3G problemen met S2

Forumindex Forums Overige PC & Multimedia 3G problemen met S2

  • Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263086
    corsa14slow
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 December 2011

      Ik heb een probleem met 3g op mijn Samsung galaxy S2.
      Ik verlies op een willekeurig moment verbinding met het internet via 3G.
      Heb van alles al geprobeerd: Os Updates, meerdere Hardresets, andere simkaart, juiste configuraties etc. niks helpt.
      telkens als de verbinding weg is zie ik wel het icoontje veranderen (naar H en de pijltjes) maar houd er na 10sec automatisch me op en gaat weer in IDLE stand.
      Ik draai Android 4.1.2 (laatste versie voor deze telefoon) En is Niet Geroot…
      Ik heb wel een oplossing: mobiel internet uit en weer aanzetten, maar dit is nogal irritant…
      Ik zat al te denken aan de telefoon te rooten en dan wat andere configuraties te veranderen maar dat moet met Odin en daar heb ik ook problemen mee: krijg de telefoon niet zichtbaar…

      #18205015
      TWA
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 June 2010

        meerdere locaties? probeer ff crosstest dus sim wisselen met iemand anders,weet je of t t toestel is. rooten is geen probleem meer voor garantie dus ga je gang. Zijn meerdere roots beschikaar en kan ook zonder odin. bootloader + nieuwe os op geheugenkaart en in bootloader opstarten dan kan je eigen os er op zetten. denk stiekem wel dat je hardware issues hebt.

        onderdelen haal ik zelf goedkoop vanuit azie als je site wilt weten let me know…

        Greetz Emiel

        #18205016
        corsa14slow
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 December 2011

          op meerdere locaties heb ik nog niet uitgebreid kunnen testen maar ook ergens anders dan thuis valt het weg. rooten klinkt leuk, maar kan het ook weer ongedaan worden gedaan zonder bij komst van Odin? root heb ik niet echt nodig misschien voor comodo mobile security de firewall functie. ik zat er al aan te denken om van iemand ff een oude simkaart te lenen om 3g uit te testen.
          ook valt het me op dat het probleem zich vooral bij de laatste update (4.1.2) voordoet. zat hiervoor op 2.3.6 en heb toen alle 5 updates achter elkaar aan geïnstalleerd tot grootse spijt… het liefst wil ik naar 4.0.3/4.0.4 want daar heb ik de minste klachten over gelezen.

          edit: ik heb wat gelezen over fast dormancy uitzetten, nu heb ik dit gedaan en het lijkt te werken alleen is dat als nadeel: accu nog sneller leeg, tenminste dat wordt gezegd…

          #18205017
          TWA
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 June 2010

            kan een bugg un de laatste software zijn idd. downgrade kan je altijd doen, kan ook 4.2 er op zetten. Alles is te doen. Wel zou ik 2.3.x niet meer aanraden ivm app ondersteuning en hack gevoeligheid. Weet niet of je een branded versie hebt, ofwel 1 die bomvol staat met reclame van de netwerken. Kijk dan voor een andere versie.

            voordeel van je bootloader is dat je meerdere versies van android op het geheugenkaartje kan zetten en dus zelf kan kiezen welke t beste draait.

            mbt crosstest: gewoon een active sim van iemand anders in je toestel ofwel gewoon omruilen. alles blijft t zelfde en t is maar voor een half uurtje dus hoeft geen oude kaart te zijn…

            succes and greetz Emiel

            #18205018
            corsa14slow
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 December 2011

              is een unbranded. heb als provider T-Mobile. ben ook niet de enigste met dit probleem, heel hun forum staat ermee vol.
              en met een eigen bootloader lijkt me voor even leuk maar heb toch lever alles zo origineel mogelijk en daarbij is mijn geheugenkaart zowat vol met pers. data king: <- is deze bootloader ook weer te herstellen naar standaard, oftewel kan ik als ik het geheugenkaart eruit haal gewoon verder met de versie die er nu opstaat?

              eerst ga ik ff kijken met een andere sim/provider, mocht dat niet duidelijk worden ga ik kijken of ik op een één-of-ander manier de originele 4.0.4 erop kan krijgen…
              P.s. 4.2 wordt origineel niet ondersteund…

              edit: ik weet niet of dit een mede oorzaak kan zijn: bij de shop heb ik een andere sim gehaald, nu heeft deze medewerker m er zelf in geplaatst maar tijdens het wisselen was mn telefoon nog aan, mij lijkt het wat betreft de handleidingen die bij de telefoons zitten dat je altijd de accu moet verwijderen, Just be sure… vond het sowieso een slechte service, best wel chagrijnig en niet meedenkend…

              #18205019
              TWA
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 June 2010

                maakt niets uit. Zelf tot voor kort shopmanager bij TM geweest, je kan altijd een onderzoek laten starten. voorwaarde is dan wel dat je bovenstaande crosstest hebt uitgevoerd. Bootloader is simpelweg een opstart programma om je nieuwe os uit te pakken en te laten starten voor install.

                ik zou juist de os op een lege memory kaart zetten, mocht het fout gaan en de telefoon wist alles heb je geen verlies :thumb

                bootloader is er weer af te gooien als je de originele software weer installeerd. toestel start niet op met TM logo? als dat wel zo is is ie branded dan zal je beter andere os er op kunnen zetten. 4.2 heb ik draaiende gehad op toestel van collega, ook S2 dus red ie wel hoor…

                kijk rond op fora en google. youtube staat ook verschrikkelijk veel op. hebt veel hobby gasten met een Samsung :thumb

                #18205020
                corsa14slow
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 December 2011

                  morgen ga ik die crosstest uitproberen met een vodafone simkaart.
                  ’t is en los toestel dat ik toen bij belcombany (voor dat vodafone het overnam) heb gehaald.
                  Ik heb al wat rond gesurft op de fora’s, ik ga denk ik ff win xp partition maken en dan nog eens proberen want misschien dat win7 64b problemen geeft met mijn telefoon drivers…

                  #18205021
                  kiyamizio
                    Lid sinds:
                    5 February 2010

                    ik heb een s2 s3 en s4 gehad de afgelopen jaren allemaal het zelfde probleem ook t mobile als provider, onderzoek laten doen
                    ondersteund t mobile geen 3g in mijn omgeving dus nu over gestapt naar simyo :thumbup

                    #18205022
                    TWA
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 June 2010

                      kan… maar nu ze 4G aan hebben staan zijn alle bestaande masten aangepast waardoor ze nog sterker uitzenden. Zelf bij bezoeken in Apeldoorn geen problemen ondervonden, daarnaast geeft TS aan dat bereik wegvalt dus denk niet dat daar de problemen aan liggen. Als na de crosstest blijkt dat de problemen aanhouden, bel dan naar de klantenservice (niet langs een shop, die hebben niet de juiste middelen). Er is een speciale afdeling die dekkingsklachten behandeld en die helpen je met een oplossing al is het ontbinding van je contract :vertag

                      #18205023
                      kiyamizio
                        Lid sinds:
                        5 February 2010

                        je kan de laatse frimware proberen die op sammobile te krijgen is.
                        dan moet je idd via odin instaleren,

                        dan moet je eerst samsungs usb drivers instaleren voor odin je telefoon herkent in download mode

                        #18205024
                        corsa14slow
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 December 2011

                          ben net in regio epe geweest, zelfde probleem dus denk dat het niet aan de dekking ligt, wel valt me op dat bij de batterij grafiek het mobiel bereik groen is deze was bijna altijd geel. ik heb problemen met odin, ik krijg de telefoon niet zichtbaar in download modus wel als hij gewoon aanstaat. al diverse drivers en usb poorten geprobeerd, op sammobile heb ik al de firmware 4.0.4 gedownload, nu nog de verbinding tussen mobiel en pc fixen maar eerst morgen de crosstest ;)

                          edit: ik ga als de crosstest geen goede resultaat vergeeft ga ik ook ff een topic op hun forum openen, daar zitten ook moderators die in het systeem kunnen neuzen, heb nu eenmaal niet genoeg beltegoed (en tijd) om de klantenservice te bellen king:

                          #18205014
                          corsa14slow
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 December 2011

                            heb er nu een Vodafone simkaart in zitten en na 2u ben ik nog geen problemen tegengekomen, wel 1x met bellen toen voel die even terug naar GSM900 (2g) maar ging na paar seconde automatisch naar 3g/H+. wel is de verbinding 1x volledig weg gevallen tijdens het surfen op ’t web, het icoon verdween toen helemaal maar kwam na 10sec weer terug op volle sterkte.
                            ik ga het nog even aanzien hoe het zich gedraagt vandaag en daarna ga ik ff een topic openen op de T-mobile forum waar T-moderators aanwezig zijn.

                            edit: het bereik is nu wel slechter (geel balkje bij batterij stats. en weinig streepjes)

                            #18205025
                            TWA
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              17 June 2010

                              blijft een lastige…idd forum is een goedkope oplossing, anders via T-Shop (winkel) daar bellen naar klantenservice. Geef duidelijk aan wat je problemen zijn, wat je hebt gedaan (crosstest, update, nieuwe simkaart, etc.) en geef aan waar en wanneer de problemen zijn geweest (recente data + tijdstippen, NIET OUDER DAN 3 DAGEN).

                              Zo geef je volledige info waar een technisch team mee aan de slag gaat. Moet echt volledig zijn aangezien er zo veel met een GSM gebeurt. Ze kunnen simpelweg dan niet zien waar de problemen zich voordoen.

                              Succes zowiezo met je verbinding opstellen tussen de PC en telefoon, ik hoor/lees het wel :thumb

                              #18205026
                              corsa14slow
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 December 2011

                                ik zal deze week even in de gaten houden wanneer het probleem zich voor doet en registreer dat een paar dagen voordat ik verdere stappen onderneem. mocht het daarna opgelost zijn blijf ik misschien wel op 4.1.2 scheelt ook weer vloeken en tieren met de pc king:

                                #18205027
                                kiyamizio
                                  Lid sinds:
                                  5 February 2010

                                  ik had met 4.1.2 meer 3g bereik!

                                  ik zit op build xwms2 die is uit december

                                  #18205028
                                  jethro
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 February 2008

                                    Nog gekeken naar RADAR????

                                    :jerry :thumb

                                    #18205029
                                    TWA
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      17 June 2010

                                      wie woont er dan ook in Espel :jerry

                                      wat ik wel jammer vind van Radar: mensen hebben dan geen dekking, maar zodra de plannen er liggen een antenne op een dak te plaatsen, of een mast in Limburg om het vakantiepark van dekking te voorzien, iedereen op zn achterste poten staat omdat het slecht is voor de gezondheid, of het niet mooi in de natuur staat. Wees dan ook eerlijk om dat te melden…

                                      dat er niets met klachten wordt gedaan ben ik fel op tegen. Er moet naar geluisterd worden en eventueel compensatie of ontbinding aangeboden worden, iets wat T-Mobile overigens wel doet. Helaas is het te lang geleden dat ik met Vodafone en KPN heb gewerkt dus weet niet hoe hun de klachten afhandelen…

                                      #18205030
                                      corsa14slow
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 December 2011

                                        ik heb nu aan tijdje 4.1.2 erop draaien en had ten eerste spijt ervan omdat me accu binnen 6u volledig leeg was. na paar weken later kom ik weer richting de tijden van 2.3.6. voor de rest bevalt me 4.1.2 wel, heb toch een beetje het gevoel dat het een ‘nieuwe’ telefoon is ;)
                                        merk idd op dat 3g bereik beter is (vodafone slechter, geel balkje) had eerst minder streepjes dan nu (is nu telkens volledig groen)
                                        heb net een topic geopend op hun forum, kijken wat ze kunnen doen.
                                        het is ook niet zo dat het bereik weg valt, het is puur de verbinding naar het internet via mobiel internet (icoon blijft gewoon staan) ik kom alleen niet sneller dan H terwijl met vodafone heb ik H+

                                        opmerkelijk: accuduur is nog langer met vodafone, denk wel te weten waarom. whatsapp, accuweather en meerdere apps die ik heb willen graag internet en als dat er niet is blijven ze maar zoeken naar internet…

                                        Android versie:

                                        ik vind sowieso dat ik lang met de accu kan doen, lees her-en-der op t web dat de telefoon na 10u al volledig leeg is. ik heb dan ook alleen 3g aanstaan. bluetooth, gps en wifi (wifi zuipt trouwens iets meer dan voorheen) staan allemaal uit en sinds versie 4 is het de mogelijkheid om apps uit te schakelen :D
                                        maximale wat ik ooit gehaald heb met deze telefoon was 49uur :jerry

                                        #18205013
                                        jethro
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          3 February 2008

                                          Koop nou maar een Motorola moto g 16gb :thumb :thumb :thumb :thumb

                                          SUPER TOESTEL. :wors :wors

                                          #18205012
                                          corsa14slow
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 December 2011

                                            nee, ben dik tevreden met mijn S2, heb sinds een paar uur de accu geupgrade naar een 2000Mah, telefoon is nu ietsjes dikker geworden (is incl. cover)
                                            Maar ik heb geen problemen met mijn mobiel ik heb problemen met T-mobile :vertag ;)

                                            #18205031
                                            corsa14slow
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 December 2011

                                              vandaag contact gehad met de klantenservice, ze zagen dat mijn verbinding regelmatig weg valt en heeft er een melding van gemaakt bij het netwerkbeheer, deze neemt één deze dagen contact met mij op over wat en hoe. Ik hou jullie op de hoogte ;)

                                              #18205032
                                              TWA
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                17 June 2010

                                                top :thumb

                                                hoor het verdere verloop wel…

                                                Greetz Emiel

                                              22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.