2.0e loopt beroerd na revisie. distributie?

Forumindex Forums Techniek Cih 2.0e loopt beroerd na revisie. distributie?

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264053
    Tiedo
      Lid sinds:
      7 December 2008

      ik heb net een 2.0e weer helemaal fris gemaakt(nieuwe lagers/pakkingen/zuigers/snelle nokkenas/spaghetti uitlaat met groep a enz.) maar nou krijg ik de motor niet goed aan het lopen.
      er zit l jetronic injectie op met punt ontsteking, en geen koude start injector.
      ontsteking staat nu goed met de stroboscooplamp, alleen schiet deze soms een klein stukje van tijd af. ik denk zelf dat de verdeleras niet helemaal goed is dus daar ga ik even een andere voor proberen.
      Maar nou haalde ik de bougies er uit, en die van cilinder 2 en 3 zijn hartstikke zwart(=veel te rijk) terwijl die van 1 en 4 amper sporen van verbranding vertonen :wtf waar kan dit aan liggen????

      ik heb het volgende al geprobeerd;
      injectoren krijgen stroom
      benzinepomp werkt
      andere computer (geeft hetzelfde resultaat)
      injectoren heb ik laten reinigen
      massa is ook goed

      zou de luchtmassameter stuk kunnen zijn en zo ja hoe kan ik zo’n ding controleren? ik had namelijk bij de eerste keer starten een backfire want de onsteking stond 180 graden verkeerd :sleeping . gellukig schoot de slang vanaf het spruitstuk er toen af.

      #18217233
      jethro
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 February 2008

        Is de massa op het inlaatspruitstuk wel goed, volgens mijn geheugen zitten daar twee kabelschoenen aan met boutje M6.
        Voor de zekerheid beide maar vernieuwen.

        #18217234
        Tiedo
          Lid sinds:
          7 December 2008

          LMM stuk vermoed ik. de meetwaarden zijn allemaal ongeveer twee keer zo hoog als beschreven in het werkplaatshandboek :???:

          en zo’n extraluchtklep, die hoort toch helemaal open te staan als ie koud is? ik heb er hier drie te liggen en die zijn allemaal dicht op kamertemperatuur…..

          #18217235
          Tiedo
            Lid sinds:
            7 December 2008

            andere lmm er op gezet, massa gecontroleerd. hij loopt naar mijn idee wel wat beter maar beslist niet goed!
            cilinder 1 en 4 lopen veel te schraal, want de uitlaat van die cilinders wordt veel heter dan 2 en 3, echt loeiheet binnen een halve minuut :swear . bovendien zijn de middelste bougies pikzwart en die van 1 en 4 vertonen amper sporen van verbranding.

            ik ga een andere set injectors + drukregelaar proberen, wie heeft er nog andere suggesties waar dit aan kan liggen?

            #18217236
            Boskje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 June 2011

              Nokkenas versleten, kleppen stellen, injectoren.

              #18217237
              Bertram2510
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 February 2013

                Massa van de computer?

                #18217238
                teamwaldseinjonge
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 November 2012

                  mijn advies andere ontsteking monteren als het spruitstuk niet gelijk matig warm word teken dat de as krom is en hij niet een goeie spaning afgeeft op 2 cilinders en zodanig broerd loopt.
                  en hoeveel graden nokkenas heb je gemonteerd,heb zelf een verstelbare nokkenastandwiel gemonteerd met de standaard stond deze er 7graden naast loopt nu een stuk beter..
                  succes groetjes team waldsein…renee…

                  #18217239
                  lenn0
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 February 2009

                    Zou het ook zoeken in de bougies/bougiekabels/ontsteking.

                    Misschien eerst bougies / kabels omwisselen, even kijken of het probleem mee verhuist naar de andere cilinders.

                    #18217240
                    Tiedo
                      Lid sinds:
                      7 December 2008

                      bedankt voor de tips. morgen maar weer even proberen :D

                      #18217241
                      camper
                        Lid sinds:
                        25 December 2011

                        volgorde is 1342 staat dat goed
                        rotor op hetv streepje eerste cilinder omhoog
                        dan die volgorde zou het goed moeten zijn gr kees

                        #18217242
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          Hoogte van de spanning heeft invloed op de openingstijd van de injectoren, als nu bv cil 2 en 3 11volt krijgen , cil 1 en 4 12volt dan is er verschil in de ingespoten hoeveelheid benzine.

                          De ecu houdt hier rekening mee lagere spanning = langer de injector openen

                          in het frans wat beter uitgelegt http://www.dethomaso.fr/article-drescriptif-autres-fonctions-internes-au-calculateur-65778683.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                          #18217243
                          Tiedo
                            Lid sinds:
                            7 December 2008

                            tsja mijn frans is niet zo best :angel :angel hij loopt inmiddels weer op 4 cilinders.
                            wat heb ik gedaan;
                            – Ik heb de kleppen nog eens gesteld, en toen kwam ik er achter dat de hydro stoter van cilinder 1 uitlaat was gebroken! :wtf het bovenste kopje van de plunjer zat los in de stoter, kon ik er zo uitpakken. hier dus maar een andere stoter in gezet
                            – ontstekingvolgorde gecontroleerd, die klopte.
                            – andere ontsteking geplaatst en op tijd gezet met de stroboscooplamp

                            hij loopt nou wel op 4 cilinders maar hij reageert niet echt vlot op het gas. vacuumvervroeging had ik los, maar als je gas geeft vervroegt de ontsteking enorm(zo’n 1,5cm op de poulie).
                            morgen ontsteking nummer 3 er maar in + nieuwe bougies + de kabels eens omwisselen

                            @teamwaldseen, er zit een 280 graden nokkenstok in met hydro stoters

                            #18217244
                            fluks
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              20 October 2005

                              heb je de nokkenas wel optijd staan een tandje er naast en hij loopt gelijk heel beroerd

                              #18217245
                              Tiedo
                                Lid sinds:
                                7 December 2008

                                ga ik even controleren. de ketting is nou nog één geheel, zijn er speciale sluitschakels voor?

                                #18217246
                                Tiedo
                                  Lid sinds:
                                  7 December 2008

                                  waar kan ik een sluitschakel krijgen voor de distributieketting? want volgens mij kun je de ketting niet een tand verzetten zonder de ketting te ‘breken’?

                                  #18217247
                                  Anoniem
                                    Lid sinds:
                                    1 January 1970

                                    Mercedes dealer en wel van een 190E model onder bestelnummer: Nr 0009970598

                                    #18217248
                                    Tiedo
                                      Lid sinds:
                                      7 December 2008

                                      ok bedankt ga ik morgen even regelen :thumb

                                      #18217249
                                      Tiedo
                                        Lid sinds:
                                        7 December 2008

                                        verstelbaar nokkenastandwiel gemaakt op het werk(sleufgaten in het tandwiel). het scheelde ongeveer een halve tand. en nu loopt ie goed! :thumb

                                        de gebroken klepstoter :shock:

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.