Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › 3.0 v6 cdti houd in, hapert
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 24 augustus 2018om 18:57 door Ritje.
-
AuteurBerichten
-
27 juni 2012 om 14:29 #17249995
Ik heb sinds vorige week problemen met mijn signum. Hier ligt een 3.0 cdti v6 motor in. Hij haperde en stotterde vorige week heel erg. Zodra ik over de 2000 toeren kwam was het al haperend en stotterend vooruit. IK kon net de 120 halen in zijn 6. Ik heb hem toen naar mijn garage gebracht, de auto gaf geen foutcode en ze wisten daar ook niet wat het kon zijn.
Ze hebben toen paar filters uit getrokken en het brandstof filter was pikzwart. Ze hebben de auto een grote beurd gegeven en wat reinigingsgoed in mijn tank gegooid. met de nieuwe filters rijd de auto al stuk beter. Maar hij houd nog steeds in bij de 3000. Ze hebben aangeraden om even kmers te maken en kijken of het reinigingsgoedje gaat werken en dat de auto beter gaat lopen. Dit gebeurd dus niet.
Als ik bijvoorbeeld in zijn 4 het gaspedaal intrap houd hij ff in bij 3000 dan schiet hij ineens door om vervolgens weer in te houden en daarna weer door te schieten richting de 5000 toeren als ik dan gas loslaat en toeren afbouw kan het zijn dat hij daarna veel langer inhoud voordat hij weer vooruit wil.
Ik heb geen problemen als ik gewoon normaal rustig rij en bij 2000 2500 toeren schakel, al merk ik dan wel dat hij niet echt lekker loopt, maar geen schokken of inhouden. Stationair loopt de auto perfect, koud of warm maakt geen verschil. Ook start de auto altijd zondrr probleem.
Het gaat hier over de y30dti. Iemand een idee, waar het aan kan liggen?
28 juni 2012 om 10:24 #18041357niemand een idee wat het zou kunnen zijn? :( ik ga dit weekend mijn inlaat eraf halen en schoonmaken samen met de egr.
28 juni 2012 om 10:55 #18041358Op de Brandstofpomp zitten regelklepjes 2x deze gaan vaak kapot.
Er is een tsb van opel van.
Heb hem niet bij de hand op mijn telefoon mocht je meer info willen u2u me maar ff dan kijk ik vanavond even op mijn pc.Send from my cyanogenmodded Desire HD
28 juni 2012 om 14:40 #18041359Bedankt voor je reactie:) Daar zat ik zelf ook aan te denken. had gelezen dat deze kapot willen gaan. Waar zit deze pomp ergens? anders moet ik binnenkort naar een dieselspecialist om mijn verstuivers te testen. Maar het is het wel waard om eerst naar de pomp te kijken:)
wat bedoel je met tsb?
28 juni 2012 om 19:32 #18041360De pomp zit tussen de V´s van je cilinders.
Om erbij te kunnen moet je heel veel weghalen.
TSB dat zijn technische service bulletins (van opel).
Maar als je naar een dieselspecialist gaat dan weten die ook wel van het probleem.30 juni 2012 om 11:55 #18041361ik heb gister de inlaat plus egr klep verwijderd en schoon gemaakt. de klep zelf viel wel mee maar de inlaat was echt heel smerig. zat wel cm dik aangekoekte rotzooi. ik heb alles helemaal schoongemaakt en terug gezet. de auto loopt nu een heel stuk beter. geen haperen of stotteren meer. alleen als ik vol doortrek merk ik dat hij in de hoge toeren een klein beetje inhoud. ik heb even door alle versnellingen heen geschakeld en richt top snelheid houd hij nog wel in rond de 190 km per uur.
Misschien ook maar is de uitlaat kant schoon kloppen? lijkt me stug dat het de pomp of verstuivers zijn, dan zou hij veel slechter moeten lopen lijkt me?
24 augustus 2018 om 18:57 #18359797Mijn auto hapert en stottert ook, en ik hoop stiekem dat er iemand in de omgeving Barendrecht lid is en bereid is mij een beetje te helpen met wat uitleg……….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.