Reageer op: Agila van 2010 kleppenstellen

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Agila van 2010 kleppenstellen Reageer op: Agila van 2010 kleppenstellen

#18366138
Ronny530
Deelnemer
    Lid sinds:
    13 February 2019

    Als de klepspeling aan de hand van schijfjes wordt bepaald dan zijn die er in verschillende diktes. Wellicht is er speciaal gereedschap nodig om de schijfjes te kunnen vervangen en daarbij is vooraf niet te bepalen welke dikte noodzakelijk is. Dit is een klus die ik aan de garage zou toevertrouwen omdat er nogal wat rekenwerk bij komt kijken en doordat niet elke klep dezelfde klepspeling heeft zijn bij garage de meest gangbare diktes op voorraad. De materiaal kosten zullen niet bijster groot zijn maar een monteur is er wel even zoet mee. Ik heb ooit een Saab 900 gehad die op gas had gelopen maar uit kosten overweging de gas installatie uit laten bouwen. De motor liep voor mijn gevoel redelijk goed maar de prestaties waren minder dan ik verwacht had, ik heb het niet zo op dealer garages maar toch de Saab weggebracht en toen de Saab na het kleppen stellen netjes voor me uit de garage werd gereden hoorde ik aan het geluid van de motor al dat die er weer plezier in had en veel beter presteerde terwijl ik dacht dat de motor toch redelijk goed liep.