origineel gepost door redmanta
beetje onzinnig topic
sinds wanneer zijn er nog slechte banden goedkope slijten misschien harder.
en dan komt de vraag waar ligt de limiet??
ik rij met goedkopere banden en bij nat weer ga ik echt niet lopen scheuren, en er is nog nooooooooooiiiiiiittttttt niks gebeurt, niet schuiven niet slippen helemaal niks.
waarom zou ik dan dure banden moeten kopen.
ik heb op me vectra dure michelin pilot liggen want die zaten er onder bij aankoop, op me golf cabrio liggen in de zelfde maat goodride prijsveschil 45€ per band, verschil in rijden nikkes noppes nada.
sterker nog die duurdere michelin maakt meer herrie
dus waar maak je je druk om
Er zijn banden naar ieders zijn maatstaven.
en ook tussen de opel rijders heb je rustige rijders, hebben over het algemeen geen dure band nodig.
ik ben een Vlotte rijder, en zit vaak bij de oosterburen.
rijdt redelijk veel kilometers.
dat is ook de rede voor mijn keuze (michelin).
omdat deze banden als enige een beetje lang meegaan op de vectra, waarmee ik dus weer net zo duur eindig als iemand die een goedkopere band kiest, (gemiddeld ruim 50.000km per set is zeer goed haalbaar)
en Grip, ja grip inderdaad, dat is wat ik zoek, zeker gezien de snelheden bij mij wel willen oplopen naar 250km/u
ook weer een rede voor de michelins, supergrip op droog en op nat.
scheuren in de regen, waarom niet, wel extra oplettendheid gevraagd, maar je kan lekker door in de regen hoor.
maar als je gewoon een beetje rond tuft hier in NL en je maakt niet te veel kms, is een goedkopere band evengoed.
zo moet je het zien.
slechte banden bestaan:
- Europa
- Linglong
- Centaur Centurion (kwik fit)
- en nog een paar van die aziatische troep
- en vast nog meer.
daar wil je gewoon niet mee rijden...
persoonlijk vind ik voor normaal gebruik, Bridgestones mooie bandjes voor weinig geld.
ik had brisgestone 185-60-14 rondom op de Corsa voor nog geen 190 euro incl omleggen en balanceren, en reden erg fijn en stil, redelijk slijtvast, wegligging iets minder.
Willem
Willem