Zafira b z18xer lpg

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Zafira b z18xer lpg

  • Dit onderwerp bevat 5 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 26 april 2017om 12:09 door Anoniem.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18341238
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Hallo,
      Ik woon in Belgie en heb een Zafira B 1.8 met xer motor. Hij is van 2009 en staat van nieuw op lpg en heeft nu 140000 km. Nu is de koppakking stuk gegaan, er zit olie in mijn koelwater maar hij loopt ook niet goed. Stationair draait ie maar 800 toeren en maakt een potpotpot geluid uit de uitlaat. Hij start ook biet altijd goed en verbruikt een liter of 2 meer dan normaal. Na een zoektocht op het forum heb ik dus geleerd dat deze motoren niet tegen lpg kunnen en dat de kleppen waarschijnlijk verbrand zijn. Nochtans hadden ze mij gezegd dat deze motor op lpg kan lopen. Uiteraard is het nu veel te laat om nog garantie te krijgen. Ik hen ook een pm gestuurd naar astracarlo omdat ik heb gelezen dat ie ervaring heeft met die xer blokken. Zou het de moeite lonen om het ding te laten herstellen of beter een andere wagen kopen ?

      #18342567
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Motor herstellen kan altijd, maar dan zonder LPG erin, dat zou ik bij deze motor er gelijk uit halen.
        Blijven rijden op LPG kan wel, maar dan moet je een revisie kop met hardere klepzittingen nemen en een klepsmeersysteem (Flashlube) monteren.
        Als Carloastra niet reageert, PM dan WimV6 maar even, die 2 werken samen.
        Ze hebben inderdaad ervaring met deze motoren.

        #18342571
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          Oliekoeler onder het uitlaatspruitstuk gaat ook regelmatig stuk.

          Krijg je ook Olie in je kvs dus hoeft niet de koppakking te zijn!

          Gas zou ik er wel uithalen kunnen ze niet tegen!!

          #18342606
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Bedankt voor de info. Ne het open doen van de motor blijken de kleppen verbrand te zijn. Ondertussen heb ik iemand gevonden die de volledige kop zal reviseren en er hardere klepzittingen zal in monteren. Een flashlube zit er al op.
            LPG er uitgooien vind ik geen optie. Hier in België kost de lpg maar 0.4 per liter en ik rij nogal wat km’s. Herstelling zal ongeveer 2000 euro kosten dus als ik er dan weer 140.000 km mee kan rijden is de herstelling het waard geweest.

            #18342636
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Heb ze bij Carlo en Wim al na 50 / 60 dkmer weer terug gezien met een kapotte kop. En die was ook al aangepast.

              De Flashlube is dat de gewone of electronische variant?
              http://www.flashlube.com/nl/products.html

              En gooit hij het spul er centraal erin of per cilinder?

              #18342637
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Het is de electronische variant maar of ie het spul er centraal in gooit of per cilinder dat weet ik niet.
                Eind deze week is ie klaar. We zullen wel zien hoe lang ie het uitzingt. Het was een risico om het te laten herstellen, maar voor 2000 euro
                koop je uiteraard geen andere auto. We rijden toch een 20.000 tal km per jaar dus zelfs al ie het nu maar 60.000 uitzingt dan is het nog ongeveer break even. En tegen
                dan heeft de wagen +200.000 km en is het toch tijd voor een andere.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.