2e accu probleem

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen 2e accu probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270247
    Seth
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 September 2009

      Hey iedereen,

      Was aan het twijfelen of dit in ICE of elec problemen moest dus als het verkeerd is, sorry daarvoor. :)

      Mits mijn woofer het niet deftig deed (een MTX RT12x2DV aangestuurd door een MTX RT501 amp) ben ik op zoek gegaan waar het probleem zich zou kunnen voordoen. Had al een vermoeden dat hij niet genoeg stroom kreeg dus heb ik mijn batterijen uitgemeten. Ik rij met een Opel Vectra B X20XEV met vooraan een gewone 70ah accu en achteraan een Varta 70ah AGM accu. De accu achterin is nu een maand oud en geeft geen 10v meer met een draaiende motor. De accu vooraan geeft nog mooi zijn 14 volt (ongeveer) aan.

      Alles is proper aangesloten dus wat kan dit zijn? Zijn de 2 70ah te zwaar voor mijn dynamo? Wat kan ik hier het beste aan doen? Kleinere accu achterin kopen?

      Grtz Seth

      #18270663
      corsaracer
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 January 2005

        zit er iets van een scheidingsrelais tussen of heb je de gewoon parallel op elkaar aangesloten??

        #18270664
        Seth
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 September 2009

          50mm² kabels afgezekerd met 150A (die nog steeds intact is) zijn parallel aangesloten. Plussen op elkaar en elke min-pool op de carrosserie. Ga morgen eens zien of het een massaprobleem is.

          #18270665
          turbosix
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 November 2010

            Ik zou er een scheidingsrelais tussen plaatsen, wat Corsaracer zegt.
            Dat is volgens mij ook beter voor je startmotor.

            #18270666
            corsaracer
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 January 2005

              scheidingsrelais is idd beter

              ben idd bang dat het een massa probleem is… anders kan de spanningsval nergens aan liggen

              anders ook eens meten direct voor en na de zekering. of je daar geen spanningsval hebt

              #18270667
              johanhummer9
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 May 2011

                wat is dat een scheidings relais?

                #18270668
                corsaracer
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 January 2005

                  #18270669
                  Seth
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    16 September 2009

                    Scheidingsrelais is inderdaad beter maar zo zou het ook perfect moeten werken zonder voor een 2e batterij die enkel stroom verbruikt met een 500 watt versterker…

                    Heb mijn versterker van de achterste batterij afgekoppeld en mijn massapunt helemaal blootgeschuurd tot op het blote ijzer… Daarna gemeten met een draaiende motor kwam ik op 13.0x volt uit op beide batterijen. Waarschijnlijk zijn nu de batterijen aan het bijladen. Heb ook nog (op aanraden van verschillende personen) 2 200A ANL zekeringen gekocht die in de plaats van de 150A ANL komen.
                    Normaal gezien komen donderdag de zekeringen binnen, ga ik deze wisselen en dan terug meten. Als dat allemaal goed is (rond de 14v met draaiende motor) ga ik terug mijn versterker erop hangen…

                    Mocht iemand nog ideeën hebben, posten kan nooit kwaad :thumb

                    Grtz Seth

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.