Reageer op: Gas los, momentaal verbruik gaat niet terug naar 0.0

Forumindex Forums Modellen Insignia Gas los, momentaal verbruik gaat niet terug naar 0.0 Reageer op: Gas los, momentaal verbruik gaat niet terug naar 0.0

Insigniauser
Participant
  • Topics 5
  • Reacties 45

Update voor mensen die dezelfde problemen hebben i.c.m. steeds terugkerende storing m.b.t. StabiliTrack en/ of de melding met steeksleutel “Voertuig dringend onderhoud”.

Er schijnt een ECU update te zijn die de problemen met de StabiliTrack oplossen (toerental wielsensoren onlogisch). Bij mijn auto is deze update erop gezet i.v.m. het verbruik (nieuwe kenvelden en ECU update voor electronisch gaspedaal en gasklep respons), maar zijn de problemen die eens in de zoveel tijd opspeelde met de melding StabiliTrack of het befaamde steeksleutel en “Voertuig dringend onderhoud” meldingen ook  verdwenen. Helaas nog geen verbeteringen m.b.t. het verbruik. Dit laatste ga ik monitoren gedurende het jaar en wanneer ik een keer flink over de Autobahn heb gereden of het dan verbeterd. Men gaf het advies om eens een flinke rit te maken (iets wat ik naar mijn idee al doe i.v.m. woon-werk verkeer) om zo e.e.a. “schoon” te rijden.