Ik zal je in het kort even uitleggen wat de bedoeling is
Ik heb in 2010 te horen gekregen dat ik een zenuwenspier ziekte heb, voor een hoop mensen die dit ook hebben/of ervaren houd het leven op!
Dit geld niet voor mij , ik heb juist hierdoor meer levens kracht dan ooit.
Mede daardoor hebben wij een campertje (hymer/Blitz bj 1981) gekocht zodat ik niet aan huis gekluisterd hoef te zijn.
dus die camper betekend gewoon heel veel voor mij.
Maar nu het punt waarom ik opzoek ben naar die X20XEV combi met automaat.
In de camper ligt een Vauxhall/Bedford 2.3L lagedruk motor met 80 pk deze zit vast aan de TH180 automaatbak , mede hierdoor een verbruik van 1 op 5
Gezien ik volledig ben afgekeurd en niet hoog vermogend ben is dit voor ons erg kostbaar plus erg goed mee komen met het verkeer doet hij ook niet.
Dus ik wil een andere moderne en bedrijfszekere motor gaan plaatsen maar door mijn handicap moet het wel een automaat zijn
de camper heeft een eigen gewicht van 1870kg dus een x20xev van 136pk zou dit in principe makkelijk moeten trekken.
En waarom een automaat zonder elektronica, omdat ik denk dat dit het meest makkelijk is met inbouwen omdat de camper qua elektronica een dinosaurus is .
een motordraadboom aanpassen gaat mijn zelf nog wel lukken ( rekening houdend met elektrische brandstofpomp en koelfan)
Maar dit bij een moderne automaat is volgens mij andere koek , en daar door iets waar ik mijn vingers niet aan durf te branden.
Heb al op meerdere forums info of hulp gevraagd maar nog niet het gewenste resultaat , ondanks ik zelf wel wat technische kennis heb.
autogas en diesel zijn geen optie
(voor ik ziek werd was ik werkzaam als onderhoudsmonteur van cnc metaalbewerking machines mat als hobby auto's sleutelen)
Dus hier mee hoop ik jou vraag beantwoord te hebben *ik snap niet waarom je met alle geweld een bak zonder elektronica wilt*
Gouden tips en hulp is altijd welkom al moet ik de motor swap wel lowbudget doen denk aan zo een 800 tot 1000 euro
Met vriendelijke groet Ramon