Forumindex › Forums › Overige › 4×4 › 4×4 problemen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 januari 2009 om 18:34 #17454225
Het enigste wat bij mijn auto aan het janken was was de stuurbekrachtigingspomp en nu die vervangen is schijnt de aircopomp ook herrie te maken.
14 januari 2009 om 18:36 #17454226Vandaag weer gebeld, er blijkt een scheur in de behuizing van de verdeelbak die Hennie nog had liggen te zitten en de gebruikte stb-pomp die hij er op gezet heeft vertrouwt hij ook niet helemaal… nu gaat mijn originele bak er weer onder met revisiedelen en er komt mogelijk weer een andere stb-pomp op, fingers crossed dat ik hem zaterdag nu wel op kan halen :wub
Dan maar met herrie producerende aircopomp maar ik wilde sowieso de gehele installatie een keer laten checken dus dat komt nog wel.16 januari 2009 om 15:31 #17454227lawaai is weg
en bij gebrek aan een testpiloot mijn eerste (2,6 km) sinds een jaar
en dat met een calibra 16v turbo met een werkende 4x4king:
mvg:hennie
17 januari 2009 om 17:36 #17454228Hij is weer helemaal super, sturen gaat heerlijk licht nu en de herrie is inderdaad weg :wors Het is dat ik hem rustig in wil rijden zoals het hoort maar op de terugweg had ik het toch aardig moeilijk op de autobahn toen er een paar voorbijgejaagd kwamen haha :vertag
17 januari 2009 om 17:40 #17454229super dat het nu werkt zo als het moet :thumbup
17 januari 2009 om 17:59 #17454230Heb je al nieuwe foto’s van je Calibra? Beter dat je 4×4 weer werkt man, wel zuinig op zijn heh!:wors
17 januari 2009 om 18:50 #17454231origineel gepost door Orang-pinda
Heb je al nieuwe foto’s van je Calibra? Beter dat je 4×4 weer werkt man, wel zuinig op zijn heh!:worsGeloof me hij krijgt bij mij netjes op tijd zijn onderhoud anders krijg ik een nokkenas om mijn nek gekruld van Hennie :jerry Hij weet gek genoeg waar mijn woonplaats woont.
Nieuwe :kewlpics zijn er nog niet, komende week eerst tijd zien te maken om de stickers er af te halen, de stalen wintervelgen naar de poedercoater brengen, wat aan de motorruimte doen en een paar leuke dingen bestellen.
Origineel GM frontje voor de turbodruk en oliedruk meters heb ik vandaag ook meegenomen dus dat gaat allemaal goed komen :wors18 januari 2009 om 14:47 #17454232NO MORE lijnbus en overstap missen! Echt het voelt zo super om weer lekker zelf naar het werk te kunnen rijden :angel
Er is eerst een andere verdeelbak onder gekomen maar bij het starten van de auto bleek er even later een scheur in de behuizing te zitten waar hydraulische olie doorheen kwam, en dus zit de originele verdeelbak met een revisie weer op zijn oude plaats.
Eerst netjes inrijden en dan pas ga ik de competitie aan de tand voelen… onder andere een zwarte BMW E46 M3 die ik regelmatig hier in het dorp zie rijden.
Voor de liefhebbers heb ik daarnet een paar plaatjes geschoten van de kofferbak die er nu weer uit ziet zoals het hoort en het meterfrontje.Waar eerst een vlakke mat lag met daaronder een thuiskomertje ligt nu een mooi fullsize reservewiel. Monteer je een thuiskomertje dan gaat de aanrdijflijn dat namelijk niet echt leuk vinden.
Een zachte doek plus een goedje van Autoglym en het ziet er weer blinkend uit
En niet te vergeten een oprit die na 2 weken weer gevuld is
4 februari 2009 om 19:40 #17454233Waarom is een ‘fullsize’ reservewiel zoveel beter dan een thuiskommertje? Allebei zullen ze hoogstwaarschijnlijk een andere omtrek hebben t.o.v. de overige wielen zodat je sowieso je 4×4 moet uitzetten.
8 februari 2009 om 20:55 #17454234Ook bij een full-size reservewiel moet je inderdaad de zekering er uit halen! Maar voor je dif is een fullsize band beter (en je kan tenminste 120 ipv 80 :P ).
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.