Aankoopadvies Insignia Tourer

Forumindex Forums Modellen Insignia Aankoopadvies Insignia Tourer

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18419602
    Dylanvanbeek
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 May 2021

      Hallo allemaal,

      Momenteel ben ik aan het kijken naar de aankoop van een nieuwe auto, bij mijn eerste auto heb ik wat pech gehad in het onderhoud waardoor ik nu een weloverwogen keuze wil maken. De afgelopen maanden ben ik veel opzoek geweest naar hetgeen wat ik wil, uiteindelijk bleven een Citroën C5 en een Opel Insignia over. Na de vele motorproblemen bij de C5 ben ik van plan om voor de Duitse degelijkheid te gaan en een Opel Insignia Tourer aan te schaffen.

      Van de week had ik al een occasion gevonden die aan al mijn eisen voldeed, maar na een second opinion ben ik toch niet tot koop overgegaan. Rondom het motorblok was namelijk een kleine olie lekkage zichtbaar, de versnellingspook bleef ook steeds bewegen tijdens het gas geven en er was een vermoeden van een niet kloppende KM stand.

      Aangezien ik nog even de tijd heb voordat de vakantie begint (auto-vakantie) wil ik dus graag wat informatie inwinnen over wat de pijnpunten zijn bij de Insignia’s en waar ik op moet letten bij aankoop van een Opel occasion. Budget ligt tussen de €5000,- en €7000,- ongeveer. Enkele dingen die ik mij afvraag zijn:

      – Zijn er bekende technische problemen? (motor, versnellingsbak, schokdempers enz.)?
      – Is een Insignia met hoge KM stand een probleem of kunnen ze gemakkelijk hoog oplopen? (tussen 200.000 en 300.000)
      – Motorisch zou een 1.4 Turbo volstaan en lees er weinig slechts over op het internet, wat is jullie ervaring?
      – Zijn er bepaalde problemen verholpen bij de latere jaartallen? (bijvoorbeeld bij een 2012 model ten opzichte van 2009)

      Bedankt alvast!

      Groet Dylan, een hopelijk toekomstig Opel rijder :smiley-car:

      #18419603
      Dylanvanbeek
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 May 2021
        #18420659
        Insigniauser
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 November 2014

          Meest voorkomende problemen bij de Insignia zijn:

           

          – versnellingsbaklagers (zoek eens op Google naar M32 problemen), grote kans dat deze ook onder die van jouw interesse hangt.

          – bobineblokken (benzinevarianten) snel defect,

          – remmen (schijven) kunnen sneller kromtrekken ook al rij je als een opa, klauwen kunnen vaker dan normaal vast zitten door inwendige corrosie.

          – Insignia is een zware auto met relatief weinig vermogen door te lichte motoren. Pas vanaf 1,6 Turbo of hoger wordt het interessant

          – problemen met oliekoeler (lekkage naar koelvloeistof -> zwart tankje)

          – cuppen van de achterbanden (mijn auto meerdere keren laten afstellen, maar geen verbetering)

           

          Je schrijft dat je voor “Duitse degelijkheid” wil gaan. Dan zou ik je op basis van mijn ervaringen met mijn eigen Insignia zeker deze auto niet aanraden. In het verleden was Opel, zeker met de grotere reisauto’s, een echte kilometervreter, maar ja toen was de techniek ook redelijk simpel. Sinds ze zijn overgestapt op motoren van Isuzu en uiteindelijk nu onder de PSA groep vallen (Peugeot-Citroën) ben ik het vertrouwen in dit merk helemaal verloren.

           

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.