55 #17726913Ik ga vanmiddag kijken, laat jullie weten wat het geworden is vanavond!
22 september 2010 om 11:25 #17726914en Marc wat is het geworden?
22 september 2010 om 12:13 #17726915origineel gepost door Neut3.24
en Marc wat is het geworden?Nou ik kreeg spontaan trek in Paprikachips toen ik hem zag, wat een hok, roestbobbels ten top, een megascheur in de voorruit echt dat ze dat te koop aan durven bieden (en mogen!) :hmmz
Tip: Ga iig nooit naar Autobedrijf Snijders in Amsterdam.
We gaan vrolijk verder zoeken iig, ik heb de tijd gelukkig.
22 september 2010 om 14:21 #17726916hoi
Ik heb nog wel een 2.5 v6 automaat station bj 1999 ,afleverings datum jan 2000 tekoop
Kleur zwart ,speciale uitvoering 100jarig jubileum.
zwart leer met stoelverwarming ,orginele navigatie ,alles electrische enz
dealer onderhouden alle boekjes er bij
heeft wel wat roest plekjes op de deurengr berry
23 september 2010 om 13:35 #17726917origineel gepost door xr
hoiIk heb nog wel een 2.5 v6 automaat station bj 1999 ,afleverings datum jan 2000 tekoop
Kleur zwart ,speciale uitvoering 100jarig jubileum.
zwart leer met stoelverwarming ,orginele navigatie ,alles electrische enz
dealer onderhouden alle boekjes er bij
heeft wel wat roest plekjes op de deurengr berry
Je hebt u2u
23 september 2010 om 13:39 #17726918Ey Marc,
Leuk dat je een Omega wilt kopen!
Let wel op een aantal dingen bijaanschaf.
Pakkingen, roest op de dragendelen.. en sensors..
Wat ook nog wel wil voorkomen is dat de t-splitter van het koelwater kapot wil gaan en dan verlies je best veel koelwater..
Voor de rest een en al lof voor de auto… voelde me altijd koning in die auto… Ik had een 2.5 v6 uit 1994… Suc6 met aanschaf en post wat foto’s mocht je wat gevonden hebben:D:Pgr thomas
23 september 2010 om 13:41 #17726919origineel gepost door Opelalphen
Ey Marc,Leuk dat je een Omega wilt kopen!
Let wel op een aantal dingen bijaanschaf.
Pakkingen, roest op de dragendelen.. en sensors..
Wat ook nog wel wil voorkomen is dat de t-splitter van het koelwater kapot wil gaan en dan verlies je best veel koelwater..
Voor de rest een en al lof voor de auto… voelde me altijd koning in die auto… Ik had een 2.5 v6 uit 1994… Suc6 met aanschaf en post wat foto’s mocht je wat gevonden hebben:D:Pgr thomas
Ik heb al e.e.a. gelezen, zodra ik er een heb gaan direct pakkingen en senoren vervangen worden, voorkomen is beter dan genezen zeg ik maar ;)
Thanks gaat lukken en ik zal zeker foto’s posten zodra ik iets heb.
Groetjes,
Marc -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.