Reageer op: Vectra c 2004. 2.2 dti valt soms uit

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra c 2004. 2.2 dti valt soms uit Reageer op: Vectra c 2004. 2.2 dti valt soms uit

Janneman@41
Participant
  • Topics 2
  • Reacties 5

Update:

Diverse onderdelen zijn onderweg via een webshop. Scheelt een hoop knaken ten opzichte van de normale dealers. Diverse vacuumslangetjes en aansluitingen vervangen. Nul effect. Wat me nu is opgevallen is dat wanneer ik als een bejaarde rij (no offence) het probleem zich niet of slechts 1 x voordoet per 150km. Maar zodra ik hem een beetje laat doorwerken is het weer raak. Normaal is stoppen.. motor uit en weer starten voldoende om de zaak op te lossen. Maar vandaag hielp dat niet.. herstarten en gelijk weer in de storing.. alsof hij geen lucht krijgt.. na diverse pogingen even de klep open gezet.. contact was uit, maar ik hoorde wat zoemen. Met luisterend oor kwam ik uit bij de vacuum actuator van de wervelkleppen.. slangetje even los… zoemen gelijk verdwenen.. starten en lopen als een zonnetje.. ik heb thuis het hele vacuum werk gecontroleerd. Systeem is absoluut vacuum. Het enige dat ik nu kan verzinnen.. is dat mijn wervelkleppen op een of andere manier blijven hangen. Gaat dus een vieze handen klusje worden. Als dat de oplossing is, zal ik het zeker even laten weten.