Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › 1.9 cdti (120pk) houdt kort in/ stottert
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 maart 2013 om 10:10 #17256137
Hoi allen,
heb dus met de vec een vervelend iets aan de hand… :hmmz
Als ik op het gemakje aan het rijden ben (ongeveer 80km/u) en dan een stoot gas geef valt eerst de motor terug en pakt dan weer aan. Is van vorige maand begonnen, heb motorisch niks veranderd ofzo.
En gisteren begon hij opeens op stationair heel onrustig te lopen, schommelen tussen 700 en 800 toeren… dacht wat krijgen we nu? Heb nog een stukje verder gereden tot bij de bakker en hem dan even nog is op stationair laten draaien, weer schommelen als een gek. Heb hem toen uitgezet en meteen weer gestart en het was weg. :shock:
Vandaag heb ik er nog niet mee gereden.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Is een maand of 2 nog uitgelezen zonder enige foutmelding.
alvast bedankt! :thumbup
Grtz Tijn
12 maart 2013 om 17:40 #18115899Ik heb dat gehad bij mijn VW.
Nadat ik de accu los had gehad was de gasklep van slag. Auto aan de klapdoos en opnieuw ingeleerd.
Ik weet bij god niet hoe het zit bij Opel maar veel verschil zal er denk ik niet zijn.12 maart 2013 om 18:06 #18115900Wanneer is je brandstoffilter voor ‘t laatst vervangen?
Ook ff uitlezen met de opcom of door de vod. Meten is weten.Groet jraaf
13 maart 2013 om 10:08 #18115901Hoi,
eerst en vooral bedankt voor de reacties!
Volgens het ohb is de brandstoffilter een 5000 km geleden vervangen, nu moet ik wel zeggen dat het precies is begonnen na het tanken aan een “witte pomp”, hoewel dit natuurlijk ook toeval kan zijn…
Laat hem binnenkort nog is uitlezen en dan post ik verder.
grtz Tijn
13 maart 2013 om 12:26 #18115902Ik heb dezelfde symptonen met mijn prehistorische 16D…
Ben zelf nu beland bij het vervangen van m’n verstuivers. Zelf vermoed ik een verstopping bij een van de verstuivers, maar weet alleen niet hoe dit precies in zijn werk gaat bij 1.9cdti’s.
Begint die van jou ook te hikken en stotteren en verlies in vermogen zodra het probleem voordoet?
Bij mij voelt ‘t alsof hij op 3 poten loopt zodra dit gebeurt en ik ‘m stationair laat draaien. En heel toevallig komt het probleem bij mij ook voor nadat ik een paar keren bij een witte pomp (tango) getankt heb… :???:
13 maart 2013 om 19:02 #18115903Dan zou ik eerst eens een diesel/injectie reiniger in de tank gooien.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.