Aankoop Zafira A 2.2 (Z22SE) automaat 2001

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Aankoop Zafira A 2.2 (Z22SE) automaat 2001

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262115
    crafter
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 January 2011

      Hoi,

      ik ging vandaag voor een Vectra B2 kijken en belandde uiteindelijk bij een Opel dealer in de buurt en zag daar een Zafira 2.2 automaat staan. In eerste instantie bleek ie niet te koop te zijn en zou meteen door gaan naar de handel, tot ik vroeg wat er dan mee aan de hand was. Binnen en buiten ziet hij er erg netjes uit maar wat ze weten is dat er iets met de brandstofpomp aan de hand is (waarschijnlijk defect) en zij er geen kosten aan willen maken. Ik mag ‘m overnemen voor een aangename prijs maar dan wil ik wel weten of het met het vervangen van de pomp allemaal geregeld is. We ontdekten tijdens het kijken dat het onderhoudsboekje helemaal compleet was en zagen toen ook dat hij van de eerste eigenaar was!! Kortom, een mooie kans als het bij deze pomp blijft. Hij heeft 218000 gelopen, iets meer dan ik zou hopen maar op zich hoeft het geen drama te zijn, ik heb nu een Mitsubishi Carisma automaat met 298 op de teller en rijdt nog erg goed voor 17 jaar oud (start alleen beetje slecht de laatste tijd…). Ondanks dat er wat met de pomp aan de hand is startte hij meteen en liep erg netjes… Kan dat uberhaubt dan??

      ik heb al aardig rondgeneusd in oude topics voor wat punten om op te letten (remleidingen, roest, kachelkraan achter dash, olielekkage) dus daar ben ik aardig van op de hoogte. Wat voor mij nu belangrijk is is hoe ik hem ter plaatse kan uitlezen (tijdens proefrit of zo) en dat ik weet of ik de pomp zelf kan vervangen of laten reviseren. ik ben redelijk handig, heb al eens een koppakkingen en een distributieriem vervangen dus ik weet mijn weg onder de kap aardig te vinden. Ik hoor dat de originele distributieketting van niet al te denderende kwaliteit is en dat deze rond de 150.000 eigenlijk al vervangen moet zijn, als dit niet het geval is, moet ik me dan zorgen gaan maken? Ik heb er nog niet in gereden dus over de bak en het onderstel kan ik nog geen oordeel geven.

      Als er nog tips zijn dan hoor ik het graag, alles is meegenomen. Alvast bedankt voor de reacties!!!

      #18195088
      midnight black
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 December 2011

        Ben inderdaad benieuwd wat er dan mis zou moeten zijn met de brandstofpomp, betreft hier een Z22se dus met indirecte inspuiting en dus geen hoge druk directe inspuiting (is de Z22YH)
        Maar misschien heeft de pomp problemen om voldoende brandstof op te voeren bij vollast, dit zou je dan bij een proefrit vast kunnen stellen.

        #18195089
        crafter
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 January 2011

          Ik ben vandaag eens verder gaan zoeken en ben eigenlijk nog niet zo heel veel wijzer geworden… Iemand enig idee of pompen uit een andere versie 1.6, 1.8 of 2.0 misschien zou passen? Ik ga morgen eens een belletje naar Opel doen om te vragen of ik wat onderdeel nummers kan krijgen.

          Ik zag dat er veel OBD2 setjes voor Android en zo te koop zijn, heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb al aardig wat gelezen over Op-Com en Tech2, ben er nog niet helemaal uit wat de verschillen zijn, gaat mij er om dat ik de auto ter plaatse uit kan lezen met een tablet of telefoon (heb geen USB dus het zal iets draadloos moeten zijn…). Ik zie ook regelmatig een logger voorbij komen, dan kan ik achteraf nog terug kijken wat er is gebeurt tijdens het rijden en wanneer eventuele fouten naar voren komen. Iemand daar ervaring mee??

          Ik woon zelf in Leiderdorp, wanneer er iemand in de buurt woont en mij een keer zou kunnen helpen hou ik me aanbevolen! Hoeft uiteraard niet voor niets, komen er dan vast wel uit…

          #18195090
          BlackVec
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 February 2008

            Als het echt de pomp is kan je er altijd eentje van de sloop halen toch?
            Maar gebeurt volgens mij niet veel dat die kapot gaan, kan wellicht ook iets anders zijn…

            #18195091
            gerben rsv
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 October 2011

              Misschien heb je hier wat aan.

              http://ecat24.com/catalog/part/1/8/600/2542/26904/” onclick=”window.open(this.href);return false;

              #18195092
              crafter
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 January 2011

                Handig!!

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.