Reageer op: Astra K ervaring topic

Forumindex Forums Modellen Astra Astra K ervaring topic Reageer op: Astra K ervaring topic

#18365552
pjotter
Deelnemer
    Lid sinds:
    21 November 2013

    [quote quote=18362020]Intussen problemen met CarPlay. Er verscheen af en toe een compleet zwart scherm. We hebben kunnen achterhalen dat 1x dat gebeurde bij het gebruik van Spotify en 2x vlak achter elkaar bij het ontvangen van een foto via WhatsApp. Het lijkt er op dat de computer e.e.a. even niet aankan met verwerken. Even later ging het scherm weer gewoon aan. De reparerende dealer gaat er achter aan; wij zetten voorlopig de WhatsAppvertoning via CarPlay uit.

    Verder hebben we een groot probleem kunnen vaststellen bij de boordcomputer, die de fouten en storingen moet registreren. Er staan bij mij vanaf het begin al 2 fouten in, die maar niet opgelost worden. Opel Nederland heeft nu aangegeven dat deze storingen maar genegeerd moeten worden :-( Dan kon je zelf zien dat er de motor van de ruitensproeier niet werkte en dat het navigatiescherm knipperde en strepen gaf. Deze beiden stonden dus NIET in de boordcomputer. En dan nog een aantal andere storingen, w.o. bij het openen van portiersloten, die niet in de computer stonden, maar na het vervangen van de module wel verholpen waren. En natuurlijk begonnen we met een defecte BCM en OnStarmodule, dat alleen uitgelezen kon worden bij de ETAC.

    Dan is het logisch dat de verkopende dealer mijn klachten niet serieus kon nemen, als je er ALLEEN van uitgaat dat “er geen storingen zijn uitgelezen”. Mijn reparerende dealer deed een stap verder en verving een hele hoop (naast al het bovengenoemde ook nog een trekhaakmodule). Maar de belangrijkste reparatie was het vervangen van de accu. De verkopende dealer gaf mij de schuld dat ik teveel korte stukjes reed, maar de reparerende dealer riep al vanaf het begin, toen mijn auto gekke meldingen gaf, “gekke meldingen , is accu vervangen”. En hij had gelijk…. (fout accu stond ook niet in de logboeken)

    Kan het ook een voedings probleem ? zijn dat je USB te weinig stroom levert waardoor de verbinding onder uitgaat las dat je ook van die split kabels hebt zodat je de
    usb voeding uit een andere bron haalt als de verbinding in je console v mirror link