Aanschaf andere A vectra voor onderdelen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Aanschaf andere A vectra voor onderdelen

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248069
    sentinel69
      Lid sinds:
      27 October 2004

      Ik heb deze week na maanden wachten en zoeken eindelijk weer een “tankklepvergrendelingsmotor” voor mijn Vectra. Waarschijnlijk was dit ook meteen de laatste nieuwe in Nederland.
      Omdat ik steeds moeilijker aan onderdelen kan komen en importeren niet echt een optie is zoek ik een andere Vectra die veel lijkt op de mijne.
      Nu stond er eentje op Zomoto : http://www.zomoto.nl/13342510/opel-vectra-16i-gl.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

      1.6NZ U9 uit 1991

      Ik heb een 1.8 NZ U9 uitvoering uit 1990

      Er zitten wel verschillen in uiteraard (en deze is wel heel erg verkleurd) , maar is dit op zich verder een goede donorauto voor mijn GT? .Want ik heb zo veel moeite om hier in Nederland precies dezelfde auto te vinden.

      #18012227
      Mr.F
        Lid sinds:
        3 November 2008

        Zou je dan niet alle GT spullen op de Vectra 1.6i zetten? Dan heb je ook al dat gedoe met die spuitsbus shit niet.

        #18012228
        sentinel69
          Lid sinds:
          27 October 2004

          Aan de GT is al voor een fortuin gelast …. achterassen dorpels wielkastranden , noem maar op en effe een motor overzetten gaat het ook niet worden . Ik denk trouwens niet dat die andere vectra hard zal zijn als ik zo die achterkant zie .

          De Vec staat nu weer bij de schadehersteller dus ik moet nog horen hoe verder met de lak . Maar op zich denk ik dat dat wel goed gaat komen.

          #18012229
          Mr.F
            Lid sinds:
            3 November 2008

            Ooh dan zou ik de 1.6 inderdaad strippen :)

            #18012230
            Andreas.Berger
              Lid sinds:
              29 June 2004

              Best jammer, ik heb laats een hele mooie a vectra weg gegeven voor 300 euro, dat was er ene uit 94 en had elektrische ramen ,cv, witte teller platen, GLS interieur met lende steun verstelling in nieuwstaat, had een roest plekje op de dorpel wat niet door was, vind de prijs wel gaan, al zou ik echt niet meer geven als 300 euro ;)

              #18012231
              Lemmens
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 October 2005

                ’t Is soms handig voor onderdelen maar ik zou ‘m alleen pakken als je zelf ook een HB hebt. Onderling zit er nog wel wat verschil tussen de HB en sedans al blijft ’t merendeel nog goed bruikbaar. Voor zover ik weet heeft de 1.8 een afwijkend tanksysteem t.o.v. de 1.6 en 2.0 (beide hebben de benzinepomp uitwendig). Hou er wel rekening mee dat veel zaken versleten zijn bij eentje met 2 ton op de teller. De gevraagde prijs van € 475 is naar mijn idee ook best hoog… Heb zelf laatst m’n oude 1.8 GL uit elkaar gehaald om nog wat onderdelen te bewaren omdat ik er met 230 dkm totaal NIETS voor kreeg. Reed als een zonnetje, maar helaas onverkoopbaar… Toen toch maar besloten de meest vitale onderdelen eruit te plukken (zat net ’n nieuwe radiateur in) en dat maar op marktplaats te zetten. :)

                Kortom: ik zou even nagaan wat je aan onderdelen nodig hebt alvorens een complete donorauto te kopen. ;)

                #18012232
                Andreas.Berger
                  Lid sinds:
                  29 June 2004

                  Ik heb trouwens nog 2 stoelen en een achterbank staan van een a vectra GLS , komt uit een sedan, aangezien het in de weg ligt, mag het gratis opgehaald worden ;)

                  #18012233
                  sentinel69
                    Lid sinds:
                    27 October 2004

                    475 euro vind ik ook een te hoge prijs , ze gaan niet lager in prijs dan 425 , dus woww 50 euro korting …..
                    Waarschijnlijk gaat deze deal dus niet door.
                    Mijn Vec heeft trouwens 237000 op zijn teller staan.
                    Ik begrijp dat er bij die andere Vectra veel versleten zal zijn ,maar portieren en de binnenkanten , klep , verlichting ,schakelaars , stoelen zijn toch dingen die ik kan gebruiken te zijner tijd . Dus heel jammer Lemmens ,dat ik niet had gezien dat je je Vec weg deed , ik had nog veel kunnen gebruiken :hmmz .

                    En Andreas , dank voor het aanbod maar ik heb nog geen plannen om helemaal daar richting drie landen punt te gaan , dat is me toch iets te ver weg . Ik zie trouwens de kadett GT/E niet meer in je sig staan . Doorverkocht??

                    #18012234
                    Lemmens
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 October 2005

                      Hmm, ja, 50 euro zakken in prijs maakt het inderdaad ook niet echt een interessante aanbieding nee…

                      Ik heb eventueel nog verlichtingsschakelaars liggen mocht je die nodig hebben (verlichting, mistlamp voor + achter, achterruitverwarming en stuurflippers van een sedan, dus geen ruitenwisserschakelaar achter).

                      #18012235
                      Andreas.Berger
                        Lid sinds:
                        29 June 2004

                        Die GTE heb ik nog, staat droog in de garage , kan zijn dat de website even uit de lucht was, zal het gewoon weer moeten doen

                        #18012236
                        sentinel69
                          Lid sinds:
                          27 October 2004

                          @ Andreas , ik bedoel , hij staat niet hier in je lijstje ;)

                          #18012237
                          bullron
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            2 June 2006

                            Hallo, mijn A vectra uit 1991 is vandaag afgekeurd, achterschermen en dorpels teveel werk aan tav de waarde van de auto. Het is een c16nz injectie met nog geen 155.000 op de teller. Alles werkt prima, achterruit met verwarming werkt zelfs perfect. Motorkap,achterdeksel en voorschermen hard. Gewoon weinig mee gereden, ik heb hem al sinds 2006, toen met 69000 op de teller. Als je geinteresseerd bent, doe maar een bod, grt Ron

                            #18012238
                            sentinel69
                              Lid sinds:
                              27 October 2004

                              Sedan ? Hatchback ?

                              #18012239
                              bullron
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                2 June 2006

                                sedan

                                #18012240
                                sentinel69
                                  Lid sinds:
                                  27 October 2004

                                  Dan heb ik er alleen maar wat aan voor de schakelaars en wat klein goed, sorry . Aan een Hatchback uitvoering heb ik toch veel meer wat ik kan gebruiken.Toch heel erg bedankt voor het aanbod :thumbup

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.