aan koop tips

Forumindex Forums Modellen Kadett aan koop tips

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    rex

hallo. ik heb een vrragje.
      heb mijn zinnen gezet op een c-kadett , maar hebben jullie tips waar ik op moet letten ( aankoop tips )
      bijv roest , welke motor wel of niet ?

alvast bedankt mark :thumbup

Jurgen
      Deelnemer

tja, roest :D Daar hebben veel C kadetts last van. Vaak zit het ook nog eens op niet/slecht zichtbare plekken. Denk aan achter je voorschermen, je lampoortjes en verstevingsbalkjes en je A stijl. Verder de dorpels eens goed controleren en ook zeker de reservewiel bak. Til even het reservewiel eruit, dan kun je meestal wel zien hoe deze er aan toe is. Ook de bodem aan bestuurders en bijrijderskant gaat wel eens rotten, dus even de bekleding optillen om te zien hoe het daar mee is. Het front kan ook rot zijn, dit is meestal wel goed zichtbaar, zoals tussen de naad van het voorscherm en front. Ook onder de raamrubbers wil nog wel eens rottigheid zichtbaar worden.

Motorisch gezien moet je gewoon even controleren of het het originele blok is, of dat er al eens een groter blok is ingebouwd. Originele blok gewoon even voordat je gaat rijden of de eigenaar hem niet al flink warm heeft gereden, om te maskeren dat ie bij koude start gewoon slecht start. Ook controleren op olie zweten en koelvloeistof verlies, alhoewel een beetje slimme verkoper het blok even netjes schoonmaakt. Bij een groter ingebouwd blok even kijken of dit netjes gedaan is, dus slangen en kabels even netjes gelegd enzo. En tijdens de proefrit gewoon even goed luisteren naar rammeltjes en kraakjes en even kijken of de motor soepel loopt. En wat ook niet geheel belangrijk is, uiteraard even kijken of ie goed remt ;)

Een boel puntjes, maar zeker even waard om te controleren ;) suxes met je aankoop van een C Kadett :wub

manta2
        Deelnemer

Vermeld je woonplaats.
          Er is zeker iemand in je omgeving wat een C heeft, en wat je verder kan helpen.
          Als je in Midden Limburg woont, kun je bij mij terecht.

rex

alvast bedankt.
            woon in schijndel ( den bosch , brabant 0
            vr gr mark

jermir

als je zowat alle rotte plekken van een kadett wil zien moet je hier even kijken.

http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=126400

:P

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.