Reageer op: Diep geluid vanaf 2800 toeren Astra G Coupé 2.2

Forumindex Forums Modellen Astra Diep geluid vanaf 2800 toeren Astra G Coupé 2.2 Reageer op: Diep geluid vanaf 2800 toeren Astra G Coupé 2.2

#18365306
Cupra 6K2
Deelnemer
    Lid sinds:
    17 May 2017

    @Opeltje17, bedankt voor je reactie! Heb je hier ook pas last van vanaf een bepaald toerental? Ik vind het nogal vreemd dat dit pas vanaf een bepaald toerental komt opzetten. Als ik accelereer heb ik het idee dat vanaf 3500 er iets in de motor gebeurd waardoor ik dan meer power beschikbaar heb dan voor de 3500 toeren. Dit verklaart ook niet waarom de brom al begint bij 2700. De brom blijft constant vanaf 2700 dus resonantie lijkt me ook niet direct de oorzaak. Zou het dan toch een gaatje in de uitlaat kunnen zijn die pas lucht lekt als er veel druk op komt te staan? Verklaart dit ook dat het geluid veel beter hoorbaar is in de 5de en 4de versnelling dan een lagere versnelling?

    Ik heb nog een nieuw filmpje gemaakt, waarbij ik in de 4 en de 5 met een constante acceleratie heb gereden waarbij het punt van de brom nog duidelijker hoorbaar is in vergelijking tot het eerste filmpje. Dit is het nieuwe filmpje! Ook hierbij afspelen via koptelefoon, oortjes of goede geluidsinstallatie om de diepe toon te kunnen horen. Als iemand nog een suggestie heeft wat de oorzaak zou kunnen zijn of waar ik het beste mee kan beginnen met zoeken hoor ik dat graag! :)

    Groeten, Casper