Reageer op: verbruik 1.2 130pk 8 traps automaat

Forumindex Forums Modellen Grandland X verbruik 1.2 130pk 8 traps automaat Reageer op: verbruik 1.2 130pk 8 traps automaat

#18374507
Hans GLX
Deelnemer
    Lid sinds:
    19 May 2018

    [quote quote=18374506]<p style=”text-align: center;”>Het verbruik verschil heeft met veel factoren te maken. En te zware voet en rijstijl, een automaat zijn verbruik is hoger dan een handgeschakelde, het stroomverbruik en de airco, de verschillende soorten asfalt op de weg, zelfs de wind speelt een rol. Ook zoals benzine soorten en diesel. Je bent zuiniger met benzine 98 dan de goedkopere 95. Bij diesel gebruiken ze adictieven. Daarom tank diesel bij een bekende pomp en niet aan een witte pomp. Is ook beter voor de levensduur van de motor.</p>[/quote]

    Inderdaad, zelfs de juiste bandenspanning speelt een rol. Geen ramen open. Net zoals je zegt, alle stroombronnen, airco, stuur en stoelverwarming, ruitenwissers, noem maar op. De belading van de auto. Buitentemperatuur, windsnelheid en windrichting, nat of droog wegdek. En misschien, heel misschien is Ron 98 zuiniger dan Ron 95. Maar bij mij maakte het weinig verschil hoor. Maar ik wil het beste voor de auto, dus vandaar tank ik de beste benzine die voorhanden is.