Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 november 2013 om 22:27 #17261980
Hallo
Hoe zat t nou ook alweer kon je nu een x18xe1 onderblock zo op een x16xe schroeve zonder aanpassinge?? Dus onderblok eronder,blok in elkaar zette ,starte en rijde??
Gr
18 november 2013 om 22:28 #18193447Dat kan inderdaad zonder aanpassingen.
18 november 2013 om 22:28 #18193448Of hele kleine mischien met carterontluchtingspijp en dat soort dingetjes.
18 november 2013 om 23:04 #18193449Bij axel hebben we het 1.6 onderblok gebruikt.
Omdat we oa zaten met het omkeuren bij de rdw (destijds duur vanwege bouwjaar auto) maar er was nog een reden. Kom er alleen ff niet op.Axel heeft destijds veel research gedaan, dat hebben we allemaal op een stapel gegooid en bekeken wat de mooiste oplossing was.
Misschien dat ax hier nog ff wil reageren. Hihi18 november 2013 om 23:15 #18193450carter is dieper en aanzuigbuis van de oliepomp is langer bij de x18xe1.
19 november 2013 om 05:06 #18193451Hier even op inhaaken waarom zou je dit willen ?
Want heb zelf ook een x16xel
Verstuurd van mijn HTC One SV met Tapatalk
19 november 2013 om 06:00 #18193452Meer koppel en vermogen.
19 november 2013 om 08:25 #18193453De carteronluchting is anders, gaat via de carterpan een kanaal door het blok heen. De koppakking is ook anders. Misschien gaat het wel door gewoon een 1.6 pakking te gebruiken, maar dan moet je wel een oplossing zoeken voor je carterdruk.
19 november 2013 om 08:27 #18193454Wat haasje zegt, de olie aanzuigbuis hebben wij moeten inkorten. Dus gebruik je het 1.8 onderblok, spruitstuk en carterontluchting aanpassen.
19 november 2013 om 09:37 #18193455Wat ik heb gedaan bij een door mij omgebouwde 1.6 naar 1.8 is het onderblok + carterpan aanzuigbuis enz van de 1.8 gebruikt. En de kop van de 1.6. Ik heb een koppakking van de Z18XE gebruikt, geen idee of deze verschilt met die van een X18XE1. Voor de carterontluchting heb ik de pijp van de 1.6 gepakt, de flens zit aan een flauwe bocht, Deze heb ik gebogen tot 90 graden. Zodat deze haaks op het onderblok komt te staan. Vervolgens heb ik op de plek waar de orginele uitkwam van de 1.6 ongeveer. Meen iets lager de flens afgetekend en uitgefreest en draad getapt. Dan kun je hier gewoon de carterontluchting van de 1.6 kop op gebruiken.
19 november 2013 om 12:02 #18193456Waarom deze vraag was omdat mijn (onder) blok vast zat!
heb deze een paar keer proberen aan te slepen,koppeling omhoog laten komen maar gleed gewoon door de straat heen,nu vandaag bougies eruit gedraaid,gestart (spoot er keiveel water uit) dus koppakking lek,maar heb ooit wel is gehoord dat je drijfstangen dan nu ook krom zijn of zou dat wel mee vallen???
19 november 2013 om 12:51 #18193458Waterslag geeft vaak het blok wel een flinke opduvel….
19 november 2013 om 14:40 #18193459de kans is groot dat de boel krom is.
je krukas kon niet meer rond gaan en je hebt nog wel start pogingen ondernomen.
je hebt een 16v dus je kunt relatie makkelijk meten.
zet de krukas op zijn merk teken voor bpd.
laat een staaf zakken in het boegie gat en markeer de diepte.
de buitenste zuigers moeten gelijk zijn.
meet nu de middelste zuigers deze zullen odp staan
beide moeten weer gelijk zijn19 november 2013 om 16:30 #18193460Wat voor koppakking heb je gebruikt als ik mag vragen?
19 november 2013 om 16:45 #18193461Het antwoord op jou vraag is dus nee.
19 november 2013 om 18:23 #18193462of is je orginele blok stuk en wil je nu ombouwen naar 1.8?
als je motorcode wijzigt moet je naar de rdw dus een 1.6 onderblok gebruiken en je motorcode blijft gelijk;)
19 november 2013 om 19:35 #1819344619 november 2013 om 19:36 #18193463mijn koppakking lag ertussenuit vandaag dus geconstateerd!
Kwam maandag thuis en wou de auto starten deed niks
auto ervoor met sleepkabel paar keer koppeling op laten komen niks,sleeptte alleen maar over straat met me voorwielenVandaag na een tip van me neef:
Bougies (Alle 4) eruit gedraaid en verrek hij ging rond en r spoot onderhand een hele emmer water uit
na gelezen te hebben dat ik wss een kromme drijfstang had van het starten,bougies er weer in gedraaid en gestart (en hij liep) even kwartiertje laten lopen, geen gekke geluiden te horen!Dus nu :
nieuwe koppakkingset (kopbouten,kleppendekselpakkking,koppakking)besteld
distributieriem
bougies
oliehoop dat het hierna opgelost is?
moet ik hem nu wel of niet laten vlakken??
mijn neef gaf me een tip om met een lineaal over me blok heen te gaan maar vind dat niet zo betrouwbaar,wil niet straks weer heel me blok uit elkaar trekkenbtw heeft er iemand misschien een momentsleutel te leen in omg. kaatsheuvel,heb hem maar 1 keer nodig en om daarvoor 150 euro uit te geven :vertag
en met hoeveel nm moet ik de kopbouten aandraaien??plaatje bij het praatje:
grtz
19 november 2013 om 19:50 #18193464Ging de startmotor helemaal niet meer rond?
19 november 2013 om 19:52 #18193465Verstandig is om te laten vlakken. Maar als je geen warmlopen hebt gehad niet noodzakelijk.
19 november 2013 om 20:01 #18193466nee hij deed niks meer omdat er water in me cilinder zat wat hij dus niet weggeduwd kreeg nadat het water eruit was kon hij weer zijn arbeidsslagen maken…. en nee heeft geen warmloper gehad dus hoef ik hem niet te vlakken??
iemand meer info miss over het aanhalen van de kopbouten?? aantal gradens etc.??
Mvg Ivar
19 november 2013 om 20:17 #18193467Niet noodzakelijk, maar wel verstandig hè!
19 november 2013 om 20:18 #18193468en staan je zuigers even hoog
19 november 2013 om 22:54 #18193469Oke dus toch late vlakke dan?? Wat zijn de kostte van dit ongeveer?? Zoals je ziet in een eerder bericht op de foto
Buitenste cilinders lager maar even hoog
Binnenste cilinders hoger en ook eve hoogGr
20 november 2013 om 05:40 #18193470Das verschillend. Het ene bedrijf vraagt 25 euro een ander 40 euro. Vaak is dat ook ex btw met die revisie boeren.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.