Z22se ombouwen na 6 bak

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Z22se ombouwen na 6 bak

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18341293
    ketel1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 January 2016

      Hallo
      Ik heb een vectra c1 met een z22se motor met een f23 versnellingsbak.
      Is het misschien mogelijk om de f40 6 bak te monteren zonder aanpassingen?

      Alvast bedankt

      Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

      #18341323
      dappie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 July 2008

        Ketel1, heeft dit nog voordeel z’n 6 versnellingsbak ? En is dit dan een wr of cr bak, goeie vraag van je, ben hier ook wel
        Benieuwd naar.

        Vr,gr, jac.

        #18341324
        ketel1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 January 2016

          Ik heb zelf een 5 bak en mijn buurman heeft ook een vectra met zelfde motor maar dan een 6 bak.
          Als ik 150 rijdt heb ik 3200 toeren als hij 180 rijdt maakt de vectra van mijn buurman hetzelfde toerental.

          Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

          #18341325
          dappie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 July 2008

            Je zou dan zeggen dat het benzine verbruik minder moet zijn met een 6 bak, het lijkt dan op een wr bak,
            Maar stel dat z’n bak past, wat zal dat dan kosten ?

            Vr,gr, jac.

            #18341353
            dockedmarc
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 August 2011

              ik me zomaar voorstellen dat een zes bak niet helemaal lekker gaat werken op een auto waar origineel een 5 bak onder zit.
              ook weet ik persoonlijk niet of er verschil zit in de z22se en de y22se behalve dan dat er meer vermogen in 1 van de twee zit.
              en als de buurman een motor heeft met meer vermogen, zoals na de facelift, kan het zomaar zijn dat uw auto er helemaal niet goed op reageert en niet fijner gaat rijden met een zes bak.

              #18341356
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                De auto van je buurman, indien die ook een 2.2 heeft heeft een M32WR bak.
                LetOp! Deze bakken zijn niet de beste en de bakken van de 2.2 motoren zijn anders dan die van de kleinere broertjes (Startmotor zit aan de andere kant).
                Dus bij kopen van zo’n bak rekening mee houden.

                Beste een orginele M32WR bak kopen, wellicht die stuk is en laten reviseren. Dan ombouwen. Kosten plaatje zal meer zijn dan je lief is.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.