Reageer op: Bandenspanning controlesysteem

Forumindex Forums Modellen Grandland X Bandenspanning controlesysteem Reageer op: Bandenspanning controlesysteem

#18365884
quandor
Deelnemer
    Lid sinds:
    14 November 2017

    Daar ben ik het een beetje mee oneens. In mijn vorige Opel zat een ‘realtime’ bandenspanningssysteem. Een druk op de knop en ik kreeg per band de druk te zien. Zo wist ik ook wanneer ik bij moest gaan pompen.

    In de Grandland krijg je uitsluitend een waarschuwing als het spanningsverlies in een band opeens te hoog is. Lees : als de band dus lek is. Dan ben je, zeker op de snelweg, al de ‘sigaar’, want tegen de tijd dat je stilstaat is de band ‘verbrand’. = is mij overkomen. Slechts enkele honderden meters gereden (tot afremmen op de vluchtstrook)  met een lekke band, maar de verbrandingssporen waren reeds zichtbaar (zo bleek bij Profile Tire Centre). Gevolg : band moest vervangen worden.

    Leuk dat ‘plotselinge bandenspanningsverliessysteem’ in de Grandland, maar praktisch gezien heb je er (buiten de bebouwde kom) geen tierelier aan, ic. de betreffende band is binnen enkele honderden meters reeds ‘verbrand’ en dient dan vervangen te worden. Binnen de bebouwde kom heb je nog een kansje om de band te redden.