Reageer op: OP-COM

Forumindex Forums Overige Op-Com OP-COM Reageer op: OP-COM

#18365310
p029351
Deelnemer
    Lid sinds:
    22 March 2018

    Inmiddels heb ik de interface uit China binnen; het is een interface met een cd’tje en verder niks ook geen uitleg !

    Kosten waren 18,95 via Aliexperss

    Ik had besteld de firmware versie 1.99 dan heb ik de nieuwste ! maar geleverd de firmware versie 1.64 !! ok op de laptop software van een forum lid geïnstalleerd versie 120309A en de interface aangesloten en deze werd herkend door Windows 10 en was klaar voor gebruik ! maar geen drivers werden er geïnstalleerd !

    De drivers heb ik handmatig via allerlei omwegen moeten installeren en was uiteindelijk gelukt; op-com gestart en laten zoeken naar de interface en ja deze werd herkend met de firmware versie 1.64 ok dus we gaan de Opel Mokka bj 2015 eens ff uitlezen hopla heel het spul in de auto interface in de OBD en pc aan contact aan en klik op diagnose dat duurt een tijdje tja want er zit natuurlijk heel veel in die ECU dus dat moet ff geduld hebben !!

    Maar na een kwartier vond ik het toch wel vreemd dus stoppen nog eens proberen en nog eens en nog eens en nog eens en verrekt hij heeft mijn VIN nummer gevonden zo das wat niet te geloven hier kan ik wat mee !! maar verder niks nada noppes !!

    Het is niet betrouwbaar het werkt de ene keer voor de helft maar 9 van de 10 keer helemaal niet daarbij loop je nog een risico dat je heel je ECU vernacheld en dan ben je verder van huis !

    Mensen begin er niet aan het is gewoon klotezooi uit china wat misschien werk voor oudere type Opels maar niet voor de nieuwere.

    Daar komt nog bij ik heb het cd’tje wat er bij geleverd wordt gescand op virussen en malware ect en ja hoor 6 stuks gevonden waaronder Trojaans !!

    Ik ben er klaar mee alles heb ik nu aangesloten in de prullenbak en daar werkt het ook al niet ??

    Ben nu bezig met zoek tocht naar een officieel apparaat genaamd ICARSOFT je hebt deze speciaal voor Opel maar ook universeel en zijn zeker betaalbaar vanaf 160 a  260 euro helaas niet op je pc maar wel via het apparaat TTF scherm.