2011 opel meriva B waterlekkage bij rechter voor stijl

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila 2011 opel meriva B waterlekkage bij rechter voor stijl

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    RIDEFREE66
    Deelnemer

Hallo,

Ik heb bij mijn 2011 opel meriva B water lekkage bij de rechter voor stijl iemand een idee waardoor.
      Misschien zit de afvoer van het regenwater onder de paravan verstopt of een niet goed afgekit raam wie zal het weten.
      Dinsdag heb ik een lekkage onderzoek staan bij de dealer, wel raar bij zo’n nieuwe auto zou je dit niet verwachten.

Gister zondag geconstateerd dat het water uit de bekleding van de rechter voor stijl net boven het dashboard vandaan komt.
      Bij zware regenval was het te zien, dus waarschijnlijk de kit rand van het raam of de goot. het zit veel hoger dan de paravan water loopt namelijk niet omhoog.

Ik houd jullie op de hoogte wat het exact is de oorzaak van de lekkage.

Uitkomst, vandaag dinsdag 10 juli heeft de auto de halve dag onder de douche gestaan, waarna er na lang zoeken bleek dat de kit rand rechtsonder het raam niet afdoende was gekit.
      Kit rand is hersteld en er werd geen verdere lekkage meer geconstateerd.
      Alles drooggemaakt en het bleek dus een fabrieksfout.

Ik ben al blij dat het is gevonden, niet dat je maandenlang ergert aan af en toe water in je auto waarna de roest toeslaat.

RIDEFREE66
      Deelnemer

Weer lekkage op de zelfde plek als in 2012

Water komt uit de linker of rechter raamstijl boven het dashboard.

Bij de Opel dealer is er bij de auto bijna 2 weken gezocht naar de oorzaak dus in de watercabine gezet, ze hebben niets kunnen vinden.

Chef monteur komt daarna tot de conclusie het dashboard moet eruit om te kunnen zien waar het water vandaan komt.

Na lange discussie over wel of niet garantie met tussenkomst klanten service GM worden de onderzoek kosten toch door de dealer vergoed.

Zelf heb ik geen vertrouwen in een dashboard demonteren in verband met kans op storing bedrading waarschijnlijk moeten dan veel stekkers los en het komt de auto niet ten goede.

Ook schade aan het dashboard en nadien trillingen vreesde ik.

Oplossing dealer een zeer scherpe inruil van de Opel Meriva B op een nieuwe model 2014.

Dus nu heb ik de auto ingeruild vanwege een lekkage eigenlijk een van de zotte dure oplossing.

Misschien heeft iemand zelf ook waterlekkage bij een Opel Meriva B dat het water links of rechts uit de raamstijlen loopt boven het dashboard.

Al met al krijg ik nu augustus of september een nieuwe Opel Meriva en dan in het tevens opgelost dat de M32 versnelling bakken nog al vaak bij lage km standen kapot gaan.

2014 modellen hebben een betere versnellingsbak en wat een bijkomend voordeel is dat de Opel Meriva 2014 100kg meer mag trekken geremd dus nu kan er een 1300kg zware caravan achter.

Misschien helpt het iemand dat er toch melding is van deze waterlekkage.

De lekkage zal in 2012 wel niet echt opgelost zijn geweest.

RIDEFREE66
        Deelnemer

Bezitters van een Opel Meriva B graag hier posten indien ze ook waterlekkage in het interieur hebben of hebben gehad.

Misschien kunnen we oorzaken achterhalen of waar we moeten zoeken indien we dit willen oplossen.

Bij zo’n nieuwe auto is het van de zotte dat dit nog kan voorkomen.

Ook de plastic strippen op het dak waar de bevestiging punten zitten voor een dak koffer zouden wat mooier afgewerkt moeten zijn.

Er komt op deze plek veel vuil te zitten dat je pas kan verwijderen als je de dak strippen demonteert.

Waarom kan er geen dak strip worden ontwikkeld waar geen vuil tussen kan komen.

stefanDTI

Ik zal het eens in de gaten houden…

Tot nu toe geen last van gehad..

RIDEFREE66
            Deelnemer

http://www.motor-talk.de/fahrzeuge/261178/opel-meriva-b” onclick=”window.open(this.href);return false;

Dit is mijn nieuwe Opel Meriva model 2014.

De Opel Meriva uit 2011 met waterlekkage in het interieur dus ingeruild op een nieuwe.

RIDEFREE66
              Deelnemer

Gebeld door de Opel Dealer, bij de 2011 Opel Meriva hebben ze het dashboard eruit gehaald en bleek er water te lekken onder bij het voorruit.

Het zelfde probleem als in 2012 al is voorgevallen.

Vreemde zaak een geval op zich.

Gelukkig nu in het bezit van een nieuwe Opel Meriva 2014

albert groters
                Deelnemer

Heb in maart 2024 een opel meriva gekocht.na 2 maanden voorruitlekkage bij de rechterstijl.Kontakt opgenomen met de verkoper maar had toen geen tijd ivm geplande cruise. Na 6 weken moest ik wel vellen,want de deursloten begonnen te flipperen de claxon had het begeven en ik kreeg continu een piep( foutmelding) van de deursloten.Bleek de Boordcomputer kapot te zijn.Ik ben nu de auto al 8 weken kwijt,Als ik hem terug krijg vertrouw ik hem niet meer,want volgens mij gaat elektronica en vocht niet hoed samen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.