2000rpm stationair en foutcode 65

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) 2000rpm stationair en foutcode 65

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211388
    cd-design
      Lid sinds:
      21 July 2008

      foutcode 65 (c20xe m2.5)

      Ik heb een corsa B omgebouwd naar 2.0 16v alleen nu blijft hij op 2000rpm hangen stationair.

      Bij het (handmatig) uitlezen gaf hij de volgende foutcodes aan met draaiende motor:
      65: Carbon Monoxide (CO) potentiometer low voltage
      – laag voltage lambda??

      66: Carbon Monoxide (CO) potentiometer high voltage
      – hoog vlotage Lambda??

      73: Air Flow Sensor (AFS) Low voltage
      – Lucht massa meter laag voltage

      94: Hall Effect Switch (HES) High voltage
      – Hallgever laag voltage

      Na het controleren van de bedrading bleek dat de bedrading van de Halgever slecht was. Nadat deze goed gemaakt is en ik bij de stekker van de lambda alles nettjes gemnaakt had kwam er (na het resetten) enkelt nog de code 65 naar boven. Tevens blijft de motor rond de 2000rpm hangen (niet schommelen)

      Nu denk ik dat het probleem in de lambda of bedrading van de lambda zit. Weet iemand misschien een andere oplossing?? Of weet iemend zeker waar de fout kan zitten voordat ik de bedrading van de lamba opnieuw trek en een nieuwe lambda koop.

      Ik hoor het wel..

      #17510965
      mayhem
        Lid sinds:
        13 June 2006

        wissel je lmm meter maar, toevallig paar weken terug ook een zelfde probleem gehad

        #17510966
        cd-design
          Lid sinds:
          21 July 2008

          origineel gepost door mayhem
          wissel je lmm meter maar, toevallig paar weken terug ook een zelfde probleem gehad

          lmm was het probleem niet. Denk toch ergens een slechte verbinding want nu is de foutcode weg en rijdt hij als een zonnetje.

          Het hoog stationair lopen lag toch aan de stappenmotor. Deze deed helemaal niets. Nog nooit meegemaakt bij een c20xe. Wel schommelen van de motor maar niet dat de motor perfect(maar te hoog) draait.

          Greetz…

          #17510967
          corsaboy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            is op zich niet gek. Als die stappenmotor iets open staat dan loopt de motor te hoog stationair. Dus ook je lambda waarde klopt niet meer.

            Aangezien je ecu denkt dat je stationair draait maar je lambda waarde richting de 2000 rpm gaat klopt er geen zak meer van. Dus storing op je lambda waarde.

            #17510968
            Bart Hoedemaker
              Lid sinds:
              12 February 2007

              Stationair regelaar ( stappenmotor hier genoemd ), regelt de lucht toevoer voor je gasklep naar je inlaat spruitstuk, om het stationair toerental af te regelen. Een bypass, wanneer je gasklep gesloten is. ( Oude motoren, hebben dit niet, in plaats zie je dan een klein gaatje in de gasklep voor stationair loop ) Het is simpelweg niet meer dan een schuifje ( welke op een vaste waarde staat fabrieks ), en electronish losgaat, wanneer je ” meer gas geeft “, stationair zou ie bijna dicht moeten staan, hij staat nu wss te ver los, of een slang lekt ( valse lucht ), vandaar je hoge toerental.

              Verder wat “Corsaboy” hierboven vermeld.

              #17510969
              max
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Check ook wel even of je een goede massa van je Blok naar je auto hebt!!!

                #17510970
                frenkie
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 January 2006

                  ik heb hetzelfde probleem. blijf soms op 2000 toeren stationair hangen?
                  op de blok afremmen (als ik de gas loslaat) is er hellemaal niet meer bij:(

                  heb er al 3 verschilende stappenmotors op gehad,
                  nieuwe thermostaat, is uitgelezen geen foutcode,s, alle slangen en pakkingen na gekeken of die vals lucht kreeg, gasklep mechanisme gesmeerd + gaskabel. maar blijft het doen?

                  heb er nu eens een andere gasklep sensor op gezet. ben benieuwd of het nu verholpen is??

                  #17510971
                  cd-design
                    Lid sinds:
                    21 July 2008

                    probleem was de stappenmotor. Deze deed totaal niets. De storing was een combinatie van slechte verbinding van de stekker van de lamba en contact met carrosseie van de bobine.

                    Nu zijn alle problemen weg.

                    Wat je ook ken prberen is de stekker van de stappen motor en klopsensor wisselen. Maar dit werkt enkelt als je dit probleem al vanaf het probleem hebt. Als je deze stekkers nl. verkeerd om hebt gezet (zijn dezelfde stekkers) dan blijft hij 2000rpm hangen.

                    Succes ermee

                    #17510972
                    cd-design
                      Lid sinds:
                      21 July 2008

                      origineel gepost door max
                      Check ook wel even of je een goede massa van je Blok naar je auto hebt!!!

                      Dat moet ik ook nog doen. Heb aan de distri kant wel een aarde naar de auto maar bij de bak nog niet.

                      #17510973
                      frenkie
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 January 2006

                        origineel gepost door cd-design
                        probleem was de stappenmotor. Deze deed totaal niets. De storing was een combinatie van slechte verbinding van de stekker van de lamba en contact met carrosseie van de bobine.

                        Nu zijn alle problemen weg.

                        Wat je ook ken prberen is de stekker van de stappen motor en klopsensor wisselen. Maar dit werkt enkelt als je dit probleem al vanaf het probleem hebt. Als je deze stekkers nl. verkeerd om hebt gezet (zijn dezelfde stekkers) dan blijft hij 2000rpm hangen.

                        Succes ermee

                        dat kan best dat ik mij daar inderdaad mee vergist heb:hmmz

                        met de lexmaul erin te bouwen wist ik het niet meer. ik heb nu de zwarte stekker op de stappen motor en de rode op de klopsensor. is dat dan goed zo? alvast bedankt:thumbup

                        #17510974
                        TRPower
                          Lid sinds:
                          13 October 2008

                          ja de rode moet op de klopsensor…
                          als je ze omdraaid gaat die ook een beetje raar doen…

                          #17510975
                          frenkie
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 January 2006

                            origineel gepost door TRPower
                            ja de rode moet op de klopsensor…
                            als je ze omdraaid gaat die ook een beetje raar doen…

                            ah ok. gelukkig. heb ik ze tog goed om.:D bedankt:thumbup

                            maar hij loopt nog altijd :swear

                            ligt tog niet aan dat klepje van de tankontluchting?
                            heb namelijk de pot (actiefkoolfilter van de tankontluchting) bij het linker wiel verwijderd
                            en bij dat klepje (dat op de luchtinlaat bevestigd zit) die de actiefkoolfilter bediende, de 2 aansluitingen, 2 schroefjes ingedraaid (afgedopt)

                            #17510976
                            TRPower
                              Lid sinds:
                              13 October 2008

                              en hij geeft geen foutcode’s?? na t resetten??

                              ennu, ik heb dat ontluchtingsding altijd wel aangesloten aan de kabelboom,maar er geen slangetjes op aangesloten

                              en om ff te proberen, trek je lmm eens los, als die dan 1000rpm met foutcode gaat lopen kan t in die bekabeling zitten…of in de lmm zelf

                              #17510977
                              frenkie
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 January 2006

                                hij is aangesloten geweest en geen foutcode,s

                                ontluchtings klepje is bij mij ook aangesloten en waar normaal de slangetjes opzitten zijn afgedopt.

                                de stekker van de stappenmotor lostrekken bedoel je? heb ik ook al gedaan dan loopt die 2000toeren stationair?

                                het rare is hij doet het niet altijd. soms loopt die een tijdje goed. en dan blijft die plots weer in toeren hangen? en loopt die 2000 toeren stationair

                                alvast bedankt:thumbup

                                #17510978
                                TRPower
                                  Lid sinds:
                                  13 October 2008

                                  nee niet van je stappenmotor, maar van je luchtmassameter…

                                  dan gaat die in ”noodloop” en dan zou die rond de 1000rpm moeten gaan draaien

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.