Reageer op: Motormanagement lampje Opel Astra h 1.6 2005

Forumindex Forums Modellen Astra Motormanagement lampje Opel Astra h 1.6 2005 Reageer op: Motormanagement lampje Opel Astra h 1.6 2005

#18370680
jelleauke
Deelnemer
    Lid sinds:
    19 February 2016

    Beetje oude topic, maar lees altijd graag mee. Ik heb zelf ook een opel astra h station met en z16xe motor als ik het goed heb :scratch:

    Feesten mee beleeft, maar wel een fijne auto om te rijden.

    Wat dhalid omschrijft heb ik ook gehad….

    • Bobinebank vervangen
    • Bougies vervangen
    • Aantal erg leuke onderzoeken(voor de kas van de autogarage)

    Uit eindelijk zelf ook via internet gekomen op de egr, maar niet op de klep maar op de egr kanalen. Die zaten helemaal vol en nog steeds elk jaar ongeveer kan ik ze laten schoonmaken. Ik merk het aan de auto dat ie schokkend op begint te trekken.

    Nu net weer storing. Kanalen laten reinigen en bleek het de klep te zijn. Toen hebben ze de de egr afgedopt(plaatje voor de inlaat), maar dat is bij deze auto niet zo’n goed idee schijnt. Motor reageert daar dusdanig gek op dat alles na een tijdje in de noodstand vliegt en je 50 richting huis kan.. de egr moet bij deze motoren ook uitgeprogrameerd worden, alleen is bij types rond 2005 dit niet mogelijk omdat ze niet goed in de computer kunnen komen zonder alles om te bouwen.

    Dus plaatje er weer tussen uit en nieuwe  egr klep geplaatst, kanalen waren net schoon en nu blijkt de motor door alles nog maar op 3 cilinders te lopen. Dus dat kan betekenen dat of er door het plaatje erg veel vuil ipv in de egr in de cilinders is gaan zitten of ik een lekke kop heb en dus compressie verlies.

    Maar het belangrijkste probleem is, dat deze motoren en volgens de garage de meeste nieuwe auto’s, fabrieksaf ruimte hebben op de cilinders, waardoor de auto naar verloop van tijd meer olie gaat zuipen, waardoor de uitlaatgassen vet worden en dus de egr en alles in de motor vol gaat zitten met aangekoekte troep.

    Dus als serieuse tip, mocht je die vage storingen krijgen trek de egr kanalen en de klep eens vrij en maak dit schoon.

    En zet dan de auto te koop nu die nog rijdt :cry: