Reageer op: Wie rijdt welke kadett

Forumindex Forums Modellen Kadett Wie rijdt welke kadett Reageer op: Wie rijdt welke kadett

Raluph
Deelnemer

Hey,

Ben nog 17 maar gister heb ik mijn eerste auto gekocht :D

Het is een Kadett E LS uit 86 met een 1.2sc motor.
    Hij is helemaal origineel en heeft nog maar 61.000km gelopen. Het interieur is in Top staat en geen roest op de spatbordranden en dorpels te vinden. Ook ligt er nog het originele gereedschap in om een wiel te verwisselen en de originele radio zit er ook nog in. Dus hij is helemaal origineel!

Ons pap is al 25 jaar opel monteur dus mijn auto is in goede handen. De mede monteurs van ons pap
    zeggen dat ze maar weinig kadettjes hadden gezien in zo’n goede staat voor zijn leeftijd. En hij is nog door de poetser gepoleist en in de was gezet en die zei ook dat hij er van binnen en ook van buiten er super uitzag. Helaas heeft hij ook een beetje schade. Een gek heeft ooit met een hamertje of iets een paar keer op de motorkap geslagen. Dus er zitten nu 4 putten in de motorkap. En op de bestuurders deur zit onderaan een zwarte streep. Ooit langs een laag paaltje gereden ofzo iets. Maarja hij is nie nieuw hè ;)

Op de terugweg, nadat we de kadett gekocht hadden bij een collega van ons pap hadden we allebij een glimlach van oor tot oor. Ik omdat het mijn eerste auto is en ons pap omdat we zelf 15 jaar geleden ook een Kadett hebben gehad. En omdat het een tijd geleden was dat hij zelf in een Kadett gereden had.

Ik laat hem schorsen en in september zal ie weer op de weg komen (dan hoop ik dat ik mijn rijbewijs heb) want dan is ie 25 jaar. Scheelt me een hoop wegenbelasting. Hij staat droog in een garage.

Dus het is back to basic, en wat er niet op zit kan ook niet kapot gaan hè ;)
    (zal er nie heel veel moeite mee hebben, want mijn ouders hebben een opel vectra a 2.0 8v uit eind 94 ( met een ton op de klok))

Ik zal binnenkort wel foto’s laten zien. Dan kunnen jullie je oordeel er ook over geven.

Groeten,
    Ralph