Aan Monza geklust + wat vraagjes

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Aan Monza geklust + wat vraagjes

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209194
    Opel_Bjorn
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 May 2008

      Het was nog eens lekker weer en wat langer licht buiten dus heb ik het één en ander gefixt aan men Monza.

      Eerst en vooral heb ik de koppeling eens bijgeregeld. Dit was hoognodig want als je de koppeling soms eens liet schieten dan schoot het lampje op het dashboard soms aan. Men pedaal staat nu ook weer bijna mooi gelijk met men rempedaal. Hij vertrekt en schakelt ook pakken beter dan voordien.

      Omdat ik dan toch bezig was heb ik besloten om ook men claxon eens na te kijken. Deze werkte nog wel maar hij was maar zeer flauw (het geblaas van de compressor overheerste zelfs over het geluid van de hoorn) Ik heb de boel er hellemaal onderuit gezwiert en me eventjes bezig gehouden met een schuurpapiertje om alle contacten proper te schuren. Alles weer gemonteerd, en ja hoor hij blaast je bijna omver als je claxoneert king: Wat me wel opviel is dat als je de claxon bedient men voltmeter in de oranje rode zone schiet en het lampje van de alternator zeer lichtjes oplicht. Is dit bij jullie ook zo?

      Ten slotte heb ik ook men ruitensproeiers gemaakt, deze zaten volledig vol met prut en vuiligheid. Dus alle slangen losgemaakt en uitgeblazen. Met een speldenkopje heb ik de sproeiers proper gekregen en deze dan ook uitgeblazen. Sproeiers werken dus ook weer perfect :wors

      Ten slotte wilde ik ook nog aan het aansluiten van men mistlampen beginnen maar het was helaas te donker geworden. ik wil voor de mistlampen de orginele bedrading gebruiken omdat deze al voorgetrokken is maar hier heb ik wel wat vragen bij. Toen ik aan de claxon bezig was heb ik 2 ongebruikte draden gevonden en ik denk dat deze voor de mistlichten bedoeld zijn. De draden zitten links en rechts van de bumper.

      Voor de mistlichten te bedienen heb ik een orginele schakelaar, in de zekering kast heb ik een relais gestoken. Als ik de schakelaar bedien en men lichten staan af, dan hoor je de relais klikken, zodra je de lichten aansteekt en je bedient de mistlichten schakelaar dan klikt de relais niet meer. Moet het niet net andersom zijn?? Ik heb de orginele bedrading gebruikt die er lag dus véél kan je niet verkeerd doen volgens mij.

      #17471307
      Opel_Bjorn
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 May 2008

        ik heb me vandaag bezig gehouden met de mistlampen en ze werken hoor. enkel zijn het nu eigenlijk ook grote lichten. Ik heb de orginele bedrading uitgedoktert en dit blijken draden te zijn voor pharen. Het enige wat ik niet snap is als ik de mistlampen schakelaar bedien, de lampen toch steeds mee aangaan als ik de grote lichten bedien. maar daar kijk later maar eens naar

        #17471308
        GSE
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 August 2006

          Ik heb vandaag ff bij mijn A2 GSE bj 84 gekeken en de mist lampen doen het alleen met de stadlichten aan en klein licht,grootlicht doen ze het niet.

          Misschien dat je er wat aan hebt.

          #17471309
          rinus de boer
            Lid sinds:
            2 July 2004

            origineel gepost door GSE
            Ik heb vandaag ff bij mijn A2 GSE bj 84 gekeken en de mist lampen doen het alleen met de stadlichten aan en klein licht,grootlicht doen ze het niet.

            Misschien dat je er wat aan hebt.

            Bij mij hetzelfde als biij GSE.

            Leuk he, die kleine dingetjes doen en weer goed werkend krijgen, geeft altijd veel voldoening (vind ik althans)

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.