Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › 2.2E in een Ascona aansluit probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 januari 2009 om 18:59 #17208479
Ik heb een 1.6s B ascona waar ik een 2.4 met 2.2 injectie aan het inbouwen ben.
Nu heb ik van te voren een 2.2e gedeelte van Henk400 gelezen en heb bijna alles voor elkaar gekregen wat er staat, maar…..
ik blijf steken op de zwarte 12v kontakt draad daar ik niet weet waar ik die op moet aansluiten, en krijg geen stroom op mijn benzinepomp. Aansluiting benzinepomp is rechtstreeks getest op accu dan doet de pomp het wel. Maar als ik hem op de 4-polige stekker aansluit doet ie niks…
Zelfs als je de zwarte contact draad op de accu zet doet de pomp het nog steeds niet. :wtfDe groene draad zit al op de aansluiting van de bombine (toerenteller) de blauwe loopt naar de benzinepomp, de rood/zwarte loopt naar de rood/zwarte van de startmotor.
Hierbij de foto’s van de verbinding, ziet iemand misschien wat ik fout doe of over het hoofd zie? En waar kan ik de zwarte draad op aansluiten?
Alvast bedankt!
5 januari 2009 om 19:59 #17460343:wtfde zwarte gaat toch naar de bobine? groen gaat ook naar de comp en bobine, blauw naar de pomp en rood zwart is ook goed
5 januari 2009 om 20:11 #17460344is dat niet gewoon een stekker voor je brandstofrelais?
5 januari 2009 om 20:59 #17460345der zit wel een zwarte op me bombine al1 die geeft niks door. of hij moet er voor lopen maar dat doet hij niet omdat de pomp geen stroom krijg op een of andere duistere manier. waar zou die moeten zitten je brandtstof relais?
5 januari 2009 om 23:13 #17460346waarom zet je een 2.2 kop op een 2.4 blok. wat is het verschil tussen de 2.2 en 2.4 kop?
heb zelf namelijk ook en 2.4 die ik wat wil gaan opvoeren namelijk.
6 januari 2009 om 06:54 #17460347hogere compressie ? ;)
6 januari 2009 om 15:01 #17460348hogere compressie door andere aanzuigbuis?? :hmmz:hmmz
die snap ik niet hellemaalje kunt even kijken om mantacabrio.nl daar staan een duidelijke foto van de kabelboom
en volgens mij steek je dat relais gewoon in die stekker6 januari 2009 om 17:01 #17460349origineel gepost door kadet-c
der zit wel een zwarte op me bombine al1 die geeft niks door. of hij moet er voor lopen maar dat doet hij niet omdat de pomp geen stroom krijg op een of andere duistere manier. waar zou die moeten zitten je brandtstof relais?je relais zit aan het injectie boompje ongeveer bij je lmm in de buurt
6 januari 2009 om 17:03 #17460350origineel gepost door nick1987
waarom zet je een 2.2 kop op een 2.4 blok. wat is het verschil tussen de 2.2 en 2.4 kop?heb zelf namelijk ook en 2.4 die ik wat wil gaan opvoeren namelijk.
normaal doe je dit ook niet of je wilt persee met loodvervanger gaan rijden of je vind de kleppen in een 2.2 groot zat. meer compressie kan je wel vergeten tenzij je de kop lekker vlakt:thumbup
6 januari 2009 om 19:46 #17460351origineel gepost door larsjeG40
hogere compressie door andere aanzuigbuis?? :hmmz:hmmz
die snap ik niet hellemaalje kunt even kijken om mantacabrio.nl daar staan een duidelijke foto van de kabelboom
en volgens mij steek je dat relais gewoon in die stekkeraanzuigbuis ? :wtf
6 januari 2009 om 20:07 #17460352voor de duidelijkheid heb gewoon de 2.4 kop der op al1 de injectie enz is van de 2.2. :hmmz Zal morgen eens kijken want denk dat daar dus ergens de fout zit met het relais. kan me niet herinderen dat ik zo iets heb gezien daar! Weet me com,die andere zwarte kast bij me com en dat langwerpige relais. hou jullie op de hoogte.
6 januari 2009 om 20:11 #17460353Het lange relais is dus me stuur relais als ik het zo zie in het topic van henk.
6 januari 2009 om 20:26 #17460354origineel gepost door kadet-c
Het lange relais is dus me stuur relais als ik het zo zie in het topic van henk.:)je relais zal er gewoon opzitten anders had je een stekker doos over
6 januari 2009 om 20:46 #17460355Ga morgen verder zoeken het is nu te koud daar zonder kachel. eerst ff nieuwe gasfles halen. alvast weer bedankt allemaal.
7 januari 2009 om 15:56 #17460356AnoniemLid sinds:
1 January 1970gaat die groene draad ook door naar je computer????
anders gaat ie ook niet lopen
gaan de injectoren niet open meen ik;)
of dat de pomp niet aangestuurd wordtis al lang geleden voor mij dat ik met cih,s werkte
maar was cker iets met de brandstof;)7 januari 2009 om 16:09 #17460357He louwe heb geen aparte groene draad naar me computer getroken zal zo eens kijken loop zo ff de garage in. als dat het is zit ik alleen nog met me zwarte draad. ga ff kijken
7 januari 2009 om 16:20 #17460358loopt wel een groene naar me zwarte kast die bij me computer in de buurt zit dus dat moet goed zitten. heb nog wel een stekker over met een groen bruin en zwarte draad(zij 2de foto) zou ik die ook er mee moeten verbinden?
7 januari 2009 om 16:21 #17460359AnoniemLid sinds:
1 January 1970die groene van je bobine gaat via de computer naar je toerenteller;)
7 januari 2009 om 16:31 #17460360dat snap ik ff niet sorry,als ik het goed begrijp moet ik dus een extra draad van af de computer naar de bombine trekken?
7 januari 2009 om 17:09 #17460361Of bedoel je dat ik die stekker met die ander moet verbinden omdat dan het kringentje rond is?
7 januari 2009 om 22:12 #17460362origineel gepost door boyanka
origineel gepost door nick1987
waarom zet je een 2.2 kop op een 2.4 blok. wat is het verschil tussen de 2.2 en 2.4 kop?heb zelf namelijk ook en 2.4 die ik wat wil gaan opvoeren namelijk.
normaal doe je dit ook niet of je wilt persee met loodvervanger gaan rijden of je vind de kleppen in een 2.2 groot zat. meer compressie kan je wel vergeten tenzij je de kop lekker vlakt:thumbup
de kleppen van de 2.2 zijn even groot als het goed is, 45mm als ik me niet vergis op de inlaat,
van ‘m’n 2.4 kop heb ik het gemeten en van een 2.2 vond ik in een programme om onderdelen te bestellen diezelfde maat. is wel 3 mm groter als de 2.0 kop waar ik mee bezig ben te reviseren/tunen (ander topic)en als die compressieruimte niet verschilt, dan kan ik dus net zo goed de 2.4 kop vlakken als.
maar dan is er dus geen verschil met tussen 2.2 en 2.4 kop? want ik hoor elke x dat die 2.2 sneller is en vaak op een 2.4 blok word gezet.
8 januari 2009 om 18:02 #17460363:agenteen 2.4 kop heeft harde zittingen en als het goed is is ook de klepdiameter groter. een 2.4 kop is geschikt voor euro 95 en/of lpg
8 januari 2009 om 20:29 #17460364AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door kadet-c
Of bedoel je dat ik die stekker met die ander moet verbinden omdat dan het kringentje rond is?bedoel dat t signaal wat van je bobine komt
via je computer naar je toerenteller hoort te gaanheb t zelf met n manta gehad
dat dat draadje naar de computer onderbroken was
en daardor kregen de injectoren
of geen signaaltje of geen brandstof
weet niet cker meer welke van deze 2;)8 januari 2009 om 20:45 #17460365Dus met de multimeter ff kijken of er een draadbreuk in zit. Heb nl op dit moment geen toerenteller in de auto, zit standaard ascona dashboard in.
Bedankt voor je reactie :thumbup
10 januari 2009 om 07:43 #17460366Pas op voor de weerstandsdraad, die kun je dus niet gebruiken voor de 12v over contact. (krijg je ook rara dingen van)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.