Forumindex › Forums › Techniek › Cih › 2.0e loopt beroerd na revisie. distributie?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 februari 2014 om 18:11 #17264053
ik heb net een 2.0e weer helemaal fris gemaakt(nieuwe lagers/pakkingen/zuigers/snelle nokkenas/spaghetti uitlaat met groep a enz.) maar nou krijg ik de motor niet goed aan het lopen.
er zit l jetronic injectie op met punt ontsteking, en geen koude start injector.
ontsteking staat nu goed met de stroboscooplamp, alleen schiet deze soms een klein stukje van tijd af. ik denk zelf dat de verdeleras niet helemaal goed is dus daar ga ik even een andere voor proberen.
Maar nou haalde ik de bougies er uit, en die van cilinder 2 en 3 zijn hartstikke zwart(=veel te rijk) terwijl die van 1 en 4 amper sporen van verbranding vertonen :wtf waar kan dit aan liggen????ik heb het volgende al geprobeerd;
injectoren krijgen stroom
benzinepomp werkt
andere computer (geeft hetzelfde resultaat)
injectoren heb ik laten reinigen
massa is ook goedzou de luchtmassameter stuk kunnen zijn en zo ja hoe kan ik zo’n ding controleren? ik had namelijk bij de eerste keer starten een backfire want de onsteking stond 180 graden verkeerd :sleeping . gellukig schoot de slang vanaf het spruitstuk er toen af.
12 februari 2014 om 21:02 #18217233Is de massa op het inlaatspruitstuk wel goed, volgens mijn geheugen zitten daar twee kabelschoenen aan met boutje M6.
Voor de zekerheid beide maar vernieuwen.14 februari 2014 om 18:07 #18217234LMM stuk vermoed ik. de meetwaarden zijn allemaal ongeveer twee keer zo hoog als beschreven in het werkplaatshandboek :???:
en zo’n extraluchtklep, die hoort toch helemaal open te staan als ie koud is? ik heb er hier drie te liggen en die zijn allemaal dicht op kamertemperatuur…..
1 maart 2014 om 16:49 #18217235andere lmm er op gezet, massa gecontroleerd. hij loopt naar mijn idee wel wat beter maar beslist niet goed!
cilinder 1 en 4 lopen veel te schraal, want de uitlaat van die cilinders wordt veel heter dan 2 en 3, echt loeiheet binnen een halve minuut :swear . bovendien zijn de middelste bougies pikzwart en die van 1 en 4 vertonen amper sporen van verbranding.ik ga een andere set injectors + drukregelaar proberen, wie heeft er nog andere suggesties waar dit aan kan liggen?
1 maart 2014 om 20:41 #18217236Nokkenas versleten, kleppen stellen, injectoren.
2 maart 2014 om 05:10 #18217237Massa van de computer?
2 maart 2014 om 13:00 #18217238mijn advies andere ontsteking monteren als het spruitstuk niet gelijk matig warm word teken dat de as krom is en hij niet een goeie spaning afgeeft op 2 cilinders en zodanig broerd loopt.
en hoeveel graden nokkenas heb je gemonteerd,heb zelf een verstelbare nokkenastandwiel gemonteerd met de standaard stond deze er 7graden naast loopt nu een stuk beter..
succes groetjes team waldsein…renee…2 maart 2014 om 16:52 #18217239Zou het ook zoeken in de bougies/bougiekabels/ontsteking.
Misschien eerst bougies / kabels omwisselen, even kijken of het probleem mee verhuist naar de andere cilinders.
2 maart 2014 om 20:00 #18217240bedankt voor de tips. morgen maar weer even proberen :D
3 maart 2014 om 08:48 #18217241volgorde is 1342 staat dat goed
rotor op hetv streepje eerste cilinder omhoog
dan die volgorde zou het goed moeten zijn gr kees3 maart 2014 om 16:50 #18217242AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hoogte van de spanning heeft invloed op de openingstijd van de injectoren, als nu bv cil 2 en 3 11volt krijgen , cil 1 en 4 12volt dan is er verschil in de ingespoten hoeveelheid benzine.
De ecu houdt hier rekening mee lagere spanning = langer de injector openen
in het frans wat beter uitgelegt http://www.dethomaso.fr/article-drescriptif-autres-fonctions-internes-au-calculateur-65778683.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
5 maart 2014 om 20:06 #18217243tsja mijn frans is niet zo best :angel :angel hij loopt inmiddels weer op 4 cilinders.
wat heb ik gedaan;
– Ik heb de kleppen nog eens gesteld, en toen kwam ik er achter dat de hydro stoter van cilinder 1 uitlaat was gebroken! :wtf het bovenste kopje van de plunjer zat los in de stoter, kon ik er zo uitpakken. hier dus maar een andere stoter in gezet
– ontstekingvolgorde gecontroleerd, die klopte.
– andere ontsteking geplaatst en op tijd gezet met de stroboscooplamphij loopt nou wel op 4 cilinders maar hij reageert niet echt vlot op het gas. vacuumvervroeging had ik los, maar als je gas geeft vervroegt de ontsteking enorm(zo’n 1,5cm op de poulie).
morgen ontsteking nummer 3 er maar in + nieuwe bougies + de kabels eens omwisselen@teamwaldseen, er zit een 280 graden nokkenstok in met hydro stoters
7 maart 2014 om 18:35 #18217244heb je de nokkenas wel optijd staan een tandje er naast en hij loopt gelijk heel beroerd
8 maart 2014 om 19:33 #18217245ga ik even controleren. de ketting is nou nog één geheel, zijn er speciale sluitschakels voor?
10 maart 2014 om 17:56 #18217246waar kan ik een sluitschakel krijgen voor de distributieketting? want volgens mij kun je de ketting niet een tand verzetten zonder de ketting te ‘breken’?
10 maart 2014 om 18:52 #18217247AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mercedes dealer en wel van een 190E model onder bestelnummer: Nr 0009970598
10 maart 2014 om 19:37 #18217248ok bedankt ga ik morgen even regelen :thumb
27 april 2014 om 18:11 #18217249 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.