Reageer op: Tekening kickdownkabel C3.0SE AW71L

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Tekening kickdownkabel C3.0SE AW71L Reageer op: Tekening kickdownkabel C3.0SE AW71L

#18364421
Massa Wietjen
Deelnemer
    Lid sinds:
    5 October 2011

    Ik rij vanaf 2011 met een c30se met een ar35 automaat in mijn A1 Monza en vind het een prima samenspel. Het inbouwen valt mee, maar het uitlijnen van de aandrijflijn is wel een dingetje. Het is mij goed gelukt. Ook ik heb mij in het verleden verdiept in het snelheidspuls signaal en inderdaad de motronic krijgt dit signaal ook. Ik heb proef ondervindelijk met en zonder pulssignaal gereden en kon geen verschil merken. Het verhaal wat GSE verteld is heel aannemelijk. Wellicht dat het nog nodig is voor de cruise control maar dat kan ik niet onderbouwen. De ar 35 bak heeft een eigen snelheids pulsgever op de uitgaande as. Hier heb ik een aardig tijdje mee lopen stoeien. Mijn ar35 automaat pakt de lock up niet en heb altijd gedacht dat dat door de pulsgever kwam. In een topic van Ghanz over snelheidpulsgevers heeft het mij weer aan het denken gezet en na wat schema gepluis kwam ik erachter dat de ar35 een signaal van de remlicht schakelaar nodig heeft. De B senator heeft een remlichtschakelaar met 2 schakelaars, 1 no en 1 nc. De nc (normaly closed) gaat naar de automaat computer. Deze heb ik onlangs aangesloten en waarrempel na 7 jaar werkt eindelijk de lockup.

     

    Ik vraag mij alleen af Kywieman of je klemnummer 21 of 42 van de motronic aan massa moet leggen of niet. Volgens mij vertel de de computer hiermee dat het een automaat is of manueel. Deze vind je in het schema bij zoekbalk nummer 842 en 844. Zelf denk ik dat je hem op manueel moet zetten omdat je er geen ar35 achter hebt.