Forumindex › Forums › Modellen › Manta › 2012 en de vrijstelling wegenbelasting.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 februari 2011 om 23:10 #17824899
dat omkatten… dat zal wel een geliefd truckje zijn, sinds de invoering van de `87 regeling.
28 februari 2011 om 07:42 #17824900AnoniemLid sinds:
1 January 1970je kunt zelfs legaal “omkatten”:o
tjah ik heb altijd naast een woonwerkverkeer auto
nog wel wat belastingvrij,s geredeneerst had ik er een grijs kenteken bij
maar dat werd ons afgepakt:argue
dus ben ik overgestapt op oudere wagens
(dom van de regering want voor grijs betaalde ik wel belasting nu dus niets meer;):P )voor m,n ex manta die ik 15 jaar gehad heb
heb ik ook nog eerst gewoon belasting betaald
tot die de staus oldtimer kreeg
was toen als 3e autodus betaald ik voor de daily
gewoon belastingde grijs kenteken ook belasting
en de manta betaalde ik voornu heb ik nog een daily
op g3en heb ik een range rover classic uit 92 op plg
die belasting vrij is:o:o
oja het chasis is wel van 84;):thumbupdan heb ik nog een chevy blazer op lpg
bel vrijen m,n ascona is bel vrij
maar betaal ik wel elk jaar dat ik er niets mee doen
een schorsing voor:o:crydus ze krijgen van mij nog geld zat
rijd ik lekker belasting vrij door
en wat al gepost wordt
de mensen die puur voor t goedkope
bel vrij rijdendaarvan zijn de meeste t geld wel kwijt aan onderhoud wat ze zelf niet kunnen
en die auto,s zullen langzaam aan
of verdwijnen of bij de hobbyisten terecht komen;)tjah t is zuur dat als je auto van 87 is dat je betaald
maar die regel is nog altijd beter dan toendertijd met grijsdat het in 1 klap afgelopen was:o:fy1:argue
28 februari 2011 om 08:40 #17824901Het valt best mee met de import toename van oudere autos. het is alleen een makkelijk argument voor de politiek.
Dom om te zeggen dat niet liefhebbers er niet mee zouden mogen rijden. want ze zorgen er juist voor dat de autos niet op slopen belanden maar blijven rijden.Daarbij vind ik praktisch alle nieuwe autos lelijk, veeeeeeel te duur, en totaal fantasieloos en de meeste nog beetje interessante auto’s rijden nog net zo 1 op 10 als oude auto’s. Hooguit doet de uitlaat wat meer werk.
Dus ik weet nu al bijna zeker dat ik nooit een nieuwe zal kopen.Als bijna 40 jaar na het invoeren van mijn eerste oldtimer de autos nog steeds niet 1 op 50 rijden denk ik niet dat oude autos het probleem werkelijk zijn.
28 februari 2011 om 08:51 #17824902AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1879869&tid=143482&author=kaneelschep]Het valt best mee met de import toename van oudere autos. [/rquote]
Kom jij maar eens bij ons in Den haag of Rotterdam kijken. Er rijdt hier geen enkele oudere Mercedes rond met een normaal kenteken uit die tijd. Alleen maar inport kentekens (C-LLL-CC). Het aantal geimporteerde auto’s van die jaren zijn volgens de cijfers van de RDW ook de laatste 2-3 jaar ongeveer ver-3-voudigd.
28 februari 2011 om 09:09 #17824903Niet alleen oude autos worden geimporteerd! ;)
Liever oude mercedessen dan lelijke nieuwe! :D28 februari 2011 om 09:30 #17824904Ik denk dat het uiteindelijk zelfs beter kan worden, mensen die een oldtimer hebben van na ’87 straks hebben hem omdat het een hobby en liefhebberij is, niet omdat ze 3 tientjes in de maand willen besparen. Dat is voor het behoud beter hoor.
28 februari 2011 om 09:31 #17824905jah in rotterdam is het inderdaad back to the 80s:P
28 februari 2011 om 09:32 #17824906[rquote=1879873&tid=143482&author=JvV][rquote=1879869&tid=143482&author=kaneelschep]Het valt best mee met de import toename van oudere autos. [/rquote]
Kom jij maar eens bij ons in Den haag of Rotterdam kijken. Er rijdt hier geen enkele oudere Mercedes rond met een normaal kenteken uit die tijd. Alleen maar inport kentekens (C-LLL-CC). Het aantal geimporteerde auto’s van die jaren zijn volgens de cijfers van de RDW ook de laatste 2-3 jaar ongeveer ver-3-voudigd.[/rquote]
En ze vliegen er aan de andere kant net zo hard weer uit richting Polski. Een auto van 12 jaar oud krijgt daar een tweede leven en wij halen de goeie oldtimers weer uit Zwitserland ofzo.
28 februari 2011 om 09:49 #17824907Ik dacht dat dit van de baan was sinds het kabinet is gevallen die waren er mee bezig maar nu er een nieuwe regering zit heb ik er niets meer over gehoord ?
Als dit klopt worden ze van 87 misschien nog wel belasting vrij :P28 februari 2011 om 10:15 #17824908ik hoop gewoon dat ze het nog eens terug draaien!!!!!!!!!!!
28 februari 2011 om 10:20 #17824909Als het goed is dat nog wel. wij hadden moeite met het slijten van de 190e 2.3 16V uit 87, omdat men dacht dat deze niet belastingvrij zou worden….het koste maar 3 tientjes per maand ofzow. dat ding verbruikt dat in een dag alleen aan benzine
28 februari 2011 om 16:41 #17824910[rquote=1879493&tid=143482&author=Maartuh][rquote=1878419&tid=143482&author=js 400]inderdaat onze crinstenunie heeft dit lekker aangehaalt,ik heb toen lekker veel haat mails naar onze vriend gestuurd meneer kramer:fy1:fy1:fy1
maar waar komt dit door??????? onze buitenlanders haden onze hobby ondekt en toen was het hek van de dam:argue:argue
het regende hier in denhaag oude mercedisen:argue met van die talybanbaard viguren er in,waar ik al heel de week voor moet werken om hun uitkering te bekostigen:argue:argue
want werken hebben ze nog nooit van gehoort.
nu stikt het hier van de 190d sterren met hooftdoeken er in,niet normaal meer,allemaal inport.
hun hebben er voor gezorg dan onze hobby kapot is gemaakt,en dat jouw mantatje van 1987 niet meer belastingvrij wordt:argue:argue:argue:argue:argue[/rquote]Kun je wel zeggen, maar de enige schuldigen zijn die eikels in Den Haag die het besloten hebben, Iedereen heeft evenveel recht om oude wagens te gaan rijden, om wat voor reden dan ook. Laat je niet gek maken en wijzen naar andere bevolkingsgroepen zodat iedereen lekker verdeeld raakt. [/rquote]
daardoor is het opgevallen man:fy1 ze zagen steeds meer van die oude sterren rondrijden op diesel met rookpluimen er achter,dat viel op.
en dat heeft niks met bevolkingsgroepen te dicrimineren,maar ze hebben het voor ons verziekt:argue28 februari 2011 om 16:43 #17824911[rquote=1878818&tid=143482&author=eddepet007]mja in de vorige regering werd door andere partyen al gesproken over algeheel opheffen en over terug zetten naar 35 jaar alleen nu hebt cu een overgang bedacht wat op zich redelijk is t o v de vorige idee (en nee ben geen cu voorstander)
tja en ik kan me idd voorstellen dat ku-t is voor degene met een 87 er
maar goed als je hem echt voor hobbie hebt
kan hij gewoon in oltimer verzekering dat is ongewijzigttja en 2 tientjes per maand be;lasting ,want neem aan dat ie dan niet op lpg loopt (alst puur paar km per jaar is )
als dit zo blijft maak ik me er verder niet druk om
[/rquote]
2 tientjes??????? hier in zuidholland kost een manta al dik over de 100 euro hoor in de drie maanden.
28 februari 2011 om 17:11 #17824912[rquote=1880153&tid=143482&author=js 400][rquote=1879493&tid=143482&author=Maartuh][rquote=1878419&tid=143482&author=js 400]inderdaat onze crinstenunie heeft dit lekker aangehaalt,ik heb toen lekker veel haat mails naar onze vriend gestuurd meneer kramer:fy1:fy1:fy1
maar waar komt dit door??????? onze buitenlanders haden onze hobby ondekt en toen was het hek van de dam:argue:argue
het regende hier in denhaag oude mercedisen:argue met van die talybanbaard viguren er in,waar ik al heel de week voor moet werken om hun uitkering te bekostigen:argue:argue
want werken hebben ze nog nooit van gehoort.
nu stikt het hier van de 190d sterren met hooftdoeken er in,niet normaal meer,allemaal inport.
hun hebben er voor gezorg dan onze hobby kapot is gemaakt,en dat jouw mantatje van 1987 niet meer belastingvrij wordt:argue:argue:argue:argue:argue[/rquote]Kun je wel zeggen, maar de enige schuldigen zijn die eikels in Den Haag die het besloten hebben, Iedereen heeft evenveel recht om oude wagens te gaan rijden, om wat voor reden dan ook. Laat je niet gek maken en wijzen naar andere bevolkingsgroepen zodat iedereen lekker verdeeld raakt. [/rquote]
daardoor is het opgevallen man:fy1 ze zagen steeds meer van die oude sterren rondrijden op diesel met rookpluimen er achter,dat viel op.
en dat heeft niks met bevolkingsgroepen te dicrimineren,maar ze hebben het voor ons verziekt:argue [/rquote]Dan kan het wel opgevallen zijn, maar nog steeds hebben de eikels in den haag het afgeschaft.
Verdeel en heers zeggen ze wel eens, nou laat de bevolking onderling maar ruzieen op wie er bezuinigd wordt denken ze.
Op de armen nee op de rijken, nee de buitenlanders, nee de studenten. En tussen het gekrakeel door wonen die lui in dikke woningen rijden over de vluchtstrook langs de files met hun chauffeur voorin de dikke audi a8 waar ze natuurlijk een leuke regeling voor hebben.
Nadat ze de agenda van de multinationals door hebben gedrukt mogen ze de verdere jaren achterover zitten in een leuk baantje als beloning.En wij maar wijzen onderling…
maargoed dat heeft ondertussen weinig meer te maken met het topic…3 maart 2011 om 12:32 #17824913Er was laatst in de loods waar mijn Manta staat iemand bezig met zijn oude Mercedes. Geen belastingontduiker maargoed, hij was bezig om zijn middendemper eraf te halen om te lassen (was lek). Ik vroeg, waarom koop je geen nieuwe? HIj zegt, nieuwe middendemper kost los al €300,- en dan koop ik hem nog niet eens bij de Mercedes Benz dealer.
Oftewel, zodra de belastingontduikers in hun Benzen erachter komen hoe die prijzen zijn dan krabben ze zich nog wel eens achter het oor.
3 maart 2011 om 16:13 #17824914[rquote=1882436&tid=143482&author=Stender]Er was laatst in de loods waar mijn Manta staat iemand bezig met zijn oude Mercedes. Geen belastingontduiker maargoed, hij was bezig om zijn middendemper eraf te halen om te lassen (was lek). Ik vroeg, waarom koop je geen nieuwe? HIj zegt, nieuwe middendemper kost los al €300,- en dan koop ik hem nog niet eens bij de Mercedes Benz dealer.
Oftewel, zodra de belastingontduikers in hun Benzen erachter komen hoe die prijzen zijn dan krabben ze zich nog wel eens achter het oor.[/rquote]
Belastingontduikers…………..:hmmz:wtf
Wel je hebt ze van alle tijden die denken: verrek ik koop me zo`n klassieke Opel/Mercedes vul maar in………. en ik BESPAAR me een hoop geld.
Meestal komt men er op korte termijn achter dat het goedkoop rijden met zo`n oudere auto wel erg tegenvalt.
Zie demper BENZ €300,-
En gelukkig verdwijnen die gasten net zo snel als ze gekomen zijn.:wors
Alleen de echte liefhebbers blijven over, al is het voor de meesten onder ons van korte duur. Zo`n 5 tot 6 jaar.
Dan koopt men zo`n modern blikje, en gaat het oudje in de verkoop.:P3 maart 2011 om 16:28 #17824915heb je weleens de prijzen van nieuwe auto’s gezien qua onderdelen en dan evt nog monteren en onderhoud, word je toch ok niet bepaald vrolijk van…. en die zijn vaak eerder aan vervbanging toe dan die van onze ‘onverwoestbare’ oudjes… Simpel rekensommetje, ik ben voor de manta nog geen 200 euro aan onderhoud per jaar kwijt, mijn ouders met een nieuwe toyota rav4 zijn alleen aan de beurt al 300 euro kwijt en dan komt er nog airco onderhoud bij en andere slijtage delen…
3 maart 2011 om 16:44 #17824916[rquote=1882577&tid=143482&author=Kale gek]heb je weleens de prijzen van nieuwe auto’s gezien qua onderdelen en dan evt nog monteren en onderhoud, word je toch ok niet bepaald vrolijk van…. en die zijn vaak eerder aan vervbanging toe dan die van onze ‘onverwoestbare’ oudjes… Simpel rekensommetje, ik ben voor de manta nog geen 200 euro aan onderhoud per jaar kwijt, mijn ouders met een nieuwe toyota rav4 zijn alleen aan de beurt al 300 euro kwijt en dan komt er nog airco onderhoud bij en andere slijtage delen…[/rquote]
Beetje een rare vergelijking, jij nog géén €200,- per jaar en je ouders €300,- voor een beurt . Zonder airco beurt.
Want jij doet alles zelf en haalt onderdelen op bij de Brezan die ook nog eens korting geeft.
Die Toyota gaat naar de dealer die hoge vaste kosten heeft om het autobedrijf te runnen, en daar op is die beurt prijs op vast gesteld.
Dus……………………3 maart 2011 om 17:10 #17824917nee, heb het nu over een beurt die ik laat doen bij de manta, beter gezegd wat ik vraag als ik een vergelijkbare beurt moet doen….
3 maart 2011 om 20:10 #17824918[rquote=1882611&tid=143482&author=Kale gek]nee, heb het nu over een beurt die ik laat doen bij de manta, beter gezegd wat ik vraag als ik een vergelijkbare beurt moet doen….[/rquote]
Conclusie; je doet de beurt zelf.;);)
En dan zijt ge altijd goedkoper uit nietwaar?
:jerry:jerryOei………………………en bijklussen doet ge ook?-offtopic
4 maart 2011 om 11:51 #17824919heb zelf een BMW E30 van ’87 en val echt net buiten de boot (productie datum maart ’87)
en dat is jammer maar helaas, het enigste wat ik echt vervelend vind is dat de waarde van de auto (en de taxatie waarde dus ook denk ik) en stuk lager ligt dan een van 86 of jonger (kan 2000 euro schelen)
maar een echte liefhebber kan die (in mijn geval) die 50 euro per maand wel missen vind ik. al is het wel lekker als je die 50 euro permaand in je tank kan giete zodat je een extra grote tourrit kan maken :P4 maart 2011 om 12:10 #17824920maaruhh
ik ben ook wel een beetje op zoek naar een belastingvrije auto er bij.
hoe zitten de regels nu? want dit jaar zal het belastingvrije er af gaan.
is er nog niet af geloof ikvan 86 is belasting vrij en goed 50 tot 100 euro verzekering per jaar.
87 is niet belasting vrij en heb je semi oldtimer vezekering voor geloof ik?wat gaat er nu veranderen en waneer ongeveer? want dit word al zo lang in den haag besproken maar er is volgens mij nog niks veranderd.
valt een auto van 87 nog te kopen? dus word deze nog bel vrij?
k snap er inmiddels namelijk steeds minder van maar heb wel hetr idee dat ik er mee op moet schieten :P4 maart 2011 om 16:16 #17824921een auto van `87 kun je nog prima kopen hoor.
enkel wordt hij nooit meer belastingsvrij.4 maart 2011 om 16:38 #17824922AnoniemLid sinds:
1 January 1970Denk dat er nog andere regels in de maak zijn of gaan komen :hmmz
te denken valt aan het reglement dat geldt in bijv. Duitsland,
daar mag je meerdere auto’s hebben, maar dan op 1 kenteken :oalleen de kentekens moeten nog aangepast worden op naam bestuurder en niet meer op de auto,
zijn we ook een keer van dat ‘alfabet’ gedoe af.:thumbupHet zou er dan op neer komen,
dat we bijv. belasting gaan betalen op 1 van de wagens in ons bezit,
de rest is dan vrij.
Je kan nl niet 2 auto’s tegelijk besturen, dus 1 betalen wordt dan als reeel beschouwd.Dat er wat gaat veranderen met de oldies-regels, is een feit,
kijk maar om je heen, je ziet bijv meer oude dan nieuwe mb’s op de weg,
en dan hebben we het alleen maar over de mb’s ;)grtz
9 maart 2011 om 19:50 #17824923[rquote=1883294&tid=143482&author=MonzaRon]Denk dat er nog andere regels in de maak zijn of gaan komen :hmmz
te denken valt aan het reglement dat geldt in bijv. Duitsland,
daar mag je meerdere auto’s hebben, maar dan op 1 kenteken :oalleen de kentekens moeten nog aangepast worden op naam bestuurder en niet meer op de auto,
zijn we ook een keer van dat ‘alfabet’ gedoe af.:thumbupHet zou er dan op neer komen,
dat we bijv. belasting gaan betalen op 1 van de wagens in ons bezit,
de rest is dan vrij.
Je kan nl niet 2 auto’s tegelijk besturen, dus 1 betalen wordt dan als reeel beschouwd.Dat er wat gaat veranderen met de oldies-regels, is een feit,
kijk maar om je heen, je ziet bijv meer oude dan nieuwe mb’s op de weg,
en dan hebben we het alleen maar over de mb’s ;)grtz[/rquote]
Tja, het is toekomstvoorspellen, maar ik vermoed dat de RDW hier wel roet in het eten zal gooien. Als je zag hoe snel het voorstel tot gepersonaliseerde kentekens bv. in de prullenbak werd gegooid.
Het idee is echter heel aardig. Behalve als je alleen 1 auto hebt voor hobbymatig gebruik :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.