4 naar 5 gaats

Forumindex Forums Modellen Corsa 4 naar 5 gaats

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18349382
    w.bosker
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 September 2013

      Hallo

      Ik heb een Opel Corsa b en kan 5 gaats Opel velgen kopen.
      Alleen nu is mijn vraag kan ik een Opel Corsa b ombouwen naar 5 gaats rondom? Ik wil niet met adapters gaan werken

      #18349389
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        ja dat is mogelijk.. en is opzich wel vrij simpel..

        achter kun je de complete wiellager en trommelrem overzetten met 4 bouten achter je ankerplaat…

        voor is wat ingewikkelder… volgens mij moet je die lagers persen… of een complete naaf hebben die al voor 5 steek geschikt is…

        #18349396
        w.bosker
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 September 2013

          Ja voor kan ik wel en naaf kopen met 5 gaats bij mtech. Maar van wat voor auto kan ik het pakken voor achter om het omtebouwen naar 5 gaats

          #18349400
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            herstel.. dat van de lagers achter is als je ook een schijven ombouw doet..
            anders zou je alleen de trommel kunnen wisselen naar een 5 steek als die in de zelfde diameter is..
            maar zo snel van de http://www.fsrs-trading.nl site kan ik geen 5 steek remtrommel vinden..

            vaak wordt een 5 steek naar schijven omgebouwd.. dat is dan wel weer makkelijker..
            dan heb je dit nodig
            https://www.opel-tuning.nl/rear-beam-conversion-kit-for-mounting-a-astra-mk2.html
            en de handrembeugel voor de handremkabels voor schijfremmen.. want die van een trommel gaan niet passen..
            dan kun je de remmen zoals beschreven van een astra F vectra A of kadett E gebruiken

            alleen van de 5 gaats gaat denk ik een lastige worden… het is wel mogelijk alleen ben ik wat tussen onderdelen aan het bladeren maar ik kom veel 4 gaats tegen.. zelde een5 gaats.. of van een vectra A v6 moet dan passen.. die is namelijk wel 5 gaats..

            #18349427
            w.bosker
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 September 2013

              Schijven achter is idd makkelijker.
              XtremeCorsaRacer heeft dat ook gedaan met Meriva op remmen achter. Alleen hij heeft 4 gaats gedaan en ik ga het dan ombouwen naar 5 gaats

              #18349431
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Wat is je budget?

                Om dit even te doen ben je al wel een paar honderden euros verder. Zonder velgen.

                #18349433
                w.bosker
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  15 September 2013

                  Heb niet echt een beetje budget. Koop op de sloop andere achter as met veerpoten. En gewoon langzamer hand gaan doen. En als ik velgen heb alles er in één keer naar onder zetten

                  #18349474
                  Corsa_GSi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Je kan ook de spullen van een Saab nemen.
                    Koop je die bouw je gelijk de turbo motor erin van Saab.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.