1x aanraken, 3x knipperen

Forumindex Forums Modellen Omega 1x aanraken, 3x knipperen

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241163
    GooneyBird
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 February 2010

      Je ziet soms op duurdere auto’s dat je de knipperlichthendel maar 1x hoeft aan te raken en dat de auto dan 3x een kant op knippert en dan weer uit springt. Mijn vader vroeg zich af of dit ook op een Omega te maken is, met bijvoorbeeld een knipperrelais uit zo’n auto. Mijns inziens kan ’t niet, aangezien je met de multi-timer en zo zit die dit volgens mij regelt, maar ik zit er wel eens naast met dat soort dingen.

      Kan dit?

      #17915975
      blue mystery
        Lid sinds:
        22 May 2011

        nou dit vroeg ik me dus ook al af voor de vectra b1 maar wou der geen topic over starten,
        dus ik lift ff met je mee.

        #17915974
        Astraman
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 July 2004

          Als je een hendel hebt uit een Astra H of een Vectra C dan zou je het kunnen maken. Alleen is een Omega nog niet voorzien van Canbus denk ik. De hendel genereert een signaaltje advh de stand die gekozen word, en je zou een stukje electronica moeten hebben die dat signaal opvangt dan weet hoe hij het knipperlicht moet aansturen.

          De enige manier die ik me kan bedenken is via een Arduino. Dat is een aansturingsapparaatje met een IC en die programmeer je op de computer. Wat je eigenlijk in dat programma verteld tegen dat ding is dat als hij bijvoorbeerd van de hendel signaal 01 ontvangt, wat staat voor 3x rechts, hij het rechter knipperlicht voor zeg maar 3sec van spanning voorziet waardoor hij 3x knippert. En als bijv signaal 04 ontvang, bijv gewoon linksaf, hij de spanning op het linker knipperlicht zet totdat je iets anders kiest of het stuur terug draait.

          Maar goed, klinkt heel makkelijk, en je moet eerst de hendel en de arduino hebben voor je weet of het uberhaupt werkt plus de uren en moeite. De hendel aansluiten ergens op (?) en daarvan een signaal opvangen wat normaal naar de boardcomputer van het Canbus systeem gaat en dat ontcijferen zodat je weet wat wat is. En dan het programma schrijven in C, waar je dan toevallig ook een beetje thuis in moet zijn. En als het eenmaal werkt alles nog een beetje inbouwen en fatsoenlijk wegwerken.

          #17915976
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Je zou een Vertrager moeten maken om dit werkend te krijgen, ook wel weer een die dit weer niet doet als je m gewoon uitzet..

            en euuhh duurdere auto’s hebben dit niet alleen hoor…

            Opel Astra-H / Vectra-C
            Mercedes Sprinters / Vito
            Diversen VW’s

            Willem

            #17915977
            Jack-omegax3.0xe
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 September 2007

              Je hoeft niet met electronica te klooien want die apparaatjes bestaal al geruime tijd.

              http://forum.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=24&t=20″ onclick=”window.open(this.href);return false;
              incl link naar de site.

              Gr Jack

              #17915978
              GooneyBird
              Deelnemer
                Lid sinds:
                11 February 2010

                Ok, cool, zo’n ding bestaat dus al. Dank je. :)

                Nu alleen dus nog zaak om uit te vinden waar ik ze kan kopen, aangezien de site die op het Omega-portal staat het niet doet… (En wat ’t kost, uiteraard)

                #17915979
                Jack-omegax3.0xe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 September 2007

                  Even aanmelden. Is een leuke omega site waar heel veel info te vinden is.

                  Gr Jack

                  #17915980
                  GooneyBird
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    11 February 2010

                    Het Omega-portal doet het, het is de site naar de shop die niet werkt. ;)

                    http://www.cxi-europe.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
                    Die dus.

                    #17915982
                    2e-c14nz
                      Lid sinds:
                      5 June 2009

                      weet niet of je er nog wat aan hebt:

                      http://www.comfortknipperlicht.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                      #17915981
                      Astraman
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 July 2004

                        Dat is wel een coole accessoire, haha, wel 50 euro……Heb ik nog een vraagje. Het knipperlicht van de Vectra C van mijn vader maakt in de auto, een ander geluid dan de mijne. Die in de Vectra is meer een electronisch geluid, en bij mij is dat echt een mechanisch geluid van een relais. Wat is het verschil??

                        #17915983
                        Jack-omegax3.0xe
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 September 2007

                          Dan zit er een geluids module die dat geluid maakt. Hebben meer nieuwe auto’s.

                          Als je bij de relais kast luistert hoor je wel het relais.

                          Gr Jack

                          #17915984
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Vectra C en een Relais???

                            Can-Bus, gat niet meer met relais…

                            Allemaal computer geregeld..

                            Dat is trouwens bij mijn Vrahctwagen ook wel geinig..

                            Als het alarm knipperlicht aanstaat met Contact uit, hoor je ook NIKS tikken, gewoon geluidloos knipperen…

                            Willem

                            Willem

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.