1.6 8v astra lpg g3 inbouwen.

Forumindex Forums Modellen Astra 1.6 8v astra lpg g3 inbouwen.

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    astraTD

Had mijn station een langere tijd te koop maar liep niet echt soepel, wilde hem kwijt door de hoge brandstofverbruik in mijn ogen… Hoogste op 1 tank beurt is 440km geweest, schommel steeds tussen de 395/425km per tank… 1op10 voor een slome 8 klepper… Vorige motorblok het zelfde verbruikt.

Maar goed had al na paar keer na Opel/vectra/signum/omega /Mercedessen (c-klasse) gekeken op lpg G3 kost immers 22cent per liter is de inruil prijs voor mijn astra schrikbarend.
      Aangezien mijn astra 333.000 heeft gereden,en het motorblok 142.000km loont het zich wel voor mij om er een installatie te laten inbouwen, alleen twijfel tussen een gebruikte set van paar jaar oud of geheel nieuw voor 1650,- all in.
      Als ik voor een andere jongere auto wil gaan kijken ben ik ook meer als 2000,- kwijt en dan de vraag wat voor een rommel koop je dan… Nu weet ik wat ik heb aan mijn LOW astraatje.

Wegenbelasting op lpg g3 is 25,- extra per maand en dus met 1x tanken heb ik al 30,- verdiend… Ook al rij ik geen 5000km per jaar zou ik nog goedkoper kunnen rijden, natuurlijk als ik de stap neem voor op gas te rijden zal ik meer met de astra gaan rijden als met mijn Hobby Dodge wat ook op gas rijd.

Heeft er iemand van jullie ervaring met een 1.6 8v op lpg wat achteraf is ingebouwd??

asconahobbyist
      Deelnemer

Je moet best wat rijden wil je de 1650 euro eruit halen die je moet investeren,voor dat geld is ook een complete astra op gas te koop in goede staat.
        Ik heb een 16 8 klepper op gas uit 2000,luxe pearl uitvoering,wel veel km’s gelopen,vermoedelijk richting de 5 ton,gekocht met slechte motor en bak voor 350 euro,motor en bak gekocht voor 150 euro samen (140.000 km) meteen bij het wisselen van motor en bak de koppeling en distributie meegepakt,all in heeft de auto me 800 euro gekost en rij nu al vanaf september nagenoeg probleemloos (nu reeds 12.000 km gereden).Zou deze investering niet doen als je de km’s niet rijdt (overigens rijdt mijn astra op gas rond de 1 op 12,1 op 10 op benzine voor de jouwe vindt ik erg veel,dan moet je aardig planken)

Corsa_GSi
        Deelnemer

Weet niet hoe je aan 25 euro per maand erbij komt als je lpg g3 gaat rijden?
          Mijn astra (1060kg) ging van 44 naar 58 euro per maand.
          Met 1 tankbeurt per maand heb je dat verschil eruit.

Echter je moet dan nog wel je inbouw / installatie terug gaan verdienen.
          En meestal schrijf je dat af in 5 jaar.

Er zijn trouwens genoeg sites die voor jouw het omslagpunt kunnen berekenen.

http://www.wegenbelasting.net/” onclick=”window.open(this.href);return false;
          http://lpg-g3-autogas.nl/omslagpunt.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
          http://www.omslagpuntberekening.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Rob-Epe
          Deelnemer

Vind het nogal wat… 1 op 10 met een 1.6 8v.
            Reed met mn oude G z16se 1 op 14 (7 op 100km).
            En de vrouw 1 op 12,5 (8 op 100km).

Met 1 op 10 heb je dan wel een hele zware voet… vlot opschakelen, en als je cruisecontrol hebt dit ook gebruiken, en met vooral niet scheuren behaal je veel meer winst.

Weinig km’s per jaar is lpg niet intressant…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.