Aanjager astra f

Forumindex Forums Modellen Astra Aanjager astra f

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231837
    willem2
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 April 2010

      Ik heb een probleempje met de aanjager van een astra f uit 1998.
      Hij deed het eerst alleen op stand 3 en 4, vanochtend deed hij niets meer. Ik wilde de schakelaar uitsluiten, dus heb op de sloop een tweedehandse gehaald. Dat maakt geen verschil.
      Nu zag ik net ,het was donker, dat de lampjes op de middenconsole het opeens ook allemaal niet meer doen, ook de achterruitverwarming doet het niet meer.

      Heb de zekeringen nagekeken, maar daar lijkt alles goed.

      Wat kan dit zijn? Ik hoop het nog wel dit weekend te kunnen maken, want met een beslagen voorruit rijden is ook niet alles….

      #17806944
      Peer010
        Lid sinds:
        5 January 2011

        zit volgens mij nog een weerstand in je aanjagermotor is deze niet stuk??
        anders zou ik het ook niet weten:P
        Groeten Peertje

        #17806945
        willem2
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 April 2010

          Maar verklaart dat dan ook waarom het licht op de middenconsole en de achterruitverwarming het niet meer doet. Ik heb ook al een andere kachelweerstand gehaald, maar ik wilde wel even weten of het niet iets anders kan zijn, voor ik ga sleutelen.

          Die kachelweerstand, die zit toch onder de parafan? Hoe lang sleutelen zou dat ongeveer zijn? Dan kan ik het een beetje inplannen.

          #17806946
          KadAstra-EF
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 July 2010

            [rquote=1854333&tid=141525&author=willem2]Maar verklaart dat dan ook waarom het licht op de middenconsole en de achterruitverwarming het niet meer doet. Ik heb ook al een andere kachelweerstand gehaald, maar ik wilde wel even weten of het niet iets anders kan zijn, voor ik ga sleutelen.

            Die kachelweerstand, die zit toch onder de parafan? Hoe lang sleutelen zou dat ongeveer zijn? Dan kan ik het een beetje inplannen.[/rquote]

            Je moet de zekeringen GOED nakijken. Het kan een hele kleine breuk zijn die niet zichtbaar is. Zoek de zekering op die erbij hoort en vervang deze gewoon door een ander.
            Je zou zeggen dat je kortsluiting heb gehad dus vandaar mijn reactie zo !!

            Vervangen van een kachelweerstand is ongeveer 20 minuten…..

            Groet, Rik

            #17806947
            Nick-GSI
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              kan ook zijn dat de lampjes gewoon stuk zijn, en idd goed de zekereringen nakijken

              #17806948
              willem2
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 April 2010

                Dus, vandaag effe gekeken.

                De schakelaar zat wel goed, alleen was de contrastekker uit z’n houder gevallen, dan doet ie niet veel…
                Hij blaast nu wel weer, maar alleen op standje 4, dus duidelijk kachelweerstand kapot. Heb bij de sloop al een andere gehaald, dus die gaat er binnekort in.
                Iemand nog tips of is het een kwestie van oude eruit en nieuwe erin?

                #17806949
                KadAstra-EF
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 July 2010

                  Tja, het is een kwestie van oude eruit en nieuwe erin.
                  Je weet hoe je er moet komen ?

                  Groet, Rik

                  #17806950
                  willem2
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    28 April 2010

                    Gister al even de parafan eruit gehad, die bleek ook niet goed te zitten. Vandaar het teveel aan vocht binnen.
                    Kon alleen niet goed zien waar ie zit. Een beetje onhandig hoekje met die klep zo op je kop:hmmz

                    #17806951
                    willem2
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      28 April 2010

                      Heb vorige week de kachelweerstand vbervangen, de oude was helemaal verroest, de nieuwe doet het prima!
                      Onder de parafan zat een flinke hand modder:hmmz. Sloot helemaal niet goed aan op de voorruit, vandaar de verroeste weerstand en het vochtprobleem binnen. Ik kreeg ‘m er ook niet goed passend in, dus uiteindelijk maar een mooi kitrandje tussen de parafan en de voorruit gelegd. Niet zoals het hoort, maar het werkt wel. Dus binnen is het nu ook lekkr droog:D

                      Bedankt voor de hulp!

                      #17806952
                      KadAstra-EF
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        24 July 2010

                        En heb je een nieuwe of een 2e handse ?

                        Groet, Rik

                        #17806953
                        willem2
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          28 April 2010

                          Een 2e handse, was een tientje, dus dat vond ik wel prima

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.