Forumindex › Forums › Techniek › Airco, lpg en diesel-vragen › 200X Astra DTI
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 maart 2008 om 18:06 #17206769
hoe lees je daarvan de storingscodes uit. auto draait goed rond, verstuivers druk en dergelijke is allemaal al nagzien ……………..maar wil niet aanslaan …
11 maart 2008 om 22:43 #17394878niemand ? misschien iets met de verstuiverringen ?
13 maart 2008 om 18:53 #17394879Hoi Ronaldo, de verstuiverringen kan je controleren door er een vacuum pompje met meter op de aansluitingen te zetten en ze onder vacuum laten staan. Loopt het vacuum heel snel weg dan is het ringetje van die verstuiver lek. Hier licht het waarschijnlijk niet aan omdat de ringen van de retour zijn. Hoe is de auto er mee gestopt? Net na de koude start of de eerste paar 100 meter? Meestal als de auto er mee stopt met deze verschijnselen dan is het de brandstofpomp. Als je start heb je dan wel een toerental op het dashbord, anders eerst even een toerental sensor proberen, is denk het goedkoopst.
Groetjes Tana
14 maart 2008 om 07:07 #17394880hey bedankt voor de tips !:thumbup
14 maart 2008 om 20:19 #17394881als ie echt niet meer wil starten en ook niet lopen als je hem aansleept ben ik bang dat de brandstof pomp overleden is. Anders eerst retourleidingen en verstuiverringen controleren
14 maart 2008 om 22:09 #17394882retourleidingen en verstuiverringen komen morgen aan de beurt ……de pomp werkt goed
26 maart 2008 om 22:11 #17394883retourleidingen en verstuiverringen zijn 100% ….en nog nie praten ……vooralsnog de vraag hoe de codes uit te lezen in dat hok …..?het vreemde is toen dat hok nog liep dat de turbo maar weinig tot geen sjoege gaf bij werklast ……top was misschien 0,3 bar en ik dacht eerst aan een noodloop……..alleen dan moest er haast wel een storingscode teveoorschijn komen ……
30 maart 2008 om 17:01 #17394884Hoi ronaldo, de storingen kan je alleen uitlezen met de computer en niet meer met een knippercode. Als je start met de injectorleidingen los moet de diesel er flink uit spuiten en niet alleen nat worden. Voor de turbo druk kan het zijn dat de lucht massameter stuk is of dat de turbodruk sensor dicht geroet is. Deze zit als je voor de auto staat links in de hoek op het spruitstuk. Als je start kan je ook proberen de dikke rubbere slang van het inlaatspruitstuk af te halen als de auto nu wel wil lopen zit waarschijnlijk de luchttoevoer dicht. Probeer toch eerst maar de auto en de brandstofpomp uit te laten lezen kost mischien €50,- maar dan weet je het wel meteen.
Groetjes Tana30 maart 2008 om 17:42 #17394885Thx Tana , zal vanaaf eens een blikje werpen en weer wat opensleutelen ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.