Reageer op: verbruik 1.2 130pk 8 traps automaat

Forumindex Forums Modellen Grandland X verbruik 1.2 130pk 8 traps automaat Reageer op: verbruik 1.2 130pk 8 traps automaat

Hans GLX
Participant
  • Topics 7
  • Reacties 273

Ja en de bandenmaat speelt ook nog mee. Helaas heb ik nu de standaard velgen ipv de mooie multispaak velgen die ik op mijn model 2019 had. Ik bestelde dezelfde auto maar dan automaat. Nog niet wetende dat het model 2020 standaard niet meer met de mooie velgen geleverd werd ivm de uitstoot en geen dubbele bodem meer maar wel 1 agr stoel. Ach ja er zijn ergere dingen maar wel vandaag na 250 km de 6 liter gehaald met gemiddeld 110 km/u. Dus dat zijn mooie cijfers. 👍

Dat laatste is zeker netjes. En wat je zegt, is zeker een belangrijke factor. Hoe groter de velgen, en hoe breder de banden( = meer rolweerstand) hoe hoger het verbruik. Kon je bij aflevering niet in gesprek, over een kleine bijdrage, toen je ontdekte dat er andere velgen onder zaten, als jij dacht?? De standaard velgen zijn wel het beste in het verbruik, en bieden meer comfort dan grotere velgen. Daarom heb ik afgezien van de 19″  die ik wél de mooiste vind. Dan word de auto wat meer bonkerig. Hoe lager/platter de band op de velg, hoe minder veercomfort.