Aanhaalwaarde/moment regelklep nokkenas B14NET Meriva B

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Aanhaalwaarde/moment regelklep nokkenas B14NET Meriva B

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    MrkBlk
    Deelnemer

Goedenavond,

ik wil zowel de magneetklep en de regelklep van de variabele nokkenasverstelling gaan vervangen bij onze Meriva B uit 2014 met B14 NET motor. Ik heb het halve internet afgestruind om achter het aanhaalmoment voor de regelklep te komen. Zal wel op de andere helft staan ;-)

Het betreft dus een regelklep zonder electronica (SW24) met zo’n palletje in het midden (zie foto).

Kan iemand mij deze waarde vertellen? Kan ik deze klep er gewoon uitdraaien of moet ik de nokkenas met een steeksleutel tegenhouden? Zag ik nl. ook ergens in een video…

Naast deze onderdelen, wil ik ook het kleppendeksel vervangen omdat ik vermoed dat het klepje dat hierin zit het heeft begeven. Heb overigens wel een nieuw membraan hiervoor kunnen krijgen. Kijken of deze ik het oude deksel kan monteren. Heeft iemand hier ervaring mee?

Tot slot wil ik ook de nokkenassensor vervangen. Is dit een kwestie van ‘gewoon’ de oude eruit en de nieuwe erin, of moet ik nog de nieuwe sensor nog met een OBD2 reader inleren? Heb op dit moment geen Motormanagement lampje branden, maar had laatst wel een P0018 foutcode. Wil daarom nu deze onderdelen vervangen.

Alvast bedankt voor jullie reactie(s).

Groeten,

Mark

IMG_6440

IMG_6439

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.