Reageer op: Opel Astra H uit 2008 – Onderhoud (remmen voor en achter vervangen + overige)

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra H uit 2008 – Onderhoud (remmen voor en achter vervangen + overige) Reageer op: Opel Astra H uit 2008 – Onderhoud (remmen voor en achter vervangen + overige)

#18364712
Vjenne
Deelnemer
    Lid sinds:
    23 October 2012

    Ik heb nog even verder gezocht en moet inderdaad wel de remmen zijn als ik onderstaande zo lees:

    De akoestische slijtagewaarschuwing bestaat uit een metalen plaatje dat op het buitenste remblok van de voorwielen is gemonteerd. Dit plaatje komt op een gegeven ogenblik in contact met de remschijf, zodra de dikte van de voering kleiner is dan 3 mm. Het plaatje veroorzaakt een krassend of soms zelfs gillend geluid, wat de bestuurder erop attent maakt dat de remblokken moeten worden vervangen

    Kan iemand mij nog aangeven voor welk merk ik moet gaan?

    Tevens zie ik dat de diameter (mm) van de remschijven voor er in 280 en 308 mm zijn en de achterremschijven er in 264 en 240 mm zijn. Daarnaast in massief en geventileerd. Hoe weet ik welke maat en type ik moet hebben? Online kenteken invoeren geven deze maten voor de voor en achteras weer, dus je moet zelf een keuze maken.