09′ Astra H GTC (1.6)

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik 09′ Astra H GTC (1.6)

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18352513
    06STi-09Gtc
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 January 2018

      Hallo allemaal,

      Bij deze kom ik me even voorstellen. Ik ben Thierry afkomstig uit belgië en sedert vorig jaar eigenaar van een Astra H gtc 1.6 van 2009 (Z16XER).
      Heb deze gekocht als daily aangezien ik nog een 2de wagen heb die langs de kant staat met motorproblemen en dat een langetermijnproject zal worden (2006 impreza STi)

      Kort na de aankoop:

      [img]https://i.imgur.com/pBrb3iPl.jpg[/img]

      De astra heb ik gekocht met 103k op de teller en deze al redelijk wat tlc gegeven in de loop van het jaar.. hij leek niet echt slecht onderhouden maar ook niet echt goed :negative: . Ondertussen (zelf) al meerdere oliewissels gedaan,nieuwe d-riem+waterpomp+rollen,alle filters vervangen,kleppendekseldichting vervangen,VVT solenoids ontdaan van de filters,”nieuwe” velgen gemonteerd,nieuwe schijven en blokken rondom (Ate ceramic),gewicht op steekas rechts geplaatst wegens onbalans,bumpstops van de veren achteraan vervangen,lampjes vervangen en heeeel wat kuiswerk aan binnen en buitenkant (ben hobby detailer en deels voor mijn werk ook) koplampen zijn geschuurd en gepolijst geweest daar de uv coating begon af te breken aan de bovenkant,Insignia ruitensproeiers gestoken,leder sportstuur op ebay gekocht en geplaatst,led plaatverlichting die hopelijk net niet te fel is want wil geen “tjoening” look,Philips whitevision H7 lampjes,Opc line en gtc badges verwijderd, OEM Uitlaatdemper met sierstuk geplaatst ipv eentje die naar benden is gericht.en wss nog zaken die ik vergeet ;)

      Alsook net mijn ebay op-com binnen gekregen en check control en speed-lock geactiveerd. Waarom die check control niet standaard aanstaat is me raadsel …waarom zou je dat nu niet aanzetten als de wagen canbus heeft  :unsure:

      To do:

      -Aircocompressor dient nog voorzien te worden van nieuwe magneetkoppeling en poulie daar deze veel lawaai maakt en ik vermoed dat dit de oorzaak is.
      -Pioneer headunit uit mijn sub in de astra plaatsen want ben het kotsbeu van cd’s te branden en aux is te omslachtig telkens.
      -Sport knop na inbouwen ( knop gekocht op ebay en is onderweg) maar vrees dat mijn IPC niet omkan met de sportknop dus mss later nog occasie IPC die wel geschikt is monteren … dit moet ik nog even goed bestuderen. De gasrespons in de astra is gewoon afschuwelijk en dit moet gefixed worden.
      -Had graag een CID scherm gehad maar denk dat ik dit idee ga opbergen tenzij ik er echt goedkoop eentje op de kop kan tikken. Heb nu een GID dus is niet het slechtste ook wat ze in de astra gestoken hebben.
      -Ebay achteruitrijcamera op plaats van plaatverlichting. Deze ligt al klaar en wacht op het plaatsen van mijn pioneer HU (AVH 3300BT …al wat ouder maar heeft SD,videoscherm etc dus is meer dan voldoende)
      -Grote deuk in bestuurdersdeur laten fixen
      -Automatisch dimmende binnenspiegel ofwel ramen tinten achteraan …

      Hoe hij er nu bijstaat:

      [img]https://i.imgur.com/NNi3XUul.jpg[/img]

      Anyway heb er tot nu al goed met doorgereden (ben er stuk minder zuinig op dan mijn subaru hoe raar het ook mag klinken) en pakweg 25.000km opgezet en nog geen problemen mee gehad eigenlijk dus best wel tevreden van de astra :good:

      Mocht hier ergens de mogelijkheid bestaan om een “dagboek/eigen topic over mijn astra en alles wat ik er aan doe” aan te maken zal ik dat zeker doen. Alsook proberen helpen in de how-to sectie want heb al enorm veel zaken bijgeleerd op allerlei fora.

      Dat is het zowat :)

       

       

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.