Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Ik heb eens gehoord dat je een krukas kan verslijpen zodat je de slag van de motor kan aanpassen en hierdoor een motor met een hoge, strakke bijna constante koppel kan maken?
Iemand hier ervaring mee of iemand weet die zoiets kan maken?
De zuigers en drijfstangen hebben geen invloed op de slag, alleen op de compressie verhouding. De krukas kan excentrisch verslepen worden waardoor je een andere slag kunt krijgen. Hierdoor word de krukas wel zwakker. Voor een 2.3 worden er ook stalen krukassen gemaakt. Of je gaat voor een x22xe..
De zuigers en drijfstangen hebben geen invloed op de slag, alleen op de compressie verhouding. De krukas kan excentrisch verslepen worden waardoor je een andere slag kunt krijgen. Hierdoor word de krukas wel zwakker. Voor een 2.3 worden er ook stalen krukassen gemaakt. Of je gaat voor een x22xe..
Hoeveel aan extra inhoud kun je hiermee verkrijgen?
Ik heb er nog nooit van gehoord maar kan me er wel iets bij voorstellen.
Alleen lijkt het me kwa kosten niet interessant en ik verwacht dat je er ook niet veel inhoud mee kan halen.
Je zult dan ook speciale drijfstangen moeten maken omdat de boring dan ook anders wordt.
Meestal wordt de krukastap opgelast, en daarna excentrisch verslepen, hierdoor is een langere slag mogelijk. Dit wordt wel eens gedaan door dragracers, slag kan hierdoor wel 4mm langer worden. Bij een 8 liter v8 motor oid, kan dit een mooie inhouds winst opleveren.
Meestal wordt de krukastap opgelast, en daarna excentrisch verslepen, hierdoor is een langere slag mogelijk. Dit wordt wel eens gedaan door dragracers, slag kan hierdoor wel 4mm langer worden. Bij een 8 liter v8 motor oid, kan dit een mooie inhouds winst opleveren. :thumbup:thumbup
Meestal wordt de krukastap opgelast, en daarna excentrisch verslepen, hierdoor is een langere slag mogelijk. Dit wordt wel eens gedaan door dragracers, slag kan hierdoor wel 4mm langer worden. Bij een 8 liter v8 motor oid, kan dit een mooie inhouds winst opleveren. :thumbup:thumbup
Dan wordt dus het big end iets verder naar buiten verplaatst? Anders kom je nooit aan een grotere slag.
Dan wordt dus het big end iets verder naar buiten verplaatst? Anders kom je nooit aan een grotere slag.