Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › 2 liter 16 klepper motor nummers, welke heb jij??
- Dit onderwerp bevat 82 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 29 maart 2021om 08:53 door Vinci.
-
AuteurBerichten
-
4 januari 2012 om 07:03 #17830191
@Oenatje wrote:
bij de dealer kunnen ze je chassisnummer in CIS invoeren.
kunnen ze alles zien
Hadden ze wel toen der tijd wel het motornummer moeten invoeren.
9 van de 10 dealers registreren jammer genoeg alleen chassisnummer in CIS.Ik heb de beschikking over CIS, dus als er mensen zijn die een chassisnummer hebben en willen weten
of het motornummer er in staat, ask me4 januari 2012 om 19:50 #17830192@Vinci wrote:
@Febe wrote:
14008065 Febe, Kitcar VM77 met 161pk en licht vliegwiel
:thumb
Da’s trouwens ook wel een oudje zeg!
Wat me trouwens opvalt is dat er vooral enorm veel oude motornummers in omloop nog blijken te zijn, zouden die nieuwere dan werkelijk veel slechter geweest zijn? Of gewoon minder verkocht?
Veel uit de Kadett GSi misschien? Daar rijd er zowat geen een meer van. Weet wel word allemaal minder maar Kadett is gewoon weg..
4 januari 2012 om 22:57 #17830193@Peter_89 wrote:
@Vinci wrote:
@Febe wrote:
14008065 Febe, Kitcar VM77 met 161pk en licht vliegwiel
:thumb
Da’s trouwens ook wel een oudje zeg!
Wat me trouwens opvalt is dat er vooral enorm veel oude motornummers in omloop nog blijken te zijn, zouden die nieuwere dan werkelijk veel slechter geweest zijn? Of gewoon minder verkocht?
Veel uit de Kadett GSi misschien? Daar rijd er zowat geen een meer van. Weet wel word allemaal minder maar Kadett is gewoon weg..
Dat zal het niet zijn, er staan zowel blokken bij die in hun originele chassis zitten als blokken die erin gelepeld zijn…. Je zou gelijk kunnen hebben dat de eigenaars van wagens met het originele blok er nog niet niet veel zelf knutselen en niet veel op het forum zitten misschien, maar in de lijst word daar geen onderscheid in gemaakt….
5 januari 2012 om 13:15 #17830194@Peter_89 wrote:
@Vinci wrote:
@Febe wrote:
14008065 Febe, Kitcar VM77 met 161pk en licht vliegwiel
:thumb
Da’s trouwens ook wel een oudje zeg!
Wat me trouwens opvalt is dat er vooral enorm veel oude motornummers in omloop nog blijken te zijn, zouden die nieuwere dan werkelijk veel slechter geweest zijn? Of gewoon minder verkocht?
Veel uit de Kadett GSi misschien? Daar rijd er zowat geen een meer van. Weet wel word allemaal minder maar Kadett is gewoon weg..
Deze 14008065 komt inderdaad uit een Kadett, kenteken PN-JB-84, Bouwjaar 1987, Tellerstand 191000. Ten onder gegaan aan roest, dus APK-afkeur.
Heb de auto gekocht en daarna de motor mét Getrag 240 in mijn Seven geschroefd.
In kombinatie met een 3.44:1 achteras en 15″wielen een prima kombinatie.10 januari 2012 om 06:34 #1783019514096866 is de mijne. Komt uit een calibra uit 91 of 1992.
Deze hangt nu in me Kadett.Dit is zelfs een 20xe onderblok, maar wel met een computer en kabelboom van een c20xe.
Dit is volgens mij nog een onderblok van de restpartij toen ze overgingen stappen van 20xe naar c20xe.
Hebben ze natuurlijk is de 20xe onderblokken opgemaakt, maar dan wel ecu, kabelboom, lambda en kat, zodat het dan een c20xe is10 januari 2012 om 07:43 #17830196Is in feite toch het zelfde onderblok?
Staat er bij trouwens…
10 januari 2012 om 10:41 #17830197@Mr. Bone wrote:
14096866 is de mijne. Komt uit een calibra uit 91 of 1992.
Deze hangt nu in me Kadett.Dit is zelfs een 20xe onderblok, maar wel met een computer en kabelboom van een c20xe.
Dit is volgens mij nog een onderblok van de restpartij toen ze overgingen stappen van 20xe naar c20xe.
Hebben ze natuurlijk is de 20xe onderblokken opgemaakt, maar dan wel ecu, kabelboom, lambda en kat, zodat het dan een c20xe iszag ik bij de mijne ook, een calibra uit 91, en ik zag met het vervangen van me carterpakking dat ook de 20xe krukas in zit.
Dacht ergens op het forum gelezen te hebben dat die nog fractie lichter is dan die van de c20xe… weet het niet zeker :P10 januari 2012 om 10:50 #17830198Zijn ook in de C20XE veel geleverd nog… Die is meen ik pas ergens in ’93 standaard geworden die zwaardere as. Scheelt 1,5Kg en dat moet je niet onderschatten op roterend gewicht….
10 januari 2012 om 10:58 #17830199Nee, dat weet ik. Niet voor niets dat vliegwielen worden afgedraaid om draaiende gedeelte lichter te maken. Alleen niet tot de extreme gaan dat er niet meer normaal mee te rijden valt op de weg.
10 januari 2012 om 11:52 #1783020014092909 20xe ligt op een pallet in winterslaap
10 januari 2012 om 14:08 #17830201@Vinci wrote:
Is in feite toch het zelfde onderblok?
Staat er bij trouwens…
Je hoort mij toch ook niet zeggen dat het niet zo is?
Beetje rare reactie. Ik zette het er alleen bij ter info, weet ook wel dat het onderblok zo goed als gelijk is.10 januari 2012 om 15:24 #17830202@Mr. Bone wrote:
@Vinci wrote:
Is in feite toch het zelfde onderblok?
Staat er bij trouwens…
Je hoort mij toch ook niet zeggen dat het niet zo is?
Beetje rare reactie. Ik zette het er alleen bij ter info, weet ook wel dat het onderblok zo goed als gelijk is.Nee ik stel het als vraag aan jou! Is geen rare reactie, alleen de vraag of er nog verdere verschillen zijn ten opzichte van de C20XE onderblokken…..
10 januari 2012 om 18:25 #17830203@ Vinci: Excuus, dan heb ik dat verkeerd begrepen. Zover ik weet zit er qua onderblokken niet zoveel verschil in. Op die krukas na dan. En qua drijfstangen en zuigers kan ik me ook niet voorstellen wat er anders aan zou moeten zijn. Heel veel meer zit er toch niet in een onderblok.
10 januari 2012 om 19:23 #17830204Geeft niks… In de onderblokken van de DIS ontsteking is trouwens wel een wijziging van de krukas lagers gekomen volgens de lijst. En je hebt inderdaad wel de zekerheid dat je een lichte krukas hebt met een 20XE, want sommige oudere C20XE hebben hem ook, maar weet niet bij welk motornummer dit is veranderd. Zou wel leuk zijn om dat in de lijst op te nemen….
15 januari 2012 om 21:12 #17830205Leuk topic
Ik zal mijn motoren ook bekijken.
15 januari 2012 om 21:20 #17830206ik heb gisteren een kadett e gsi 20xe gekocht vlakbij de duitse grens zal ook ff het motornummer bekijken
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
19 januari 2012 om 11:59 #1783020714017585 20xe uit kadett e gsi van bwj 1989
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
19 januari 2012 om 13:25 #17830208dus als ik zo lees heb ik tot nu toe de oudste hier op het forum??
14004237
:D26 januari 2012 om 18:53 #17830209Hier 1 uit een kadett Gsi nummer : : 14009497. (krukas met nummer 9,lichte versie ?)
komt in een a corsa ;)
26 januari 2012 om 19:02 #17830210wat is het verschil in krukas nummer gaat nummer 9 als lichte versie eerder stuk?
26 januari 2012 om 19:17 #17830211ff naar buiten gelopen naar mijn corsa….
blok uit een 92 astra gsi.. 14146663 heeft ook een 20xe krukas (9.).. (zat er al in)
blok en auto waren helemaal origineel..26 januari 2012 om 20:02 #17830212@kiyamizio wrote:
wat is het verschil in krukas nummer gaat nummer 9 als lichte versie eerder stuk?
Nee krukassen van een C20XE gaan eigenlijk nooit kapot. Een ervaren motor specialist in Engeland bij SDB motorsport schreef dat zelfs bij blokken waarbij de drijfstang door de zijkant van het blok naar buiten was gekomen hij de krukas gewoon weer kon gebruiken. ‘Bombproof’ noemt hij ze. De latere zwaardere krukassen waren waarschijnlijk zowel goedkoper te produceren als beter voor emissie eisen….
2 september 2012 om 14:21 #1783021314017497 is mijn nummer en ligt nu in een corsa B
ik weet alleen niet waar hij uit komt
kan iemand dat hier achterhalen en staat de leeftijd ook op het blok
2 september 2012 om 17:09 #17830214Achterhalen is denk ik lastig, voor zover ik weet is er niet al te nauwkeurig bijgehouden bij Opel welke motoren in welke auto’s gingen… Er werd gewoon gepakt wat op de plank lag zo ongeveer…
2 september 2012 om 18:15 #17830215op het onderblok staat dat hij uit 1989 komt
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.