Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › 2.0 SEH bokt bij laag vermogen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 december 2008 om 10:00 #17208436
Hallo,
Ik heb sinds 4 jaar een 2.0SEH in een D-kaddetje liggen en loopt vrij goed,
sinds deze zomer bokt ie een beetje als je heel weinig gas geeft, je weet wel als je in zo´n file-snelheid rijdt en met het gas de auto net laat rollen.dit probleem wordt steeds erger tot nu er niet meer mee te rijden is onder 60km/h mits half gas of meer.
als de motor koud is en eerst km rijdt merk je het niet zo heftig,wel wilt ie dan een beetje inhouden bij eerste keer wegrijden.
verder loopt motor vrij pittig, vol gas vliegt ie naar de toeren en trekt goed door.heb volgende al gedaan,
luchtinlaat meting verwisseld met c20ne
aanzuigslang lucht verwisseld
stationeerregelklep verwisseldmet c20ne
bougiekabels en verdelerkap vervangen
bougies vervangen, bougies van c20ne erin
injectorrail uitgebouwd en sproeibeeld injectoren bekeken, alle 4 evenveel, niet lek.(sproeibeeld erg krachtig en veel, na 4 keer rondstarten motor is keukenpapiertje zeiknat?!)
bougievonken zijn diep blauw. bougies zien er als nieuw uit, geen aanslag
watertemp sensor waardes zijn iets te laag maar ik denk dat ze binnen tol vallen, 4 graden – 6Kohm 20 graden – 2,5Kohm
compressie 4 X 9 bar
heeft iemand nog wat nuttige inspiratie want ik weet het effe niet meer,
hieronder nog een pic van de motoropstelling:alvast bedankt voor alle intresse en hulp, Helfire…
terinfo: ik denk dat het er niets mee te maken heeft maar er zijn nog twee kleine problemen, karterpandeksel is lek en er zit een zware tik in de motor,als je je hand op de inlaatspruitstuk legt voelt het of er iemand met een hamer onderinslaat, lijkt op een zuigerstang of zo, hier wil ik naar zoeken als motortje weer soepel loopt. (of kan dit er wel mee vandoen hebben??)
1 januari 2009 om 16:06 #17459537wat ik heb gehad lijkt veel op jou probleem. Toen was het de stappenmotor. draadje zat niet goed in de stekker en ging met lage toeren heel erg bokken en doen.
en dat getik is niet echt goed. oliepeil wel in oorde? anders toch een keer de motor openmaken en goed controleren.
2 januari 2009 om 11:33 #17459538origineel gepost door Bug Killer
wat ik heb gehad lijkt veel op jou probleem. Toen was het de stappenmotor. draadje zat niet goed in de stekker en ging met lage toeren heel erg bokken en doen.en dat getik is niet echt goed. oliepeil wel in oorde? anders toch een keer de motor openmaken en goed controleren.
daar had ook ook aan gedacht, als de motor loopt trilt de stappenmotor wel en die van de vectra doet ook het zelfde, heb hem ook nog schoongemaakt en eens verwisseld met die van de vectra, zou die toch in orde nmoeten zijn of niet?
over het getik, ik wil t.z.t. de carterdeksel en kleppendeksel lichten om de olielekkage´s te verhelpen en dan kan ik wel alle motordelen zien.
ik vraag me af of het zou werken als ik de bobine zou verwisselen? of is dit anders uit te sluiten?
4 januari 2009 om 19:14 #17459539Even een update,
stappenmotor gereinigd met dieselbadje, geen resultaat
distributieriem was iets slap, deze gespannen. geen resultaat.iemand die nog ideeen heeft, laat maar komen…
6 januari 2009 om 13:31 #17459540Zit de tik bovin of onderin het blok?
7 januari 2009 om 18:39 #17459541Update, probleem gevonden!
heb met remmenreiniger alle flenzen bespoten en hoorde aan de rechter zijde van de lucht-inlaat een slurpend geluid.
Heb de lexmaul inlaatspruitstuk net eraf geschroefd en zie dat de pakking totaal verdraaid zit en over 4 cm helemaal geen pakking tussen blok en spruitstuk!!:oals ie weer loopt laat ik ´t weten
origineel gepost door StefanAscona1987
Zit de tik bovin of onderin het blok?dat kan ik er niet uithalen, ik heb ook al eens met een schroevendraaier geluisterd maar kon vanaf boven niet echte een oorsprong vinden.
ik heb nu de inlaatspruitstuk eraf liggen en wil de carterpan en kleppendeksel ook lichten daar deze olie lekken, heb jij enig idee welke controle´s ik kan doen op de motordelen en hoe?
(info blok:´t is een 2.0 SEH 8V van ´87 met 2.5Ton op teller)
update: spruitstuk pakking vervangen, het bokken is weg en motortje loopt een stuk pittiger, er zit wel nog steeds een hik in,met deze hik begon ie eerst te stotteren maar nu merk je dat ie effen inhoud, maar kan er wel weer normaal mee rijden. Grtz Helfire…
update, resultaat was goed voor een dag, motor trekt nu niet meer onderin, en vermogen lijkt steeds minder te worden.. lees verder … http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=579036#p579036
9 juli 2011 om 22:42 #17459542he heb ik ook gehad bij mijn e kadett B6 seh 130 pk bij mij lag aan het (stuurrelai) die zit bij de koelvleoistofpotje bij de accu, nr 28 en NR 58 van de stekker met proefleiding verbinden,en benzinpomp 1 minuut lopen laten,de hoeveelhijd moet dan 0,8 tot 1 liter zijn,doet die dat niet dan moet je deze vernieuwen. gr helmut , heb nu zelf een d kadett gte
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.