Aanjager blaast alleen op stand 9

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Aanjager blaast alleen op stand 9

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234903
    MartinB2
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 March 2011

      Hallo allemaal

      Ik heb een vraagje,mijn aanjager blaast alleen nog maar op stand 9.:afro
      Het betreft een Vectra B uit Maart 2002 met ECC, de temp kan ik nog wel normaal instellen en dat werkt gewoon.
      Het is best storend dat de blower constant op 9 draait.
      Weet iemand hier iets vanaf,hoe dit verholpen kan worden

      Alvast bedankt
      Martin B

      #17846276
      Astraman
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 July 2004

        Jah, hij blaast alleen als je 9 instelt, of ook op andere standen? Als hij alleen werkt op 9 dan zal er iets van een regelaar of een weerstandje kapot zijn. Is bij auto’s zonder ECC redelijk eenvoudig te vervangen, maar ik heb geen ervaring met wagens die dat wel hebben, zal niet veel schelen.

        #17846277
        Erwin1987
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 September 2009

          ik denk dat de weerstand kapot is, maar heb zelf geen ecc, er zijn mensen hier die wel weten hoe dit moet onder andere bas (sw_reijnders) volgens mij.

          Erwin

          #17846278
          MartinB2
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 March 2011

            Oke bedankt alvast
            ik ben nog niet zo bekend met dit forum hoe ik moet reageren.
            Ik had zelf ook het idee dat het een weerstand zou kunnen.
            Maar ik weet wel dat met ecc en zonder ecc verschilend zijn van elkaar.
            hoe kom ik in contact met sw_reijnders??

            #17846279
            Astraman
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 July 2004

              Hier Klikken

              Dan kom je in een soort e-mail scherm, U2U, dat is het interne e-mail scherm, dan stuur je via dit scherm hem een berichtje.

              #17846280
              svdk20
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 August 2009

                hoi martin,

                welkom hier op het forum.
                als jij de fan enkel op negen kan zetten heb je inderdaad ecc anders heb je een handmatige draaiknop.
                je moet is op letten als jij je contact uitzet je sleutel er uit haald dus dan zal je ook op het scherm 2 min streepjes zien bij het verbreken van het contact.

                dit betekend dat je weerstand overleden is.
                enkel deze kost nieuw bij de dealer 240 euro inclusief btw.

                Mm dronten verkoop ze ook nieuw 180 euro exclusief.
                en gerestaureerd kosten ze 80 euro ex http://www.mmdronten.nl/webshop/permlink/5077/2507733001.
                enkel voor het vervangen ben je wel ff bezig in het how to gedeelte tat een how to hoe je dit moet doen er staat ook een howto over hoe je de module zelf kan repaeren maar de transistors zijn haast niet meer aaan te komen.

                lees mijn topic maar is door.
                http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=141462
                weet niet of je in omgeving zeist woont anders kom je maar is hier langs
                help ik je wel mee

                #17846281
                sw_reijnders
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 October 2005

                  [rquote=1902569&tid=145452&author=MartinB2]. . .
                  hoe kom ik in contact met sw_reijnders??[/rquote]

                  oei, ik ben populair :)

                  wat wil je weten dan?

                  #17846282
                  MartinB2
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 March 2011

                    [rquote=1902972&tid=145452&author=svdk20]hoi martin,

                    welkom hier op het forum.
                    als jij de fan enkel op negen kan zetten heb je inderdaad ecc anders heb je een handmatige draaiknop.
                    je moet is op letten als jij je contact uitzet je sleutel er uit haald dus dan zal je ook op het scherm 2 min streepjes zien bij het verbreken van het contact.

                    dit betekend dat je weerstand overleden is.
                    enkel deze kost nieuw bij de dealer 240 euro inclusief btw.

                    Mm dronten verkoop ze ook nieuw 180 euro exclusief.
                    en gerestaureerd kosten ze 80 euro ex http://www.mmdronten.nl/webshop/permlink/5077/2507733001.
                    enkel voor het vervangen ben je wel ff bezig in het how to gedeelte tat een how to hoe je dit moet doen er staat ook een howto over hoe je de module zelf kan repaeren maar de transistors zijn haast niet meer aaan te komen.

                    lees mijn topic maar is door.
                    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=141462
                    weet niet of je in omgeving zeist woont anders kom je maar is hier langs
                    help ik je wel mee[/rquote]

                    Hoi svdk20

                    Wat jij in de laatste link schreef,dat je hem had laten uitlezen heb ik ook laten doen op een (tech 2) en daar gaf hij ook aan dat de spanning te laag was,maar als je op de ecc unit stand 1 en 2 en 3 enz indrukte het voltage gewoon mee op liep van geloof 3 volt 5 volt t/m 13 volt.
                    Ik vroeg toen ook bij de Opel dealer wat dat zou gaan kosten z’n weerstand(kachelmotor weerstand) en dat was €248,- ex btw wel een beetje veel geld he voor z’n weerstand.
                    Dus ik naar Baris in Rotterdam toe en daar een kachelmotor weerstand gekocht voor € 10,- ze hadden er 1 op de plank liggen.
                    Ik ben gisteren gelijk begonnen met het demonteeren van de kachelmotor (weerstand) best een aardige klus,heb ik alles open liggen blijkt het de verkeerde weerstand te zijn is het er 1 voor een type zonder ecc kon ik weer alles gaan monteren zonder resultaat.
                    Maar ik wist niet dat er meerdere weerstanden in het kachel systeem zaten, teminste zo had ik het niet begrepen van de Opel dealer,die zei dat het deze weerstand(kachelmotor) zou moeten zijn

                    P.S. ik woon in Capelle a/d IJssel
                    Ik moet nu eerst die weerstand gaan kopen cq bestellen,en als jij idd zo vriendelijk zou willen zijn om mijn te helpen hierbij ben ik je zeer erkentelijk.

                    #17846283
                    MartinB2
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 March 2011

                      Hoe of waar kan ik het How To Do gedeelte vinden op dit forum:hmmz

                      #17846284
                      sw_reijnders
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 October 2005

                        hallo
                        Ik heb zoals je hebt kunnen lezen op het forum problemen met mijn ECC de fan blijft op stand 9 blazen de temp kan ik nog wel instellen,ook heb ik 2 – – in mijn ECC unit staan als ik mijn contact uitzet.
                        Bij dealer uit laten lezen op de Tech 2 :te lage spanning, maar als je op de ECC unit stand 1,2,3 enz intoetst dan gaat op de Tech 2 wel het voltage gewoon omhoog van 3volt t/m 13volt alleen de fan blijft op stand 9 draaien.
                        De monteur van de Opel zei dat het de kachelmotorweerstand zou kunnen zijn,maar die kost bij de Opel € 248 ex. Maar elec onderdelen kunnen niet worden geruild.
                        Nu lees ik op het forum dat er dus meerdere weerstanden in het kachelsysteem zitten. Nu weet ik ff niet wie,welke of wat voor weerstand ik moet gaan vervangen?
                        Ik ben al bezig geweest met de kachelmotorweerstand te vervangen had er 1 gekocht bij Baris in Rotterdam,maar bleek na alles te hebben gedemonteerd te hebben de verkeerde kachelmotorweerstand te zijn,was voor een Opel zonder ECC dus kon ik alles weer terug monteren zonder oplossing van het probleem best jammer. Nu is het volgende dat ik op het form las dat er dus ook weerstanden buiten de kachelmotorweerstand blijken te zitten.
                        Mijn vraag is welke weerstand is nu kapot

                        n met vriendelijk groet
                        Martin

                        de bovenste 6 topics zijn vast gezet bovenaan in het vectra deel.
                        Daarin staat het HOW TO -gedeelte………..plaats en lees hier de How 2’s! topic

                        http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=77060#pid1410912

                        dat is de module die rechts van je gaspedaal op je kachelmotor gemonteerd zit

                        hierop zitten 2 TO-3 transistors en die kun je gewoon bij Conrad bestellen.

                        succes

                        #17846285
                        svdk20
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 August 2009

                          zijn helaas niet meer te bestellen via conrad………..
                          heb zelf stad en land afgezocht. en toen ik dacht ze te hebben gehad, bleken het te lichte transistors te zijn. waardoor bij mijn ecc na 5 min alles het weer niet deed op stand 9 na.


                          @martinb2

                          ik kom zelf uit zeist rij maar is een keer in het weekend op mij aan als je wilt help ik je.
                          u2u of mail me maar

                          #17846286
                          sw_reijnders
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            27 October 2005
                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.