Reageer op: verbruik 1.2 130pk 8 traps automaat

Forumindex Forums Modellen Grandland X verbruik 1.2 130pk 8 traps automaat Reageer op: verbruik 1.2 130pk 8 traps automaat

#18374245
Hans GLX
Deelnemer
    Lid sinds:
    19 May 2018

    @Quadrijder 2,  Het zuinig rijden met de Grandland X, hangt zéker van verschillende factoren af. De kracht van zuinig rijden, zit het meest in je rechtervoet. Er zijn er die mopperen, wanneer ze met de Opel rijden als met een Posche of BMW, dan is het toch logisch dat een 3 cilinder 1.2 meer gaat verbruiken? De auto weegt bijna 1400 kg! Maar bij een bewust kalme rijstijl, zal je zien dat hij best zuinig is. Met de Mokka Cosmo 1.4T automaat die ik hiervoor had, had ik een hoger verbruik. En wat is er mis met 100 km/u? Dat is toch prima zowel voor het milieu, als voor je knip? (…en je hartslag)


    @kiekeboeboe
    ,  Ik tankte voorheen altijd Shell V-power, maar na mijn verhuizing ga ik niet extra een Shell pomp opzoeken. We hebben hier een Total pomp, waar ik geen euro 95 tank (E10) maar Excellium 98. Is eigenlijk hetzelfde als V-power, maar dan goedkoper. (mooie meevaller) En een stuk duurder? We praten over misschien € 0.10 cent de liter. Dat is pakweg op 40 liter per tankbeurt, een € 4,- Dus waar gaat het dan over? Om het behoud van de motor toch? Als ik jouw was, zou ik voortaan gewoon de betere benzine nemen.

    Zelf heb ik ook nog een scooter met blauw kenteken. Daar tank ik altijd de duurdere benzine mee, want zo,n klein motortje is extra gevoelig. Daar word door de leveranciers van scooters, de euro 95 (E10) ten zeerste afgeraden.