Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Temp. Tigra loopt erg snel op
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 maart 2010 om 16:35 #17218909
Hoi
Mijn Tigra lijkt weer helemaal in orde te zijn na maanden reparaties etc. Nu heb ik alleen nog een probleempje.. De temperatuur stijgt al heel snel richting de 100 graden en soms zelfs overheen waardoor de verntilator aanspringt. Heeft iemand enig idee waardoor hij zo snel warm wordt? Binnen 15 -20 minuten kan hij die hoge temperatuur al bereiken.
Hier heeft hij niet altijd last van, want soms blijft ie gewoon rond de 90 hangen.
Graag wat tips!
20 maart 2010 om 17:22 #17632998niks mis met snel bereiken bedrjfstemperatuur..
Mijn X16XE staat na een minuut of 7 al op 90 graden..
willem
20 maart 2010 om 18:21 #17632999maar dan hoort die tog op 90 graden te blijven hoger lijkt me niet de bedoeling
20 maart 2010 om 18:22 #17633000thermosstaat gaar??
Willem
20 maart 2010 om 20:44 #17633001als de mijne stilstaat in de zomer is het ook 10min en dan loopt ie ook naar de 100graden en koelt ie m binnen 30sec alweer.. (terug naar 90)
20 maart 2010 om 21:14 #17633002jupzz
als je stilstaat is het ook niet meer als normaal dat ie vlot op de 100graden zit.
Tijdens rijden zou ie tussen de 90 en de 100 moeten blijven..
Willem
21 maart 2010 om 12:50 #17633003AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nu heb ik ook dit probleem met gevolg dat bij de 100 graden witte rookwolken rond mijn auto verschijnen. Stilstaan op een grote parkeerplaats met de motorkap opent leert mij dat de ventilatoren rondom de radiator gewoon niet aanspringen.. Wat kan het zijn? Thermostaat naar de knoppe met gevolg dat de fans niet aanspringen?..
21 maart 2010 om 13:02 #17633004Hmm ik heb geen last van witte rookwolken..(even afkloppen..)
De ventilator springt wel aan en dan zakt ie rustig terug naar onder de 100 graden. Maar dat ie zo snel oploopt tot bijna in het rood lijkt me toch niet goed..Zoals ik al in mn eerste bericht zei; dit is niet altijd het geval, soms blijft ie ook netjes op de 90 zitten.. Vraag me alleen af waar het aan kan liggen dat hij de ene keer wel boven de 100 zit binnen no time, en de andere keer netjes op 90 blijft.21 maart 2010 om 16:13 #17633005Is heel normaal hoor, 100 graden kan ie makkelijk hebben.
21 maart 2010 om 17:45 #17633006AnoniemLid sinds:
1 January 1970de witte rookwolken krijg ik alleen als ik op 100 graden zit; dus lijkt me niet goed. Dit kan de koppakking om zeep helpen…
Vandaag ook leuk; het laatste deel van mijn uitlaat is er onder uit gedonderd vandaag. Gelukkig niet op straat; dus eraf gehaald en achterin gelegd. Wel leuk geluidje met naar huis rijden. Afspraak met monteur volgt…21 maart 2010 om 18:13 #17633007Hoe kan dat dan?? heb je een verlaagde tieg?
Ik had hem namelijk wel verlaagd en toen is het middelste gedeelte van de uitlaat eronder uit geflikkerd. Was ook een ”mooi” geluidje. Wel een hel toen het gebeurde. Heb hem nu ook verhoogd. Was die ellende meer dan zat. Kon niet eens normaal een drempel over rijden!21 maart 2010 om 18:35 #17633008AnoniemLid sinds:
1 January 1970De tigra van ons is niet verlaagd, maar gewoon het laatste stuk (knalpot+pijp) is er onder uit gerot. Hij hing nog een beetje eronder en raakte de grond nèt niet :) Heb ‘m nu achterin liggen…
21 maart 2010 om 18:56 #17633009als ie bij 100 al begint te koken klopt er iets niet…
De meeste koken bij 115graden nog niet eens..
Controleer eens de koelvloeistof dop.
Willem
21 maart 2010 om 19:04 #17633010AnoniemLid sinds:
1 January 1970Gedaan, en heb er ruim een liter in gegooid, ik heb het idee dat het ergens lekt :( Maar…. ik zie nooit een plasje liggen onder de auto… Wat kan dit zijn?
21 maart 2010 om 19:06 #17633011Waterpomp lek?? lasitg te zien, zit achter distrikappen
Meestal is het water al verdampt voor het de grond bereikt..
als de motor nergens uitwedig lekt kans op kapotte koppakking.. (gevoelige motortjes wat dat betreft).
Willem
21 maart 2010 om 20:52 #17633012AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ben benieuwd wat ze gaan vinden als ik hem wegbreng… mijn vriendin wil de kosten wel even nemen gelukkig ^^ We zijn beide blij met dit ‘kindje’ :)
21 maart 2010 om 21:21 #17633013kwa koken.. misschien dat er iemand voor je toen er water ingegooid heeft??
22 maart 2010 om 08:26 #17633014AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dit zou best wel eens kunnen. Denk dat ik maar eens alles eruit laat lopen en opnieuw vul. Hoeveel liter koelvloeistof moet ik rekening mee houden als het leeg is?
22 maart 2010 om 08:57 #17633015Basje… Je moet maar gewoon even langs komen met die auto volgend weekend ofzo!
voor je weer bakken met geld in dat ding gooit..
Ik kan het gewoon echt niet aan om te horen dat je straks voor 500 euro je uitlaat hebt laten maken ofzo.. terwijl die 50 euro kost…
:jerry:jerry:jerryEn je bent aan het topic-kapen! :P :jerry:jerry
22 maart 2010 om 13:37 #17633016AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hee kaneelschep, ik kom ff op gmail babbelen :)
22 maart 2010 om 15:07 #17633017hihihi… topic-kapen :P
Maakt niet uit joh. Zo leer ik nog eens wat22 maart 2010 om 15:09 #17633018AnoniemLid sinds:
1 January 1970van het kapen? hehe
22 maart 2010 om 15:14 #17633019haha ja misschien ook:P
23 maart 2010 om 09:06 #17633020origineel gepost door Liene89
Hoe kan dat dan?? heb je een verlaagde tieg?
Ik had hem namelijk wel verlaagd en toen is het middelste gedeelte van de uitlaat eronder uit geflikkerd. Was ook een ”mooi” geluidje. Wel een hel toen het gebeurde. Heb hem nu ook verhoogd. Was die ellende meer dan zat. Kon niet eens normaal een drempel over rijden!Toch wil ik hier op reageren..
Ik had een v-maxx schroefset bijna op z’n laagst staan, en de achterveren waren nageperst en zaten zonder stelschroef..
Zelfs met extreem verlaagd heb ik dat nog nooit meegemaakt.. Ik moest wel op de koppeling over drempels heen (schuin), want anders raakte de balk of sideskirt of kat de grond. Lag aan de drempel..
23 maart 2010 om 14:39 #17633021origineel gepost door groenetijger
origineel gepost door Liene89
Hoe kan dat dan?? heb je een verlaagde tieg?
Ik had hem namelijk wel verlaagd en toen is het middelste gedeelte van de uitlaat eronder uit geflikkerd. Was ook een ”mooi” geluidje. Wel een hel toen het gebeurde. Heb hem nu ook verhoogd. Was die ellende meer dan zat. Kon niet eens normaal een drempel over rijden!Toch wil ik hier op reageren..
Ik had een v-maxx schroefset bijna op z’n laagst staan, en de achterveren waren nageperst en zaten zonder stelschroef..
Zelfs met extreem verlaagd heb ik dat nog nooit meegemaakt.. Ik moest wel op de koppeling over drempels heen (schuin), want anders raakte de balk of sideskirt of kat de grond. Lag aan de drempel..
Ja bij mij raakte ik ook altijd de drempel. Of ik nu schuin over een drempel ging of niet. Maar ik wilde een parkeergarage inrijden met een helling van heb ik jou daar en toen raakte de uitlaat los. Vraag me niet hoe, maar aan mij lag het niet, reed elke dag die garage in. En die van mij was ook extreem verlaagd. Toen hij werd opgetakeld konden ze hem nauwelijks vastzaten omdat ze er niet tussen kwamen. Maargoed van dat gezeik ben ik af.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.