Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › 4 foutcodes – nu nog 1: 94
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 juni 2009 om 14:29 #17210294
heej,
k heb n probje na inbouw, krijg 4 foutcode’s16 knock signal cirquit
37
57 Idle air control – voltage high
73 Air mass flow sensor – voltage low16 = klopsensor, en 57 is stappenmotor; ok daar kan ik inkomen, draden verkeerd om…
73 = luchtmassa meter geen spanning… massa breukje ofzo, of slecht contact
maar dan 37… ik heb 6x geteld en kom echt op 37 uit, die code ken ik niet, en internet ook niet
wel 31 ( motor draaide niet, maar die code heb ik niet gezien ) en 38 zou het ook kunnen zijn oxygen cirquit voltage weak…
dat zou dan ook met de lmm te maken hebben toch??weet er iemand wat code 37 anders kan zijn?? misschien heb ik een incomplete lijst ofzo
Marc
22 juni 2009 om 14:31 #17491206motorstoringslampie wel aan gesloten? zonee kan het best die code zijn!!
22 juni 2009 om 14:40 #17491207tuurlijk heb ik die aangesloten ( kreng werkte eerst niet ) heeft wel ff gedraaid zonder mm lampje
maar de rest heb ik aardig goed geraden toch :p
22 juni 2009 om 14:46 #17491208foutcode 37 is toch inderdaad van het motorstorings lampje, Waarschijnlijk kortsluiting met massa.
gr joop
22 juni 2009 om 14:50 #17491209na, het lampje deed het al niet…
er hing een c20ne in die corsa, maar het lampje werkte niet omdat die beunhazen geprobeert hadden het abs lampje door te verbinden met het mm lampje… en dat dus niet gelukt wasdeze heb ik dus gemaakt,maar wel pas nadat de motor gedraaid had
Marc
22 juni 2009 om 14:53 #17491210En krijg je na het wissen van de codes deze fout weer terug?
22 juni 2009 om 15:29 #17491211nog niet gedaan,
blok liep niet helemaal lekker,dus ik heb ze ff laten staan,
straks ff die stekkers wisselen, en ff resetten23 juni 2009 om 19:31 #17491212vandaag gedaan:
klopsensor en stappenmotor stekker omgedraaid
LMM vervangenok die code’s zijn weg
ff laten lopen;
weer lampje aan, nja weer uitlezen,krijg ik gewoon 12 en 31, ok logisch
daarna krijg ik foutcode 94, ook deze heb ik niet in mijn lijst staan…wie weet wat 94 is, of zou ik 3x fout geteld hebben en zou het 93 kunnen zijn? MAP sensor volt. low ( code nog nooit gehad waar zit die sensor ) ,moet wel zeggen dat die ff bij de 2500 rpm blijft hangen voordat die terug valt
23 juni 2009 om 19:41 #17491213Een c20xe heeft geen map sensor, ik zou eerst aarde van het blok eens goed controleren. Dit kan ook veel storingen veroorzaken.
23 juni 2009 om 20:09 #17491214ahja ronald ( of mathijs ) :p
zit er gewoon aan; 1x vanaf de startmotor, 1x aan bakzeide…maar alsnog, krijg 2 codes die nergens in n c20xe lijst voorkomen
23 juni 2009 om 20:39 #17491215? Ik weet niet wat je hiermee bedoeld Mark, maar probeer je alleen te helpen. Het is wel vaker dat de std aarde draden niet goed meer zijn door het jaren lang gebruik ervan. Check dit dus even.
Gr,
Ronald
23 juni 2009 om 20:39 #17491216Hoy,
Code 94 is storing op de nokkenaspositiesensor (voltage high)
Code 93 is storing op de nokkenaspositiesensor (voltage low)
Dus wat je ook geteld heb, ik denk dat deze dan aan vervanging toe is.
Gr joop
23 juni 2009 om 20:42 #17491217Hmmz, dat is meestal de hallgever. Als je nog onstekking hebt liggen zou ik die even wisselen kijken of dan weg is.
24 juni 2009 om 16:14 #17491218pak k m ff van me tr af… die ligt nu tog uit elkaar
ik had toen bij me calibra ook die pokke hallgever kapot, alleen die ging pas in motorstoring bij 4000rpm, en deze maakt de toeren niet uit,maar gewoon na 10min
ennu k bedoelde niets hoor ronald… maar kan idd massa zijn ( ookal zijn alle draden nieuw )
25 juni 2009 om 12:35 #17491219hall-sensor signaal constant inactief tijdens het starten van de motor
(kortsluiting naar batterijspanning)25 juni 2009 om 19:31 #17491220hmm, ok kortsluiting zou kunnen…
maar waarom dan pas storing na die 10min… lijkt mij dat de cpu toch wel eerder door moet hebben dat er iets niet klopt30 juni 2009 om 17:05 #17491221Storing al verholpen?
30 juni 2009 om 20:01 #17491222jups,
hallsensor kaduuk… heb m maar ff van de tr xe afgehaald en probs weg…
zaterdag bankeee…. met:
omega high compression pistons
kentcams ast1603 278graden asjes
lexmaul
3,5kg vliegwiel
dat voor n chippie op maat30 juni 2009 om 20:05 #17491223:kewlpics:kewlpics
30 juni 2009 om 20:40 #17491224ziet er net uit uit als de jouwe hoor sw, alleen dan in een B corsa :p
ok, mijn kleppendeksel en distrideksel zijn antraciet de lexmaul is nog rood
( beter loop ik nog ff tegen n DTA aan voor t banken,dan ook dat er maar aan :D )
1 juli 2009 om 17:18 #17491225Je kan ook foto’s plaatsen van het opbouwen van het blok. Dat is altijd leuk met die hoge compressie zuigers.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.