8-traps automaat

Forumindex Forums Modellen Grandland X 8-traps automaat

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18410422
    Glenn Heylen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 December 2020

      Mag je met die automaat zoveel in de manuele stand rijden als je wilt?

      #18410748
      rene
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2004

        Dat denk ik wel maar waarom zou je dat doen?

        Je hebt niet voor niks een automaat gekocht.

        Ik zou alleen de rit met een caravan erachter manueel doen.

        #18410774
        Jodokus
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 January 2020

          Met een caravan werkt de automaat ook uitstekend. Alleen berg af schakel ik meestal met de hand om een beetje meer op de motor te remmen

          #18410780
          Glenn Heylen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 December 2020

            [quote quote=18410748]Dat denk ik wel maar waarom zou je dat doen? Je hebt niet voor niks een automaat gekocht. Ik zou alleen de rit met een caravan erachter manueel doen.[/quote]

            Idd de automaat werkt zalig maar soms erger ik me in het lage toerental dat hij dikwijls kiest (1500) en dan zet ik m een verzetje lager😊

            #18410790
            rene
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2004

              [quote quote=18410774]Met een caravan werkt de automaat ook uitstekend. Alleen berg af schakel ik meestal met de hand om een beetje meer op de motor te remmen[/quote]

              Mooi, goed te weten. Wel benieuwd wat de caravan weegt?

              ik heb een GLDX 1.6 automaat en mijn caravan weegt max 1300 kg. mijn marge zal dus 300 kg zijn
              Volgens mij mag de benzine uitvoering 1,2 1200 kg trekken, ben nieuwsgierig naar jouw marge, ongeacht benzine/ diesel.

              Verder nog een vraag, weet jij of op jouw GLDX een extra oliekoeler is gemonteerd?

               

               

               

              #18410791
              Jodokus
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 January 2020

                Mijn caravan weegt zo.n 1150 kg misschien 1200. Ik dacht dat hij 1300 kg mag trekken. Ik heb een 1.2 benzine. Verbazend hoeveel power er uit zo.n 3 cilinder komt.

                #18410793
                rene
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2004

                  Ok helder,

                  Volgens mij mag de 1.2 1200 kg trekken, maar dat kan je zien op je pasje van de RDW. de een na onderste.

                  Mooie prestatie voor een 1.2. dan moet het met de 1.6 4 cilinder een makkie worden.

                  #18410852
                  Jodokus
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 January 2020

                    de oudere 7 traps automaat mag volgens mij 1200 kg trekken. De 8 traps 1300 kg (staat op het pasje)

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.